איך ליצור יותר פניות דרך האתר

העובדה כי אתר כלשהו הגיע לדף הראשון עם מילות המפתח הרצויות לא אומרת שבהכרח אתם עומדים בפני צונמי של מיילים וטלפונים. כל מי שמכנה את עצמו מומחה קידום אתרים, צריך להבין שעבודתו לא מסתכמת רק בהבאת האתר לדף הראשון אלא גם בביצוע אופטימיזציה לאתר שתיצור פניות על בסיס קבוע. אז מה עושים במצב בו האתר בדף הראשון אבל אתם לא מקבלים פניות בכלל? הינה כמה המלצות.

תקלות בסיסיות

התחילו מהבדיקות הפשוטות ביותר. בדקו אם טופס יצירת הקשר עובד. לא אחת קורה שהפניות בכלל לא מגיעות למייל. השאירו את הפרטים של עצמכם ובדקו האם הוא מגיע. מניסיון אישי, לאחר שהחלפתי שרת לאתר שלי עשיתי את הבדיקה הזו והבנתי שהפניות בכלל לא מגיעות אלי כי לא הוגדר המייל הנכון. במקרים רבים טופס יצירת קשר שמופיע בדף הבית מוביל ליותר פניות מאשר טופס צור קשר שמגיעים אליו לאחר הקלקה על קטגוריה נפרדת בתפריט.

טייטלים ודסקריפשנים

יכול להיות שהאתר שלכם בדף הראשון, אבל אף אחד לא נכנס אליו בגלל הטייטלים והדסקריפשנים. צריך לשלב בהן לא רק מילות מפתח אלא גם מיגע חיוני או הנעה לפעולה. אם הטייטלים שלהם לא הוגדרו ע"י מומחה קידום אתרים –  אז מהרו לבקש ממנו לעשות זאת. זהו אחד הדברים הכי בסיסיים ב SEO.

דוגמאות לדברים שאפר לשלב בטייטלים ודסקריפשנים

  • מבצעים ( 1+1 או 50% הנחה למוצר השני)
  • בידול –  לציין מה מבדיל אתכם מאחרים
  • מחירים –  לדוגמא צביעת דירה החל מ 1000 ₪

בכל מקרה בדקו את ה CTR (אחוז ההקלקות) של האתר דרך כלי מנהל האתרים, אולם קחו בחשבון שלא שגם למיקום עצמו יש השפעה.

חווית משתמש

בדקו את אחוז הנטישה באתר דרך אנליטיקס –  אם הוא גבוה ואין לכם פניות בכלל, סימן שאנשים בורחים מהאתר. יכול להיות שהוא לא נוח לשימוש. להלן כמה דברים שעלולים ליצור חווית משתמש לא טובה.

אתר מסורבל –  תפריטים לא מסודרים בצורה היררכית נכונה עם אפשרות להגיע לכל מקום תוך  3-4 הקלקות יוצרות חווית משתמש גרועה.

עיצוב לא נכון –  העיצוב צריך להיות מכוון לפי קהל היעד. אם האתר שלכם מכוון לכולם אבל העיצוב שלו יוקרתי מידי, כלומר מציג את שירותי החברה כיוקרתיים מידיי, יכול להיות שלא תקבלו פניות.

תחום החברה לא ברור – כבר בדף הבית הגולש צריך להבין במה החברה שלכם עוסק. אם אין תוכן ממוקד בדף הבית שמסביר את הנושא –  הגולש עלול לעזוב את האתר. סרטון לא אמור לעשת את העבודה. הוא אמור להוות תוספת. לכן יש לדאוג לכתיבת תוכן איכותי וברור עם שירותי החברה העיקריים בדף הבית.

Call Now Button