דילמות של מקדמי אתרים

כל מומחה קידום אתרים בגוגל נתקל בדילמות תוך כדי קידום פרויקטים שונים. כל החלטה שהוא לוקח יכולה לשפר את התנועה לאתר ו/או את המיקומים שלו בצורה משמעותי או להפך –  לגרום לאתר לצלול מטה. כך שלפעמים מקדם אתרים מוצא את עצמו מהמר או לוקח סיכון שיביא בהתחלה לירידה אבל אחר כך לעליה.

להלן כמה דילמות שאיתם מתמודדים אנשי SEO:

מילות מפתח

רצף מילים: לפעמים אנשים מקלידים שאלות בגוגל. לפעמים אנשים משתמשים במילות מפתח מקובלות ולפעמים הם פשוט זורקים רצף מילים כמו למשל: שיפוץ אמבטיה המלצות. הדילמה שנוצרת היא האם לשלב את רצף המילים הזה במאמרי האתר או שפשוט ללכת על מילות מפתח סטנדרטיות בתקווה שגם דרך זריקת מילים זו אנשים יגיעו לאתר. חלק מהמקדמים משלבים מילים בצורה טבעית אחרים במלאכותית. לדעתי האלגוריתמים של גוגל מסוגלים להבין את הקשר הלוגי של רצף המילים ולכן עדיף לקדם בצורה טבעית.

יחיד ורבים:  דוגמא לדילמה נוספת אשר מקדם אתרים בגוגל עלול להיתקל בה:  על המילה שולחנות לחדר ישיבות ישנם 20 חיפושים בחודש. על המילים שולחן לחדר ישיבות ישנם 50 חיפושים בחודש. מכאן ברור שכדאי לקדם כביטוי מרכזי בנושא את הדף על המילים שולחן ל… ולא שולחנות ל…מה הבעיה? שלפתוח קטגוריה ביחיד זה לא ממש יעיל. איך פותרים את זה? נותנים לקטגוריה שם ברבים אבל כותרת ה h1 תכלול את המילה ביחיד כמו גם המילים בתוך המאמר יהיו ביחיד.

 

אתר יפה שלא מביא תוצאות

מקדם אתרים צריך להבין גם בחוויית משתמש ולכן לפעמים  אל תתפלאו עם הוא ימליץ לכם להחליף אתר יפה ומהודר לאתר פשוט ורגיל. מדוע? כי לפעמים הלקוחות יכולים לברוח מאתר יפה ומושקע כי הם חוששים שהם לא יכולים להרשות את שירות העסק לעצמם. איך פותרים את הבעיה? תעשו ניסוי. תעברו לעיצוב פשוט יותר ותראו עד כמה זה עובד טוב יותר. יש לדאוג שאפשר לחזור לעיצוב הישן בקלות.

Call Now Button