אג'נדות של מקדמי אתרים

קידום אורגני הוא אינו מצע מדויק. מה שמצליח להקפיד אתר אחד, לא בהכרח יצליח להקפיץ אתר אחר במיקומים. סביר להניח כי תמצאו מקדם אתרים אחד שפועל בשיטה X, אבל יחד עם זאת תמצאו מומחה קידום אתרים שפועל בשיטה y. יחד עם זאת שינה כמה כללי בסיס שכולם פועלים לפיהם. להלן כמה אג'נדות של מומחי SEO.

קידום בעיקר בעזרת תוכן  –  זאת השיטה שאני נוקט בה. תוכן באתר, ורצוי איכותי, עוזר לו להפוך לרלוונטי יותר מאשר אתרים אחרים בגוגל. לכל הפחות אני דואג שבכל אתר יעלו 10 מאמרים בחודש. בתחומים תחרותיים יותר, ובמיוחד באתרים חדשים אני מקפיד אפילו על העלאת מאמר ביום (לא כולל שישי שבת כמובן). יחד עם זאת אני לא מזניח את תחום החלפת הקישורים, אבל גם לא בונה עשרות קישורים בחודש לכל אתר.

קידום בעיקר בעזרת קישורים –  קידום אתרים אורגני התבסס פעם בעיקר על בניית קישורים לאתר. ככל שהזמן עבר. כך הפך הנושא לפחות ופחות חזק. רוב המקדמים יעדיפו לקדם בעזרת קישורים ופחות בעזרת תוכן. הם יבנו למשל עד 10 קישורים לאתר כל חודש אבל לא יעלו יותר מ 2-3 מאמרים. עם בכלל.

פינוי מקום –  זוהי שיטה מגעילה ושחורה. מקדמים אלו בעצם עושים קידום שלילי למתחרים. הם מפנים אליהם קישורים לא טובים, מובילים לכך שהאתרים המתחרים יענשו, וכך הלקוח שהם מטפס במעלה הדירוג. כיום קשה מאוד לעבוד בשיטה זו מכיוון שניתן לבטל דרך גוגל את השפעת הקישורים השליליים.

אז מה השיטה העדיפה?

זה תלוי בתחום. ישנם תחומים ששיטת העבודה עם תוכן היא יעילה יותר. בעוד שבתחומים אחרים תוכן לא ממש עוזר ויש צורך להשתמש ביותר קישורים. יש לי אתר אחד אותו אני מקדם והעובדה שעולה בו מאמר ביום, אינה מסייעת לו רבות. מצד שני יש לי אתר בתחום אחר שאני מעלה בו מאמר כל יום וזה עובד בצורה יוצאת מן הכלל. תוך חודשיים זה הביא לזינוק ב 500 אחוז מבחינת הכניסות ואני מדבר באלפי כניסות בחודש למאות אלפי כניסות בחודש. בכל מקרה, אני מאמין שצריך לשלב בין שני הדרכים אך יחד עם זאת לא לבנות קישורים מכל אתר אפשרי –  אלא לנסות להשיג קישורי מאתרי איכות חזקים.

Call Now Button