איך בוחרים שרת אחסון טוב

אם יש לכם חברה או עסק המנהלים אתר פעיל, אתם זקוקים לשירותיו של שרת אחסון טוב עבור האתר. קיימות חברות שונות המציעות שירותי אחסון אתרים, לפניכם כמה טיפים ועצות כיצד לבחור את חבילת האחסון המתאימה לכם ביותר.

.אחסון אתרים

הגדירו את הצרכים

 

לפני שאתם מתחילים לחפש את השרת הטוב ביותר עבורכם, הגדירו את הצרכים שלכם בצורה מדויקת. מה אופי האתר שלכם, האם הוא אתר תדמיתי בעיקרו, שאינו דורש תחלופה גבוהה של מידע, האם מדובר באתר המקיים פעילות מסחרית ענפה, או אולי מדובר בבלוג או אתר חברתי המקיים פעילות ומעורבות גולשים גבוהה? הגדרה מדויקת תאפשר התאמה מירבית של שרת האחסון לצורכי האתר.

 

צורת אחסון

 

כאמור קיימות חברות שונות לאחסון אתרים, ביניהן שרת אחסון של bezeq, אחסון לינוקס, HTTP, ועוד. בכל חברה יציעו לכם מספר אפשרויות אחסון, כאשר באופן כללי קיימות שלוש אפשרויות עיקריות:

  • אחסון משותף – האפשרות הזולה והנפוצה ביותר. אפשרות זו מתאימה לרוב האתרים הקטנים עד בינוניים, באחסון משותף האתר שלכם חולק שרת עם אתרים נוספים. כמו דיירים בבית משותף, אשר לכל אחד מפתח לדירתו הפרטית, כך גם באחסון אתרים משותף לכל לקוח קוד משלו, והגישה לנתונים אפשרית רק עבור מי שמחזיק בקוד.
  • שרת וירטואלי – מתאים לאתרים בינוניים עד גדולים, המקיימים פעילות גולשים עניפה. שרת וירטואלי מספק שירותים ושליטה טובים יותר, מאלו של אחסון משותף, ובעלות נמוכה מזו של שרת יעודי.
  • שרת יעודי – מתאים לאתרים של חברות גדולות, המקיימים פעילות ענפה אונליין, מעניק לכם שליטה מלאה על השרת, יציבות גבוהה, אפליקציות ייחודיות לשרת יעודי, ויכולת עיבוד והעברת נתונים גבוהה. שרת יעודי הוא האפשרות האיכותית ביותר, והיקרה ביותר מבין השלוש.

 

זמינות ותמיכה

 

כשאתם מתלבטים בין כמה שרתים, בדקו את נתוני הזמינות שלהם. אף שרת לא יכול להבטיח לכם זמינות של 100%, אולם שרתים רבים יראו זמינות של מעל ל 95%, אתם רוצים שרת שיכול להציג זמינות של99.9% , שפירושו של דבר כי במהלך יממה האתר לא יהיה פעיל במשך 1.44 דקות בנוסף, אתם רוצים שחברת האחסון תספק לכם שירותי תמיכה 24/7, בייחוד אם מדובר באתר שכבר צבר לקוחות, ומקיים פעילות גבוהה, ועוד יותר אם מדובר באתר הפועל במספר זירות שונות ברחבי העולם.

 

התאמה

 

פרמטר נוסף שעליכם לבדוק בבואכם להשוות בין חברת אחסון אתרים אחת לשנייה הוא התאמת השרת לשפות התכנות, לתוכנות ולאפליקציות שנמצאות בשימוש באתר שלכם. חשוב לוודא שהאפליקציות ושפות התכנות הנמצאות בשימוש באתר שלכם מתאימות לשרת האחסון, וכי לא תיווצר התנגשות או אי התאמה בין האתר והשרת. בנוסף, התאימו את שטח האחסון לצורכיכם, ובדקו שהשטח יספיק לכם גם בעתיד, וכן שאם תידרשו לכך תוכלו להוסיף שטח אחסון ללא בעיה ובעלויות נמוכות.

Call Now Button