קמתם בוקר אחד וגיליתם שהאתר שלכם, שהיה אתמול במקום שלישי בגוגל, נמצא היום במקום רביעי בדף שני?  אתם בודקים שוב ולאחר כמה שעות אתם מגלים שהוא חזר פעם נוספת למקומו הטבעי? אתם מרימים טלפון אל מומחה קידום אורגני, שואלים אותו מה קרה והוא עונה לכם שכנראה מדובר בגוגל דאנס. מה זה אומר? למה גוגל רוקד? והאם זה באמת מושג אמתי או שאותו מקדם אתרים מנסה לשקר לכם?

כן זה אמתי

גוגל דאנס הוא מושג אמתי וידוע מאוד בתחום ה SEO.  יחד עם זאת, לא בכל מקרה של ירידה מדובר ישר בריקוד המכונה. מה עוד יכול לגרום לירידה חדה במיקום? לכך נגיע בהמשך אבל קודם כל הרשו לי להסביר את המושג.

Google Dance  –  כאמור מדובר במצב שבו כל כמה שעות או ימים המיקום של האתר משתנה בגוגל. במקרים מסוימים הוא אפילו עלול להיעלם מתוצאות החיפוש. אז מה בדיוק גורם לריקוד הזה?

  1. ניסוי אלגוריתמים של גוגל –  מה שקובע את מיקום האתר בגוגל הוא אלגוריתם. גוגל תמיד מוסיפים אלגוריתמים חדשים ותמיד מנסים לשפר קיימים על מנת לתת לגולשים את התוצאות הטובות ביותר. לפעמים, כשהם מנסים אלגוריתמים חדשים או משפרים אותם, הם עושים ניסויים ואז בודקים האם התוצאות באמת כמו שהם מצפים שיהיו או שהם רק מחמירים את המצב.

 

  1. קידום חדש – קידום אורגני המצבע על אתר חדש או ותיק, במיוחד קידום אינטנסיבי שכולל הרבה תוכן חדש וקישורים, עלול קצת לבלבל את גוגל ולכן האתר יכול לקפוץ במיקומים. תנו לזה כמה ימים והאתר יתחיל להתייצב.

 

  1. שינויים באתר – לפעמים קורה שבעל אתר מבצע בו שינויים רבים כל כמה ימים מבלי לעדכן את המקדם. שינויים אלו עלולים להשפיע על המיקום ולגרום לאותו Google Dance. לכן תמיד מומלץ לבדוק אם מומחה קידום אתרים אורגני לגבי שינויים מתוכננים.

 

  1. פעולות של מתחרים – לפעמים זה קורה פשוט בגלל פעולות של מתחרים שבעצמם עושים עבודה אינטנסיבית על האתר שלהם. יחד עם זאת כדאי להיזהר עם קידום שלילי, כלומר להיזהר ממתחרים שמפנים אליכם קישורים לא טובים.

 

  1. בניית קישורים לא טובה או שינוי דראסטי – אם עד היום נבנו לאתר שלכם 2-3 קישורים בחודש ופתאום החלו להיבנות אליו כ 10-20. זה עלול להוביל לריקוד עד שהאלגוריתמים יקלטו שלא מדובר בעבודת קידום שחורה.

 

  1. בלבול עם מותגים – לפעמים מותגים מסוימים הופכים להיות מילות מפתח משמעותיות בתחומים ספציפיים. זה גורם לכך שאנשים מקימים דומיינים על אותו שם מותג עם הכנסת שינוי קטן כמו מקף או אות. זה עלול לבלבל את האלגוריתמים ולגרום לגוגל דאנס.

אם לא גוגל דאנס, אז מה יכול לגרום לירידה חדה במיקומים?

  • קידום שחור – הקפידו על כך שמומחה ה SEO שלכם לא משתמש בקידום שחור. מה זה בדיוק? בעיקר קידום הכולל מאות קישורים מכל אתר אפשרי.
  • בדיקה ידנית – לפעמים עובדי גוגל מחליטים לבדוק אתרים באופן ידני. בזמן זה הם מורידים אותם מגוגל עד שיסיימו.
  • אלגוריתם חדש – או עדכון של אלגוריתם קיים.
  • קידום אזורי – בכמה תחומים היום התוצאות מופיעות באופן שונה בהתאם לאזור ממנו הגולש מחפש. אין דבר שניתן לעשות כדי לשנות זאת.
נשלח ב בלוג
Call Now Button