אחד האלמנטים הכי חשובים באתר הוא טופס צור קשר. לא רק הטופס עצמו חשוב אלא גם מיקומו, למרות שהחשיבות יכולה להיות שונה בין סוג השירות שהאתר מספק. למשל כאשר מדובר בטופס צור קשר של בעלי מקצוע כמו שרברבים, טכנאי מזגנים או חשמלאים, כלומר בעלי מקצוע שצריך להזמינם באופן מידי, הלקוחות יעדיפו ליצור קשר טלפוני ולא להשאיר פרטים באתר. אבל במקרים של בקשות לא דחופות, כמו למשל רצון לקבל הצאת מחיר לפרויקט עתידי, יש סיכוי גדול יותר שישאירו פרטים. בכל מקרה, ישנם בעיות רבות שעלולות למנוע פניות דרך הטופס ולכן לא רק כל מומחה קידום אתרים צריך לבדוק אותו, אלא גם בעלי האתרים עצמם במיוחד כאשר מגיעה תקופה ללא פניות דרך הטופס. להלן כמה בעיות שעלולות להתרחש במקרה זה.

לא נשלחות פניות דרך הטופס

זוהי הבעיה הבסיסית והנפוצה ביותר. הגולש משאיר פרטים באתר, לאחר מכן מופיעה ההודעה שהפרטים נשלחו בהצלחה, אבל בעל האתר לא מקבל שום דבר. עלולים לעבור חודשים עד שהוא יבין שיש תקלה באתר. חשוב מאוד לבדוק את הטופס לאחר שאתר חדש עלה לאוויר או לאחר שהאתר עוצב מחדש. כדאי לבדוק את טופס באתר גם בקטגוריה עצמה וגם אם הוא מופיע כשדה בדף הבית. מה יכולים להיות הגורמים לבעיה? לרוב מדובר בהגדרה לא נכונה של המייל אליו אמורים להגיע הפניות. מקדמי אתרים דואגים לבדוק את הטפסים הללו מידי פעם.

הטופס לא עובד מגלישה בסלולר

יכול להיות שהטופס עובד בצורה חלקה מהמחשב שולחני, אבל אותו הטופס עלול שלא לעבוד בגרסה הסלולרית בגלל תקלה בתהליך ההתאמה לסלולר. לכן, כאשר אתם בודקים את הטופס מהמחשב השולחני, תבדקו אותו גם מהמכשיר הנייד ליתר בטחון. לא אחת גיליתי את הבעיה הזאת אצל לקוחות.

בעיות נפוצות בטופס צור קשר

בעיות נפוצות בטופס צור קשר

אי הצגת הודעה שהפרטים נשלח

כאשר גולש משאיר פרטים באתר, הוא רוצה לקבל אישור שהם נשלחו. ברוב המקרים תופיע הודעה על כך שהפרטים נשלחו בהצלחה או הודעה על כך שהוא לא מילא את הטופס בצורה נכונה. בחלק מהמקרים, גיליתי שבכלל לא מגיעה הודעה לאחר השארת הפרטים. מדוע זה חשוב? כי הגולש עלול להבין שהוא לא הצליח להשאיר פרטים ואז הוא ימלא את הטופס שוב ושוב ויבין שהוא לא עובד. במידה והטופס כן עובד, תיבת הדואר שלכם תתמלא באותן ההודעות שוב ושוב וזה ממש מצב לא נוח.

הצגה של הטופס במקום לא נגיש

גולש צריך להגיע לכל מקום באתר תוך 3-4 קליקים. לא חובה להציג את הטופס בדף הבית, אבל חשוב מאוד להציג אותו בתור קטגוריה בתפריט הראשי. בחלק מהמקרים ראיתי שהוא לא מוצג בתפריט הראשי אלא מופיע בתוך הפוטר של האתר. זה פוגע בחוויית השתמש, ומונע מגולשים רבים להשאיר פרטים באתר. יש גולשים שלא מעוניינים ליצור קשר טלפוני, אלא להשאיר פרטים, וכאשר הם לא מוצאים את הטופס בקלות, הם ממשיכים הלאה ואתם מפספסים לקוח.

הטופס קטן מידי

החוק קובע היום שצריך להנגיש אתרים לבעלי מוגבלויות. אבל כאשר טופס צור הקשר מופיע כרובריקה קטנה בצד האתר, זה לא פוגע רק בלקויי ראייה אלא גם מקשה על השימוש לכולם. לכן חשוב שהטופס יהיה מספיק גדול על מנת שיהיה נוח למלא בו פרטים.

 

הימנעו מיצירת טפסים מורכבים

אל תסבכו את הפונים עליכם. הגולשים לא אמורים להרגיש שהם צריכים להקדיש 10 דקות כדי להשאיר פרטים. אל תחייבו אותם להשאיר מס טלפון, השאירו אופציה זו כחופשית, מספיק שישאירו מייל. כמו כן אל תכבידו עליהם בפרטים מיותרים כמו חובה למלא את מטרת הפנייה. לפעמים היא לא מוגדרת אצלם. הטופס צריך להיות קצר ולעניין.

חסימת רובוטים

בעלי אתרים רבים משלבים קאפצ'ה בטופס צור הקשר או מבקשים לענות על שאלה כמו כמה זה 2 כפול 4. מדוע זה נוצר? על מנת למנוע מרובוטים לשלוח פרסומות דרך טפסי צור הקשר. אל תסבכו את הגולשים שלכם עם קאפצ'ה מורכבת. אם אתם מציגים שאלה, הציגו אותה באותו מקום של הטופס ומבלי שיהיה לכם צורך לגלול כלפי מעלה. אחרת הגולל לא יבחין בכך ויחשוב שיש תקלה בטופס צור הקשר.
כדאי להקפיד: למרות שאין קשר ישיר בין קידום אתרים ולבין העובדה שטופס צור קשר עובד או לא עובד. בכל זאת, כדאי להקפיד לבדוק אותו מידי פעם ומוטב לבקש ממקדם האתרים שלכם שיעשה זאת. זה באמת לא לוקח זמן רב.

נשלח ב בלוג
Call Now Button