מה זה CTR ואיך משפרים אותו

CTR, פירושו שיעור ההקלקות על מילות מפתח מתוך ההופעות בתוצאות החיפוש –  Click Through Rate

למשל אם המילה בה האתר שלכם קודם נחשפה בפני הגולשים בתוצאות החיפוש 100 פעמים ורק עשרה גולשים הקליקו על התוצאה –  אחוז הקלקות עומד על 10%.  מידע זה הינו חיוני לכל מומחה קידום אתרים.

איך יודעים מהו האחוז ההקלקה?

יש לחבר את האתר לכלי מנהל האתרים של גוגל. את הנתונים לא תראו מיד ולכן יש להמתין כמה ימים לעדכון.

ניתן לראות את הנתונים  ב: תנועות חיפוש >>> שאילתות חיפוש

להלן צילום מסך מאתר שלא נמצא בתהליך קידום כרגע (חתכתי את שאילתות החיפוש מהתמונה)

קליקים

ניתן לראות בנתונים:

139 הופעות במילה המרכזית, 5 הקלקות בלבד מהגולשים על התוצאה שהם 4%. כמו כן ניתן לראות שהמיקום הממוצע של האתר באותה מילת מפתח הוא מקום 5.

במידה ואתר זה היה מקודם בצורה אינטנסיבית, יש כאן מקום לשיפור אחוז ההקלקה. אבל קודם כל חשוב להבין שככל שהאתר ממוקם במקום גבוה יותר, כך באופן טבעי יהיו יותר הקלקות עליו. כמו כן ישנם נושאים שהחיפוש בהם הוא עונתי.

ניתוח נתונים

מספר הופעות נמוך  – תנו לאתר לצבור נתונים של חודש לפחות לפני שאתם מתחילים לנתח אותו. אם האתר שלכם מופיע במילה כלשהי בדף הראשון, אבל כמות ההופעות היא 3,  סימן שאין כל תועלת בהשקעה במילה זו. כמובן שיש מקרים יוצאים דופן כמו למשל תחומים שכל עסקה בהם שווה עשרות או מאות אלפי שקלים, כך ששווה להמשיך לקדם מילה זו גם אם יש 10 חיפושים/הופעות בחודש.

אבל בגדול אם השקעתם מאמצים לקדם מילים כמו "אינסטלטור איכותי" ומספר ההופעות שלהן נמוך –  אולי לא שווה להמשיך לקדם ביטוי זה.

מספר הקלקות נמוך – כדי לשפר את אחוז ההקלקות יש לעשות אופטימיזציה לנתוני המטא, כלומר לטייטל והדסקריפשן (הכותרת והתיאור) של הדף הספציפי שאמור להופיע בתוצאות החיפוש. בחלק מהאתרים ניתן לשנות את הנתונים בכל דף או בחלק של ה SEO. באתרי וורדפרס יש צורך בהתקנת תוסף כמו Yoast למשל.

טייטל –  טייטלים שלא הוגדרו במערכת הניהול ייווצרו מהכותרת הרגילה של המאמר וגוגל יבחר תוכן רלוונטי מהטקסט. התוצאה תהיה מאוד לא יעילה. הכניסו מילות מפתח לטיילים והדסקריפשנים ובמקביל השתדלו שהם יהיו בולטים. חשוב לשלב בהם את שם העסק ומוטב לנסות להכניס סלוגן או תיאור כלשהו על השירות.

דסקריפשן –  הוא צריך להניע את הגולש לפעולה, לספק לו מידע רלוונטי ולענות על השאלה שהוא מחפש בגוגל.

שיפור אחוז ההקלקות יכול להיות תהליך ארוך שמבוצע ע"י מומחה קידום אתרים תוך כדי שיתוף פעולה עם הלקוח. תהליך זה כולל במקרים רבין ניסוי ותעייה. מה שעובד בתחום אחד יכול שלא לעבוד בתחום השני וכך הלאה. קחו בחשבון שכאשר אתם משנים את התיאור והכותרת הם לא יתעדכנו בגוגל באופן מידי. זה יכול לקחת שבוע ואפילו יותר עד שהשינויים יסרקו.

אבל את השינוי תוכלו לראות מיד בדפדפן או ע"י הכנסת ה Url לכלי בדיקת הנתונים המובנים בכלי מנהל האתרים. כאמור, בגוגל הם יתעדכנו אחרי שבוע פחות או יותר.

3 דרכים יעילות לשפר את אחוז ההקלקה

1.  לפרסם מחירים בטייטל או הדסקריפשן: 

למשל:  ריהוט לגינה החל מ 200 ₪.

 2.      לפרסם מבצעים: אלה יכולים להיות מבצעים לתקופה מוגבלת או למשל מתנה על כל קנייה.

 3.      המלצות: ליידע את הגולש בדסקריפשן שיש המלצות באתר. במקרים רבים המלצות הן אלו שמובילות להחלטה הסופית.

 

האם כדאי להכניס מספר טלפון לתיאור או הכותרת?

הכנסת מספר טלפון עלולה להוריד את אחוז הביקורים באתר כמו גם את אחוז ההקלקה כי אנשים יתקשו מהמספר המופיע בטייטל או הדסקריפשן. מצד אחד זה יוצר פנייה מהירה במידה וללקוח אין סבלנות לחפש או שהנתונים שכנעו אותו. מצד שני פחות גולשים נכנסים לאתר ואחוז ההקלקה יורד. אני אישית ממליץ ללקוחות שלי לא לשלב מספר טלפון בכותרת או תיאור האתר.

 

 

 

Call Now Button