האם גוגל יודע לזהות תוכן איכותי?

במידה והתחלתם להתעניין  לא מזמן בנושא קידום אתרים סביר להניח שהבנתם די מהר שמומלץ לעלות תוכן איכותי לאתר. כבר הבנתם שתוכל מועתק יכול להזיק לאתר. כבר הבנתם שגוגל אוהב תוכן איכותי ובנוסף הוא אוהב גם שמעלים לאתר כמה מאמרים בשבוע. בלי ועם קשר אתם בוודאי מעדיפים תוכן איכותי באתר שלכם מאשר תוכן סתמי. אבל איך גוגל יודע שמדובר בתוכן איכותי? איך גוגל בכלל מחליט מהו תוכן איכותי ומהו לא?

3 סוגי תוכן

כדי לענות על השאלה הזו, קודם כל צריך להבין מה שלושת סוגי התוכן הנפוצים בעולם קידום האתרים האורגני.

  1. מאמרי ספאם – טקסט שטותי שנכתב ע"י תוכנה עם העמסת יתר של מילות מפתח ולא תמיד עם רצף כתיבה הגיוני.

 

שווי מאמר– לא שווה אגורה.

 

  1. מאמרי SEO – מאמרים שנכתבים ע"י כתבי תוכן שיודעים לכתוב אבל הם לא מומחים בנושא עליו הם כותבים. מאמרים כלליים שכל אחד יכול לכתוב. מאמרים אלה ידועים  גם בתור מאמרים קידומיים.

 

שווי מאמר – 10 אגורות למילה.

 

  1. מאמרי איכות – מאמרים מועילים בעלי ערך מוסף שנכתבים או ע"י כותב תוכן שעשה תחקיר מעמיק (זה יכול לכלול ראיונות עם מומחים) או שהוא נכתב ע"י בעל האתר.

 

שווה מאמר כזה: לפחות 200 ₪.

גוגל לא באמת יכול לזהות תוכן איכותי

גוגל לא באמת יכול לזהות תוכן איכותי

מדוע רוב המאמרים המופעים באתרים המקודמים של עסקים קטנים ובינוניים הם מאמרי SEO?

קידום אורגני עולה כמה אלפי שקלים בחודש. לבעלי עסקים קטנים או בינוניים אין את התקציב להשקיע על מאמרי איכות בנוסף לעלות הקידום. למשל אם המקדם זקוק ל 10 מאמרים בחודש לטובת החלפת קישורים ופרסום באתר –  רק עלות  המאמרים תהיה ללקוח 2000 ₪ בחודש. ומה עם התשלום על עבודת הקידום?  האלטרנטיבה היא שבעלי האתרים יכתבו בעצמם. אבל לרובם אין  את הזמן  לעשות זאת. מה גם שלא כל אחד הוא מומחה לכתיבה. זאת הסיבה בגללה רוב המאמרים הם בסגנון קידומי.

 

איך גוגל מחליט לכאורה מהו מאמר איכותי ומהו לא?

קודם כל צריך להבין שגוגל לא יודע לקרוא תוכן. הוא יודע לקרוא קוד. כל מאמר מורכב מקוד. כאשר מדובר במאמרי ספאם, גוגל יכול לזהות זאת בקלות כי הם מלאים בצפיפות יתר של מילת מפתח שבאה לידי ביטוי באותם רצפי קוד. אבל מה קורה כאשר מדובר במאמר קידומי? גוגל לא יכול להביל בינו ולבין מאמר איכותי. בשביל שזה יקרה, האינטליגנציה המלאכית צריכה לעבוד מהפכה בערך כמו בסרטי שליחות קטלנית. אבל אנחנו רחוקים מהיום הזה.

מקדמי אתרים טוענים שגוגל אומנם לא יכול לעשות זאת, אבל יש לו קריטריונים אחרים. זה נעשה דרך גוגל אנליטיקס. מומחי קידום אורגני טוענים שאחוז נטישה גבוה מעיד על מאמר לא איכותי. וככל שבאתר האחוז הוא יותר גבוה, כך האתר מוגדר כפחות איכותי ובהתאם לכך הוא ירד בדירוג.

גוגל לא יכול להבין בין תוכן קידומי לתוכן איכותי

ישנם המון אתרים עם אחוז נטישה גבוה, שיש בהם תוכן איכותי, אבל הגולשים מגיעים לאתרים האלה במטרה ליצור קשר. הם נכנסים לאתר, מחייגים מהטלפון הנייח ומיד יוצאים וכך עולה אחוז הנטישה. הם לא עושים  כל פעילות. ישנם אתרים די מכוערים שיש בהם תוכן סופר איכותי, אבל הם מבחירים את הלקוחות. לכן אי אפשר ליצור קשר ישיר בין אחוז נטישה ולבין היכולת של גוגל להבין שמדובר במאמר לא איכותי. בעבר קידמתי אתר עם 85  אחוז נטישה. המאמרים בו היו  קידומים. זה לא הפריע לאתר להיות בחלק העליון של הדף הראשון בכל המילים שהלקוח ביקש ואלה היו מילים תחרותיות.

מאמרי SEO עדיין עובדים

כל מקדם היה חולם לעבוד עם לקוחות שמספקים לו מאמרים איכות, או לקוחות בעלי תקציב למאמרי איכות. אבל המציאות היא לא כזאת. רק בעלי עסקים מאוד עמידים יכולים להרשות לעצמם הוצאה כזאת. בשורה התחתונה, גוגל יכול להבין דרך הקוד מתי מדובר במאמר ספאמי שמכיל מילות מפתח שחוזרות על עצמם, אבל אין לו כל יכולת לדעת מתי מדובר במאמר קידומי ומתי מדובר במאמר סופר איכותי. גוגל הוא לא בנאדם.

נשלח ב בלוג
Call Now Button