איך נקבעים מחירי קידום אתרים

כמה עולה קידום אתרים? לשאלה הזאת מעולם לא הייתה ומעולם לא תהיה תשובה חד משמעית. מקדם אתרים פרילנסר שעושה זאת כהשלמת הכנסה יכול להציע 500-800 ₪ לחודש, מקדם מנוסה יכול להציע  החל מ 1500 וחברות קידום מובילות יכולות להציע סכומים שמתחילים מ 2000 שקל ולפעמים גם קצת פחות. מצד שני יש מומחה קידום אתרים שיכול להיות יקרן ללא פרופורציה לעבודה שהוא עושה בדיוק כמו שיש חברה שתציע סכום נמוך יחסית. כמו בתחומים רבים אחרים, גם בתחום ה SEO, אין פיקוח מחירים או גבולות מחירים חד משמעיים כלשהם בשוק.

איך מקדמים קובעים מחירים

ישנם פרמטרים שונים לקביעת מחיר קידום אתרים, להלן כמה מהם.

  • תחרותיות –  ככל שהנושא תחרותי יותר, כך צריך להשקיע עבודה גדולה יותר בקידום ולכן נדרש תקציב גדול יותר. שני התחומים התחרותיים ביותר הם צימרים והשכרת רכב. גם תחומי עריכת הדין לא פשוטים לקידום. לכן בתחומים הללו המחירים יכולים להיות מאוד גבוהים. בין 2000 -5000 ₪ בחודש ואפילו יותר. בחלק מהמקרים מסוימים המקדם מגיע כל יום לבית העסק כדי לעבוד מהמשרדים כמה שעות.
  • כמות המילים לקידום –  ככל שצריך לקדם יותר מילים כך צריך לכתוב יותר תוכן ולבנות פרופיל קישורים בצורה מאוזנת וחכמה. בלי תוכן איכותי שנכתב באופן קבוע אי אפשר להגיע לתוצאות טובות ובטח שאי אפשר לעשות את זה בפרק זמן מהיר יחסית.
  • מוניטין וניסיון –  חברת קידום אתרים ותיקה ומנוסה, בעלת עובדים רבים לא תרד ממחיר מינימלי מסוים שהיא קבעה לעצמה.  מצד שני מקדם שרק עכשיו פתח עסק יסכים לעבוד תמורת סכומים נמוכים כדי לצאת לדרך.

 

  •  שירות נלווה  מלבד SEO, שירותים כמו קידום ממומן גם הם נלקחים בחשבון. כמו כן ניהול פרופילים ברשתות החברתיות הוא אומנם שירות נפרד, אבל הוא תורם רבות מבחינת ה SEO   ולכן גם הוא נלקח בחשבון.

 

  • איכות השירות –  ישנם מקדמים שיספקו לכם תוכן זול וחסר ערך תמורת מחיר מצחיק בעוד שאחרים יתנו לכם תוכן איכותי ושימושי שלא רק יביא גולשים לאתר אלא גם יגרום להם להתעניין בו.

 

  • תשלום בעבור תוצאות –  ישנם בעלי אתרים שמוכנים לשלם תמורת תוצאות בלבד. כלומר רק כאשר האתר יגיע למקום טוב בדף הראשון הם יתחילו לשלם, או שרק אז הם ישלמו רטרואקטיבית. גם כאן הסכומים יכולים להיות שונים ואפילו פר כמה מאות בודדות תמורת מילה מקודמת. שיטה זו לא הוגנת כלפי מקדמי אתרים, כדאית בעבור בעלי אתרים אך עלולה להיות מסוכנת.

היזהרו מעבודה זולה

תשלום בעבור תוצאות היא כמובן העסקה הכי משתלמת לבעל האתר אבל היא גם המסוכנת יותר.  למקדם אין תקציב הוצאות כי הוא לא מקבל מהלקוח אפילו לו שקל אחר. חלקם ישקעו כסף חלקם לא. חלקם יקדמו בצורה לבנה בעוד שאחרים יקדמו בצורה קלה ושחורה שתעלה את האתר שלכם לדף הראשון מהר, אבל תעיף אותו באותה המהירות בגלל עונש של גוגל. איך יודעים שהאתר שלכם מקודם בצורה שחורה? האתר שלכם לא מתעדכן בתוכן חדש בכלל וכל העבודה מבוססת על בניית קישורים בצורה כמותית ולא איכותית.

קידום אתרים היא השקעה ולא קניית מוצר

לפני שאתם מוצאים את פנקס הצ'קים חשוב להבין שמדובר בהשקעה לטווח ביינוני או הארוך. תלוי בתחום. לכן כשמקדמים אומרים לכם שהם לא יכולים להתחייב לתוצאות, או לומר לכם בדיוק מתי האתר יגיע לדף הראשון, זה לא אומר שהם גרועים או רמאים. זה אומר שהם אמינים מכיוון שגוגל לא שייך לאף אחד ואי אפשר באמת לחזות מתי האתר יגיע לדף הראשון. ההתחייבות צריכה להיות על עבודה טובה בשקיפות מלאה. אם מישהו מבטיח לכם שתוך כמה שבועות הוא ייקח את האתר החדש שלכם לדף הראשון (בהנחה ולא מדובר בתחום אזוטרי) אל תאמינו לו. או שמדובר ברמאי או שמדובר בקידום שחור

Call Now Button