איך להימנע מעונש מגוגל

קידום אתרים באינטרנט זה בהחלט אחת הדרכים הטובות ביותר כיום לפנות לקהל לקוחות רלוונטי ובכמות גבוהה.להיות מדורג בגוגל במילות מפתח תחרותיות בתחום שלך יכול לפתוח זרם תנועה לאתר שלא היה שם לפני.

אבל, למרות ההשפעות החיוביות שיש לקידום אתרים על אתרך, עדיין צריך לוודא שכל הפעילויות מיושמות לאורך קווי המנחה של גוגל ,הפרה של הכללים הללו יכולה להוביל לעונש מגוגל ובמקרים קיצוניים דה-אינדוקס מכל תוצאות החיפוש.

היזהרו מאלגוריתם פינגווין של גוגל

היזהרו מאלגוריתם פינגווין של גוגל

למרבה המזל,להתרחק מעונש מגוגל ועדיין להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש זה הרבה יותר קל ממה שרוב האנשים חושבים, וכך תוכל לעשות זאת.

צור תוכן מקורי, מפורט ורלוונטי.

אחד הדברים הכי חשובים ככלל בקידום אתרים זה שאסור להשתמש בתוכן מועתק או כפול באתר, מכיוון שתוכן כפול ישר מזוהה על ידי האלגוריתם של גוגל ומכניס אותך ישיר לרדאר שלהם בצורה שלילית.

ליצור תוכן שמביא מקורי שמביא ערך לקורא זו הדרך הכי טובה בהחלט להשיג תנועה ממנועי חיפוש באופן קבוע ובו זמנית לא להכנס לבעיות עם גוגל, על מנת ליצור תוכן איכותי צריך להשקיע זמן ומאמץ, הנה כמה קווי מנחה שיוכלו לעזור לכם.

 

  • וודא כי כל כתבה שאתה כותב הנה מקיפה וזאת הכתבה היחידה שהקורא יצטרך לקרוא בנושא.
  • כתוב תוכן ארוך שנכנס לעומק הנושא מכיוון שגוגל נוטה לדרג גבוה יותר תוכן ארוך בדרך כלל
  • כתוב את התוכן בצורה שתוכל לתת לקורא דרך קלה ליישם את הכתוב
  • תכלול בתוך המאמר התייחסויות למקורות מידע וקישורים לאתרים סמכותיים

 

גוגל אוהב אתרים שממשיכים להוסיף תוכן חדש ואיכותי ואם התוכן שלך מקורי, גם קוראיך יאהבו את התוכן, אם תשמע לכללים האלו בקשר לתוכן לא יהיו לך בעיות מיתרות עם גוגל.

אל תשתמש בפוסט אורח בשביל קישורים לאתר

כל מי שמבין את התהליך של קידום אתרים יודע שפוסטים אורחים זו דרך נהדרת לבנות סמכות בנישה שאתה נמצא בה ולבסס את תדמית המותג בתחום, למרות זאת זוהי לא הדרך הכי טובה לבנות קישורים שיצביעו בחזרה לאתרך,לאורך השנים האחרונות,פוסטים אורחים נהפכו לספאם שוב ושוב ונהיו המקור העיקרי לקישורים לא רלוונטים.

למרות הכל פוסטים אורחים עדיין לא מתו לחלוטין, פשוט צריך להיות הרבה יותר זהיר כשמתעסקים איתם,הנה כמה קווי מנחה שחשוב לשמור על מנת שגוגל לא יענישו את האתר בגלל פוסטים אורחים.

  • וודא כי הפוסטים בהם אתה כותב לא לגמרי חסרי רלוונטיות לנישה של האתר שלך, למשל אם הבלוג שלך נמצא בתחום הבריאות,עדיף שלא תכתוב בבלוגים בנושאים כמו פיננסים או נדל"ן
  • וודא כי הקישורים מהפוסטים האורחים שלך לא מהווים יותר מ25% מפרופיל הקישורים השלם שלך
  • אל תשתמש בקישור מהביוגרפיה של הכותב מכיוון שגוגל לא רואה בהם הרבה ערך, במקום זאת נסה להשתמש בקישורים קונטקסטואליים מתוך המאמר אותו כתבת. הם חזקים יותר פי 5 לפחות.

על מנת להיות בצד הבטוח, הייתי ממליץ להשתמש בפוסטים אורחים לצורכי מיתוג בלבד, אחרת תמיד תהיה על הרדאר של גוגל.

קישורים מאתרים רלוונטים

לאורך השנתיים האחרונות, גוגל שינה את הצורה בה הוא מעריך את הערך של קישור מסוים, וכבר לא נותן את אותה חשיבות לפייג'ראנק כמו שהוא פעם היה נותן.

 

בניית קישורים פנימיים

בניית קישורים פנימיים

עכשיו, הרלוונטיות של הדומיין המקשר והסמכות שלו, בצירוף עם כמות האינגייג'מנט אשר הדומיין מקבל ברשת החברתית, הרבה יותר חשוב,מהמשתמע,נוכל לאמר שרלוונטיות היא הפייג'ראנק החדש

אתרים שיש להם הרבה קישורים מאתרים לא רלונטים אם לא עכשיו אז בזמן מאוחר יותר יקבלו את העונש.

למעשה זה בדיוק מה שעדכון הפינגוין של גוגל עשה, העניש את כל האתרים שמעורבים בבניית קישורי ספאם ורוב קישוריהם הגיעו מאתרים לא רלוונטים.

