גוגל+ והפער מהרשתות החברתיות האחרות

פייסבוק היא הרשת החברתית המצליחה והיעילה ביותר לכולם. כמובן שעדיין היא לא מושלמת ויש בה לא מעט חסרונות שמעצבנות אנשים, אבל ביחד עם טוויטר אלו נחשבות לרשתות המובילות. לעומת זאת, גוגל+ מאז שהיא נוסדה, לא מצליחה אפילו לדגדג את ההצלחה של הרשתות החברתיות. אבל כמעט כל מומחה קידום אתרים בגוגל, פותח ללקוחו כרטיס בגוגל+ במידה וזה כלול בחבילת התשלום וכמובן מחבר אותו לאתר.

תם עידן האוטורשיפ

אחד הדברים הכי יעילים ויזואלית מבחינת קידום אתרים הייתה אופציית האוטורשיפ. ניתן היה לאמת את האתר עם דף הגוגל+ של בעל העסק ולשלב תמונה + שמו לצד תוצאות החיפוש בגוגל. זה תרם לנראות תוצאות בדף הראשון, זה תרם ליצירת אמינות כי כך כל לקוח פוטנציאלי היה יכול לראות את תמונתו של בעל העסק עוד לפני שהוא נכנס לאתר בכלל. לדעתי –  זה היה היתרון הגדול ביותר והסיבה החשובה מכולם מדוע כדאי לפתוח פרופיל לכל בעל עסק בגוגל+. לצער רבים, סיבה זאת כבר לא קיימת. מכיוון שנראות התמונה והשם היו תקפים רק למחשבים הרגילים ולא לסמארטפונים, גוגל החליטו לבטל אותן כדי לאזן את חווית המשתמש בכל הפורמטים. כמה חבל.

מדוע גוגל+ לא מצליחה כרשת חברתית

  • עיצוב גרוע – זה לא שהפייסבוק היא רשת חברתית עם עיצוב מושלם, אבל גוגל+, עם כל השינויים שעברה עדיין נראית לא טוב ולא נוחה לשימוש. האפשרות להוסיף חברים למעגלים היא לא משהו שיכול לפצות על כך.
  • יותר מידי רשתות חברתיות –  לרבים מהגולשים באינטרנט ישנם פרופילים בפייסבוק ובטוויטר. לפייסבוק ישנם לא מעט שימושים ואילו טוויטר מובסס על פרסום סטטוסים קצרים בלבד. ישנן עוד רשתות חברתיות רבות המיועדות לקהלי יעד מוגדרים (זוכרים את מייספייס). ניהול פרופילים ב 2 רשתות חבריות זה מספיק. האמת, לא אתפלא עם אחוז גדול מאוד מהאנשים הפעילים בגוגל+ הם בכלל מומחי קידום אתרים בגוגל שעושים זאת רק כי אולי זה תורם במידה מסויימת לקידום האתר. אגב, אין שום הוכחה שפתיחת פרופיל בגוגל+ וניהולו תורמת במידה כלשהי.
Call Now Button