גורמים שמובילים לאחוז נטישה גבוה בסלולר

אחוז הנטישה יכול להעיד על כך שחווית המשתמש באתר לא מספיק טובה. טעינה איטית, פופאפים פולשניים ותוכן גרוע, כל אלה ואחרים יכולים להבריח את הגולשים מהאתר שלכם ובסופו של דבר לפגוע במיקומים.

כך תמנעו נטישת גולשים מהמובייל

כך תמנעו נטישת גולשים מהמובייל

 

אחד הנתונים הכי חשובים שכל מקדם אתרים בודק הוא אחוז הנטישה. אחוז נטישה גבוה יוכל לפגוע באתר שלכם, כי כך גוגל מבין שהוא לא מספק את רצונם של הגולשים. כמובן שזה לא הפקטור היחיד, ואולי גם לא המרכזי, אבל בהחלט יש לשאוף להורדת אחוז הנטישה באתר והעלאת אחוז השהיה. הפעם אתייחס אך ורק לסלולר.

כל אחד יעיד שככל שהשנים עוברות כך עולה התנועה מהסלולר. במקרים רבים, כמו למשל אצל בעלי עסקים שהם מנעולנים, חוויית המשתמש בסלולר היא חשובה מאוד שכן אנשים שננעלו בחוץ, יחפשו דרך הסלולר ולא דווקא ילכו לשכנים כדי להשתמש במחשב שלהם. אלה הגורמים האפשריים לאחוז נטישה גבוה:

 

אתר שלא מותאם למובייל

אתחיל כמובן מהגורם המובן מאיליו והמשמעותי ביותר. למרות שמיום ליום התופעה הזו הולכת ונעלמת, עדיין אפשר לראות פה ושם לא מעט אתרים שאינם מותאמים למובייל בכלל. לרוב מדובר במערכות קוסטום מייד ישנות שנבנו עוד לפני העידן הסלולרי. במצב כזה חשוב לבנות גרסה למובייל. במקרים אחרים מדובר בתבניות ישנות ולא מעודכנות של וורדפרס. חשוב להבין שאתר רספונסיבי הוא לא בהכרח אתר מותאם למובייל. איך תדעו שהאתר שלכם מותאם? פשוט מאוד –  השתמשו בכלי לבדיקת ההתאמה למובייל.

 

פופאפים שקופצים על הגולש

לא מזמן גוגל הכריזו על כך שמי שמשלב באתר שלו פופאפים פולשניים במובייל (כאחה שקופצים על הגולש מיד לאחר שהוא הקליק על האתר) יגלה שהאתר שלו יורד במיקומים. אל תתקיפו את מבקרי האתר שלכם מיד לאחר שהם נכנסו אליו. זה לא פחות מעצבן מאשר מלצר ששואל את הסועדים מה הם רוצים להזמין עוד לפי שהם התיישבו לשולחן והחליטו אם התפריט מתאים להם.

 

פרסומות במינון גדול מידי כולל במעברים בין דפים

פרסומות בין מעברי דפים, חלונות קופצים ובאנרים בכל מילימטר, כל אלה יכולים להבריח את הגולש בקלות. זה נכון שאתרים רבים מרוויחים על פרסומות ואפילו מתקיימים בזכותן, אבל אם אתם דוחפים אותן לגרון של הגולש עם מוט ברזל, אתם תאבדו אותו די מהר. תדאגו למינון נמוך יותר במיוחד כאשר הם גולשים דרך הסלולר. היו יותר ממוקדמים במקום לירות לכל הכיוונים. למשל שילוב פרסומות בתוך הדפים, תוך כדי גלילה, עדיף על פרומות בין מעברי דפים שתוקע לו את הגלישה או גרוע יותר – גורם לו לבצע פעולה נוספת כדי לעבור הלאה. תארו לכם שהייתם נכנסים למעלית בכוונה להגיע לקומה 14, אבל היא הייתה עוצרת לכם כל קומה ומבקשת מכם ללחוץ שוב על כפור 14 כדי להמשיך. מעצבן.

 

טעינה אטית

אם המבקר באתר צריך להמתין מעבר ל 3 שניות כדי להיכנס לאתר שלכם, הסיכוי שהוא יוותר וימשיך הלאה הוא די גדול. כיום ישנם הרבה אתרים במובייל שנטענים לאן מאוד. לאתרי תוכן גדולים התקנת  AMP תסייע מאוד. לאחרים, חשוב לעשות את כל מה שניתן על מנת להפוך את הטעינה למהירה יותר. גם במקרה זה כדאי להעביר את האתר בדיקה דרך כלי ייעודי של גוגל. מה יכול לגרום לטעינה אטית? שרת גרוע, תמונות ששוקלות כמו לווייתן ועוד.

 

היעדר מספר טלפון לחיוג ישיר

אם הגולש צריך להעתיק את מספר הטלפון מהאתר על דף ואחרי זה לחייג כדי ליצור אתכם קשר, רוב הסיכויים שהוא יוותר אלא אם כן הוא ממש אהב את העסק שלכם. תדאגו שמספרי הטלפון באתר שלכם הם לחיצים בכל דף. כמו כל מומלץ להוסיף כפתור חיוג ישיר שיופיע בכל דפי האתר. אם יש לכם אתר וורדפרס, אפשר לעשות זאת דרך הורדת התוסף Call Now Batten.

 

תפריט סלולרי לא נוח

לפעמים לא ברור באתרי המובייל שיש בתוכם תפריט. לפעמים התפריט לא נוח לשימוש גם אם הוא מותאם למובייל. חשוב מאוד שיהיה ברור היכן התפריט תוך כדי התחשבות באוכלוסייה שלא ממש מתמצאת בשימוש במובייל. כדאי להתייעץ עם מומחה UX שמתמחה במובייל.

 

עיצוב שלא משדר אמינות

לא אחת ראיתי אתרים מעוצבים בצורה כמעט מושלמת אבל גרסת המובייל שלהן הייתה חיוורת וחסרת עיצוב מינימלי. האתר היה רחוק מלשדר אמינות כמו הגרסה הרגילה שלו. נתקלתי לא אחת במצבים כאלה באתרים שנבנו על ג'ומלה.

 

 אפשרות מילוי פרטים בצורה לא נוחה

לא מזמן חיפשתי יועץ בתחום מסוים דרך המובייל. ברחתי די מהר מהאתר שלו בגלל שאופן בו התאפשר למלא פרטים בטופס צור הקשר היה מבלבל, קשה ומתסכל. תנסו אתם למלא פרטים באתר שלכם ותראו האם אתם מצליחים לעשות זאת בקלות או שאופן המילוי אינו נוח וזריז.

 

חוסר הבנה על מה ללחוץ ואיך לקנות

כאשר מישהו נכנס למובייל ורוצה לרכוש משהו, רצוי הוא יצליח לעשות זאת בכמה שפחות קליקים. לא אחת ראיתי באתרים שאפשר לרכוש דרכם רק אחרי שמוצאים בתפריט קטגוריה רלוונטית. מומלץ שהגולש יוכל להגיע לחנות לא דרך התפריט אלא דרך קליק בדף הבית אם אתם לא רוצים לשלב את המוצרים המרכזיים שלכם בדף הבית עצמו. הקלו עליו את התהליך כי מה שנוח לגלישה רגילה הוא לא בהכרח נוח וברור דרך המובייל.

נשלח ב בלוג
Call Now Button