האם אפשר לקדם אתר Wix?

 

אתרי Wix הינם יפים מאוד. מלבד כך יש להם יתרון מובהק –  לא צריך לדעת כלום בבניית אתרים ולכן כל אחד יכול להקים לעצמו אתר ולנהל אותו בקלות ע"י שימוש בפלטפורמה זו. אם אתם מחפשים אתר תדמיתי, ואין לכם תקציב לבנות אחד –  זה יתאים לכם. אבל אם אתם מחפשים לבנות אתר גדול –  לדעתי –  לא מומלץ להשתמש בפלטפורמה זו מפני שהיא לא ממש טובה לקידום. לפני שצברתי נסיון –  הכרתי את החסרונות- אבל לא חשבתי שהם משמעותיים. כיום אני מבין שהם מאוד קריטיים.

חשוב לדעת: מומחה קידום אתרים אחד יכול לטעון שאין כל בעיה לקדם אתר ויקס בעוד שהשני יטען שזה ממש לא יעיל ומורכב. חשוב להבין שבתחומים תחרותיים קשה מאוד למצוא אתרים מסוג זה בדף הראשון. כל מה שנכתב פה הוא דעתי האישית בלבד ואם תחפשו ברשת יכול להיות שתמצאו דעה הפוכה. כל מה שנכתב מכאן והלאה הוא על סמך ניסיוני כמי שמתעסק בנושא קידום אורגני מאז 2011.

החסרונות הבולטים של Wix

אומנם מערכת זו עברה שיפורים והתאמות בשנים האחרונות ויש בתוכה גם מערכת SEO, אבל בכל זאת עדיין לא מדובר במערכת אידיאלית לקידום. רחוק מזה. יש לה 2 חסרונות בולטים מאוד לדעתי:

אי אפשר לעשות כתובות url  ידידותיות בעברית

  • דוגמא לכתובת ידידותית:    מילת-מפתח/www.site.com

לא ניתן להכניס מילים בעברית לכתובת האתר למרות שמדובר בפלטפורמה ישראלית. זהו יתרון משמעותי מאוד בקידום האתר כי זאת עוד דרך לשלב מילות מפתח. אפשר להוסיף אותם באנגלית אבל בעברית ממש לא. ל Wix אין את היתרון הזה.

  • אתר של דף אחד – כאשר עוברים מדף לדף באתר ישנה תחושה שבעצם מדובר בדף אחד ושהדפים בו הם אזורים שונים עם שינויים בכתובות. התחושה היא כמו לעלות במעלית, להישאר במקום ושהקומות מגיעות אליך. לדעתי, מדובר במשהו שלא נסרק טוב בגוגל ולכן קשה מאוד לקדם דפים פנימיים. מכיוון שזה ממש לא יעיל לקדם רק את דף הבית, מדובר בחיסרון משמעותי מאוד.

מקרה לדוגמא מניסיוני

לאחר חודש של קידום אתר לקוח בתחום לא ממש תחרותי, הצלחתי להגיע איתו לדף 2 במילים המרכזיות. לאחר כמה חודשים, הלקוח החליט לוותר על האתר, ולהקים במקומו אתר ויקס. אמרתי לו שממש לא כדאי לו כי או שהוא לא יראה תוצאות בכלל או שיראה אותם אחרי הרבה מאוד זמן. הלקוח החליט בכל זאת להקים אתר Wix. אחרי בדיוק אותו פרק זמן כמו שעבדתי על האתר הקודם שלו, האתר החדש לא הגיע אפילו לא ל 10 הדפים הראשונים. לאחר שהלקוח הבין את המצב, הצעתי לו להספיק את הקידום כי זה ממש לא משתלם לו וזה בדיוק מה שהוא עשה.

אז האם אפשר לקדם אתר Wix?

אני מאמין שזה כמו לרוץ עם משקולות על הרגליים או לגלגל סלע במעלה ההר. ממש לא כדאי לעשות זאת וזה בהחלט לא משתלם שיש פלטפורמות כל-כך הרבה יותר יעילות וידידותיות לקידום כמו וורדפרס. כשאני מגיע ללקוח והוא מסביר לי שיש לו אתר ויקס, אני מיד ממליץ לו לעבור לאתר וורדפרס ומפרט לו מדוע בעייתי מאוד לקדם אתר מסוג זה. אגב, את המאמר הזה אתם קורים באתר על מערכת ניהול של אתר וורדפרס.

Call Now Button