אז בפעם הבאה שאתה מתכנן אסטרטגיה לבניית קישורים ודא כי כל האתרים רלוונטים לתחום שלך או שיש קשר חזק ביניהם, אחרת תוכל בקלות לקבל עונש מגוגל.

הפטר מקישורים באיכות נמוכה

אם האתר שלך מקבל יותר מדי קישורים באיכות נמוכה, הסיכוי שתקבל עונש גדול בהרבה. על מנת להמנע מזה תוכל לבדוק את הקישורים האחרונים ולנקות את פרופיל הקישורים.

תוכל לעשות זאת בקלות דרך הסרץ' קונסול של האתר. תמצאו את זה כך

  • כנסו אל הסרץ' קונסול דרך חשבון הג'ימייל שאיתו רשמתם את האתר
  • בחרו את האתר
  • בתפריט הצדדי לחצו Search Traffic –> Links to Your Site
  • עכשיו לחצו על עוד תחת Who links the best
  • לחצו על Download latest links

זה ייתן לכם רשימה של כל הקישורים אשר גוגל משתמש כדי לדרג את האתר שלכם.

עדיף לבדוק בערך כל חודשיים ולהוריד כל לינק ספאם בעזרת כלי הדיסאבואו של הסרץ' קונסול

גוון את טקסט העוגן

עד שנה שעברה, רוב מומחי הSEO  השתמשו בביטוי המדויק בטקסט העוגן ברוב הקישורים בחזרה לאתר. זו הייתה טכניקה שעבדה מצוין.

אך דברים השתנו.

עכשיו גוגל רואה פרופיל קישורים עשיר בטקסט עוגן מדויק כמניפולציה של האלגוריתם, ועלול להתחיל להעניש אתרים המשתמשים בטקסט עוגן מדויק ברוב הקישורים שלהם, כיום צריך לגוון בצורה חכמה את טקסט העוגן של קישורי האתר,במיוחד חשוב לשים דגש על קישורים קונטקסטואלים.

למשל במקום לשים קישורים עם הטקסט העוגן "קידום אתרים" באופן חוזר ונשנה עליך להשתמש בשילובים אחרים של הביטוי שמהם משתמע על אותה כוונה אך אינם אותה מילה בדיוק, לנושא הזה התחליף יכול להיות למשל "שיווק באינטרנט" או "קידום במנועי חיפוש"

בנוסף חשוב שחלק גדול מפרופיל הקישורים יהיה קישורים ממותגים,למשל אם האתר המדובר מתעסק באינסטלציה במקום שמירב הקישורים יהיו משהו בסגנון "אינסטלטור בתל אביב", רוב הקישורים יהיו "סמי אינסטלציה ותיקונים בעמ", בנוסף קישורים ממותגים מעלים את הסמכות של האתר בעיני גוגל מכיוון שגוגל מתייחס לאתר שלך כמותג (וגוגל מעדיף להראות בתוצאות מותגים)

החלף לעיצוב רספונסיבי

גוגל רוצה לראות את כל בעלי האתרים מספקים חווית משתמש מצוינת למבקרי האתר,ואתר עם UX יותר טוב יימצא גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מאחר שכמעט 50% מכל חיפושי גוגל עכשיו מגיעים מהסמארטפון,טאבלטים ומכשירים ניידים אחרים,גוגל ממליץ על לעשות גרסת מובייל לאתר, לאחרונה גוגל השיק אלגוריתם חיפוש חדש שמתעדף אתרים אשר יש להם גרסת מובייל או עיצוב רספונסיבי.

לכן אתה צריך לוודא שהאתר שלך תומך במבקרים במובייל, הדרך הכי טובה לעשות את זה זה בעזרת שימוש בעיצוב אתר רספונסיבי אשר מתאים את עצמו לגודל המכשיר אשר צופים בו דרכו.

אם אתה מעוניין לבדוק אם האתר שלך מתאים למובייל תוכל לבדוק בכלי החדש לבדיקת אתרים במובייל של גוגל.

חזק את תדמית המותג שלך

אם אתה רוצה לגרום שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי לגוגל להעניש את האתר שלך, מקם את האתר שלך כמותג בעיני גוגל, גוגל מתעדף מותגים על פני אתרים שלא קשורים למותג, בנוסף גם אם כן קיבלו עונש יהיה להם הרבה יותר קל לצאת מהעונש בהשוואה  לאתרים רגילים.

אז איך בדיוק אתה מסביר לגוגל שהאתר שלך מותג?

הנה כמה דרכים יעילות

  • צור אתר מקצועי מעוצב טוב ורספונסיבי. אתה צריך שכל האלמנטים של מותג כגון:לוגו,כתוב פיזית,ומספר יהיו בעמוד צור קשר.
  • בנה דפים גדולים ברשתות חברתיות וצור מערכת יחסים עם עוקביך כדי להעלות את כמות האינגייג'מנט שלהם עם הפוסטים של הדף.
  • צור כמות גדולה של קישורים עם טקסט עוגן ממותג.

המפתח של מיקום האתר כמותג זה בניית אמון דרך האינטרנט.

לסיכום

גוגל רוצה להביא את התוצאות הכי רלוונטיות ואיכותיות למשתמשים שעונות על כל השאלות שלהם באופן מקיף. כדי להיות מדורג טוב בגוגל צריך לשחק בתוך קווי המנחה של גוגל, ליצור תוכן איכותי עם המטרה של לעזור לקוראים לפתור בעיה מסוימת.

אם תשלב את מה שאמרתי כאן עם העצות הקודמות מהכתבה אין צורך שתדאג יותר לגבי עונשים מגוגל.

נשלח ב בלוג
Call Now Button