האם אתם בודקים נכון את מיקום האתר שלכם בגוגל?

לא כל בעל אתר יודע שכדי לבדוק את המיקום האמיתי שלו בגוגל, זה לא יקרה עם כניסה רגילה לדפדפנים והקלדת מילות המפתח. כך תעשו זאת נכון.

לא אחת קורה שלקוחות מתעניינים בשירות קידום אתרים אורגני אומרים לי "אני כבר בדף הראשון בגוגל –  אני צריך רק חיזוק ושימור המקום".  אני בודק את האתר ומסתבר שהוא בכלל לא בדף הראשון. אלה בדף השני. לפעמים קורה שבדיקות שונות מאזורים שונים בארץ, מציגים מיקומים שונים. לפעמים ישנם דברים אחרים שגורמים להצגת מיקום לא כפי שהוא באמת. כך תבדקו את מיקומי האתר שלכם בצורה נכונה.

תמיד יש לבדוק מיקומים דרך גלישה אנונימית

אם גולשים בכרום, לחצו על שלושת הנקודות בחלק העליון של הדפדפן ועברו למצב "חלון גלישה בסתר חדש". אם אתם גולשים באקספלורר (המממ…למה אתם עושים את זה לעצמכם?) שם שלושת הנקודות יופיעו לאורך. לאחר הלחיצה עליהן יש לעבור למצב "חלון Inprivate חדש". רק כך תקבלו את התוצאות האותנטיות שאין לה קשר להיסטורית החיפושים שלכם. מבחינתי זה מספיק. המחמירים ימחקו את הקוקיז אבל לדעתי אין צורך.

מדוע צריך לגלוש בסתר?

כשנרשתם לגוגל ויתרתם על הפרטיות שלהם. עד לא מזמן גוגל אפילו סרקו את המיילים שלכם. ביוני 2017 גוגל הודיעו שהם יפסיקו לעשות זאת. ובכל זאת, כל פעולה שאתם עושים בגוגל, כמו חיפוש בגוגל, צפייה בסרטוני יוטיוב או כל פעולה אחרת שאתם עושים באיזה כלי של גוגל- היא נכנסת לזיכרון. מדוע זה קורה? מסיבה אחת פשוטה: על מנת שגוגל יציגו לכם את הפרסומות הרלוונטיות לתחומי העניין שלכם. כאשר מדובר בבדיקת תוצאות חיפוש, אתם תראו שגוגל מסמנת לכם את התוצאות שנכנסתם אליהן ואפילו כותבת מתי ביקרתם לאתר לאחרונה. גוגל יציג לכם תוצאות בדף הראשון למרות שבעבר הגעתם אליהן מהדף השני וזאת בכדי לקצר לכם את הדרך פשוט כי נכנסתם אליהם בעבר. ולכן דפים שמוצגים בחיפוש שלא הוגדר כאנונימי, הם תוצאות לא אותנטיות אלא מותאמות לכם אישית. ולכן אלה לא התוצאות שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם רואים.

מעקב אחר התוצאות דרך כלים שבודקים מיקומים

נוהגים לעקוב אחרי התוצאות רק דרך כלים שבודקים מיקומים? קחו בחשבון שהם מזייפים מידי פעם. בהרבה מקרים ישנו הבדל של מיקומים בין בדיקה ידנית לבדיקה ע"י כלי. מקרה שקרה לי לא מזמן: לקוח יצר איתי קשר באחד הבקרים כדי לומר שהאתר שלו עף לדף 2. בדקתי ולא הבנתי מאיפה זה בא. אצלי האתר היה במקום 3 בדף הראשון. שאלתי אותו איך הוא בדק והוא ציין שם של כלי. אמרתי לו, תבדוק ידנית ותראה שזה לא נכון. הוא בדק ידנית ואכן הוא ראה שהוא במקום השלישי. כך שאל תבנו על כך שתמיד הכלים האלה ידייקו. ישנכם כלים מדויקים יותר וישנם פחות אבל לא תהיה בדיקה מדויקת יותר מאשר בדיקה ידנית.

התוצאות מהסלולר לא זהות לתוצאות מהניידים

זאת טעות נפוצה לצפות שהתוצאות מהסלולר יהיו זהות לתוצאות מהניידים. התוצאות יהיו שונות במקרים רבים. התצוגה מהסלולר מושפעת מהמיקום. מי שיבדוק בצפון, יקבל עסקים רלוונטים מאזורו. מי שיבדוק מהמרכז יקבל עסקים הקרובים לאזור הבדיקה. ישנם ביטויים שהמיקום משפיע עליהם פחות ויש יותר. כמו כן, אתר שלא הותאם לסלולר, ידורג נמוך יותר בבדיקה מהמכשירים הניידים. בזמן כתיבת שורות אלו, גוגל עובדים על עדכון מובייל פירסט. הוא ידרג את האתר קודם לפי הגרסה הסלולרית שלו ורק אחרת כך מהניידת. אתרים שמותאמים בצורה מושלמת לניידים, לא יושפעו.

הגדרת מיקום בגלישת כרום

ישראל היא מדינה קטנה מאוד ולכן הקידום המקומי הוא לא אפקטיבי כמו במדינות אחרות. ובכל זאת אם תגללו בדפדפן כרום הוא יקפיץ לכם חלונית וישאל אתכם אם אתם רוצים לגלוש לפי המיקום שלכם. אם תעשו זאת, אתם עלולים לקבל כמו בניידים, תוצאו אחרות הקשורות רק או בעיקר לאזור שלכם. עדיף שלא להשתמש בגלישה מהנייחים באופציה זו אם אתם רוצים לדעת את המיקום האמיתי שלכם בגוגל.

נשלח ב בלוג
Call Now Button