איך מקדם אתרים מחפש בגוגל

לפעמים אני לא מצליח להפריד בין העבודה ולבין החיים הפרטיים שלי ואז מקדם האתרים שבי משתלט עלי. כך, לפעמים, נראה חיפוש בגוגל כאשר איש SEO עושה אותו.

מקדם אתרים מחפש בגוגל

מקדם אתרים מחפש בגוגל

כאשר אני מחפש מסעדות, טיסות, אטרקציות בחו"ל או סתם מידע, לא נדלק מעלי זרקור מודעות של מקדם אתרים שמחפש בגוגל ומכיר את כל עניין ה SEO ואיך זה עובד. אני מחפש כמו כל אחד אחר. הפעם קרה משהו שונה. הפעם מהרגע הראשון שקעתי לתוך מודעות יתר כלפי גוגל והקידום, מודעות שהפכה את החיפוש לטרחני מידי.

זה התחיל מהאי נוחות של השימוש בנייד

חיפשתי בגוגל מישהו שיעשה לי עבודות גבס לאחר התקנת מזגן מיני מרכזי. התחלתי את החיפוש תוך כדי רביצה בזמן צפייה בסרט "ד"ר סטריינג'",  אחד הסרטים הפחות טובים ביקום של מארוול ולכן העברתי חלק מהזמן בחיפוש מומחה גבס בנייד. בכל מקרה, נכנסתי לאתר הראשון שמצאתי לפי מילות המפתח "עבודות גבס למזגן מיני מרכזי". רציתי להשאיר פרטים כדי לקבל הצעת מחיר ולמרות שהאתר היה לגמרי מותאם לנייד, פשוט לא הרגשתי בנוח להקליד את הנתונים. פה הסתיים השימוש שלי במכשיר הנייד ועברתי למחשב. כן רמת החיפושים עולה מהנייד עם הזמן, אבל כשאני בבית, באופן אישי, לרוב אעדיף את הנייח.

מילים טובות. תוצאות חיפוש? לא משהו

כאמור. השתמשתי במילה "עבודות גבס למזגן מיני מרכזי".

ניסיון 1: נכנס ומגלה מאמר בתוך אתר של טכנאי מזגנים. מאמר כללי שמתייחס לסוגי מזגנים ועבודות גבס. בדקתי את תפריט האתר ולא הייתה שם שום התייחסות מעבר לכך. שום קטגוריה או תת קטגוריה שמציעה את השירות הזה.

המחשבה הראשונה שעברה לי בראש: גוגל – נכשלתם. התוצאה הראשונה שעולה על הביטוי היא עם רלוונטיות מאוד נמוכה למה שאני מחפש. במקום לספק אתר של מומחה גבס אתם מספקים לי אתר של טכנאי מזגנים. סבבה – אז הביטוי כולל את המילה מזגן. אני יכול לחיות עם זה, אבל למה לא להציג אתר שברור בו ישר שהוא מספק את השירות הזה?

המחשבה השנייה: אז האתר הזה מספק או לא מספק שירות עבודות גבס? אם אני צריך להרים טלפון ולברר את זה במקום ישר להתחיל לדבר עם בעל העסק על העבודה – אני מעדיף שלא לעשות את זה. נקסט!

ניסיון 2: נכנס ומעלה את הבאונס רייט לייק א בוס

נכנס לאתר –  ובורח ממנו. נראה כאילו הוא נבנה בשנות ה 90. לא נוח לי בו. לא נעים ובעיקר מרגיש שעוצב ללא שום קשר לנושא. מרגיש כאילו זה אתר שלא עודכן מאז שנגמרה העונה האחרונה של סיינפלד.

עוד מחשבות: הטייטל שלו מכיל את המילים גבס ומיזוג אוויר אבל בקושי קשור למילות מפתח שהזנתי. והתיאור: רשימה של מילות מפתח עם פסיקים אבל בלי רווחים. למה זה עובד?

קידום אתרים ברמת 5 כוכבים – תרתי משמע

ניסיון 3: עוד אתר של טכנאי מזגנים הפעם עם דירוג של כוכבים מתחת לתיאור. עוד מבלי להיכנס אליו ברור שהוא מקודם בצורה מעולה. הכל עובד כמו שעון והוא הגיע עם הביטוי בלי להתכוון לדף הראשון. אבל מה, שוב גוגל מציג לי אתר שלא ממש רלוונטי למילת החיפוש שלי. קיבלתי דף של התקנת מזגן מיני מרכזי במקום דף של עבודות גבס.

מחשבות נוספות: טוב. אני מתחיל להבין את העניין. כנראה שאף קבלן גבס או שיפוצניק אינו מעוניין לקדם את הביטוי שאני מחפש דרכו. אין ביקוש לעבודה הזו? לטכנאי שלי לא הייתה המלצה על איש גבס, אז נאלצתי לחפש בעצמי.

ניסיון 4:  סרטון.

עזבו אותי באימא שלכם –  אין לי שום כוונה לצפות עכשיו בסרטון של התקנות מזגנים.

ניסיון 5 –  קטגוריה של טכנאים בתוך אינדקס של בעלי מקצוע.

גוגל –  אני מחפש מומחה גבס ולא טכנאי. רחם עלי!

ניסיון 6: –  או סוף סוף!

בשעה טובה ומוצלחת, אחרי חמש ניסיונות הגעתי למנוחה ולנחלה. מדובר באתר של שיפוצים. ספציפית מדובר בדף התקנת מזגנים עם עבודות גבס. והמאמר – מעולה. סידור המאמר עוד יותר טוב כי במרכז המאמר מופיעה בוקסה עם קישור לרשימה של קבלני גבס מומלצים. גוגל! תתבייש שאתה לא מציג אותם במקום הראשון. מי שמקדם אותם –  אתם מעולים, אבל תעשו איזה מאמץ קטן לעלות את התוצאה. רגע…האתר הזה נראה מוכר לי…מאיפה…אהה.. הם בקשו ממני פעם הצעת מחיר ומאז נעלמו עקבותיהם.

בקיצור –  שומר לעצמי כמה מספרי טלפון של המומלצים כדי להתקשר אליהם מאוחד יותר.

הלאה. ניסיון 7  –  מחירון של מזגנים

אני אפילו לא מתכוון להיכנס לאתר הזה.

בודק את נפח החיפוש

הגיע למסקנה שהמילה הזו כנראה לא מקודמת ע"י אף אחד. בודק את נפח החיפוש שלה בגוגל. איזה אדם שהוא לא מקדם אתרים יטרח לבדוק את נפח החיפוש כדי לבחון את יעילות המילה? מה נסגר איתי? בכל אופן כלי תכנון מילות מהפתח מראה: -.  במילים אחרות מדובר בנפח ממוצע של מתחת ל 10 חיפושים מה שאומר –  כלום. אבל הביטוי מופיע בהשלמות גוגל, בטוח בכלי מנהל האתרים יש עשרות הופעות כל חודש אם לא יותר.

למה אף אחד לא מקדם את הביטוי. בעצם יש לי אתר לידים של טכנאי מזגנים. אני אקדם אותו. ואמכור ממנו לידים לקבלני גבס – צריך לטפל בזה. בדיקה על איזה ביטויים המתחרים שהלקוחות שלי לא מקודמים, תמיד הייתה חלק מהאסטרטגית הקידום שלי. חשוב להשתחל כך לדף הראשון.

עובר למילה אחרת

כשאין ברירה, אז אין בררה. כאן והלאה עברתי לחפש דרך המילים עבודות גבס. בביטוי הזה של אלפי חיפושים כל חודש.

ניסיון 1:   2 התוצאות הראשונות הם של אותו אתר.

למה גוגל? למה אתה נותן את המיקום הראשון והשני לאותו אתר? איך זה משרת את טובת הגולש? אחד הוא דף הבית והשני הוא דף שממוקד לעיר ירושלים. ואני בכלל בודק ממחוז השרון. בכל מקרה, אני נכנס לאתר, משאיר פרטים ופירוט עבודה ויוצא.

יוצא למנוחה –  עושה שום את החיפוש. הפעם תוצאת החיפוש השנייה כבר לא מופיע. גוגל דאנס? ניסויי מובייל פירסט?

ניסיון 2: ממשיך לאתר שני –  נראה לי אחלה – מתעסק בעיצובי גבס – מתאים. משאיר פרטים+פירוט עבודה נדרשת ויוצא.

ניסיון 3: 4 תוצאות של אתרי אינדקסים

מה אני בסרט של של נולן, חלום בתום חלום? לא בא לי חיפוש בתוך חיפוש עכשיו. כבר לקחתי כמה מספרי מהניסיון הקודם. הספיק לי.

ניסיון 4: ביטחון עצמי מופרז.

בעל אתר שמכריז על עצמו כמוביל בתחומו. כן? מה קבע את זה? לא עושה לי חשק להיכנס. אתה יודע מה, בסדר, אני באמת יכול להיות מוביל בתחומך, אבל רק אם יש לך משאית (סטיגידיש).

לא זוכר מי אמר את זה אבל…

"המקום הטוב ביותר לקבור בו גופה הוא הדף השני בגוגל". מישהו אמר את זה פעם, אבל אני לא זוכר מי…. אז מה? הינה אני עושה את זה. אני עובר לדף השני כדי למצוא עוד אתרים כי לא היו מספיק תוצאות טובות בשבילי בדף הראשון. ומה יש שם?  תוצאות מאינדקסים.  כולל אינדקס אחד שממנו גוגל מושך 4 דפים שונים. טוב מספיק. נכנסתי לכמה אתרי גבס של בעלי מקצוע. מניח שביום ראשון אקום לבוקר של טלפונים בעקבות השארת הפרטים שלי.

אגב נראה לי שהמאמר הזה בטח יופיע תוך 48-72 שעות  בדף הראשון במילים "עבודות גבס למזגן מיני מרכזי".

 

נשלח ב בלוג
Call Now Button