השאלה הזאת העסיקה אותי מאז ומתמיד. לא אחת אני מקבל אתר חדש לקידום מלקוח, ואחרי שאני בודק אותו בעזרת כל הכלים הנחוצים אני מגלה שנבנו אליו אינספור קישורים גרועים, הוא עמוס בריכוז יתר של מילות מפתח בכל דף מקודם ויש גם תוכן כפול פה ושם. כל אלה הם דברים שגוגל לו סובלים. אתרים כאלה חוטפים עונשים מ 2 אלגוריתמים: פינגווין ופנדה. ולמרות הכל האתר הזה ממוקם טוב ומכניס לא מעט עבודה ללקוח. אז למה הוא בכל זאת רוצה שירות קידום אתרים אורגני? כי אפשר להביא תוצאות טובות עוד יותר. אז מה עושים? מתחילים לתקן את כל עבודת ה SEO  השחורה שבוצעה ע"י מקדם אתרים אחר או שממשיכים מאיפה שהוא הפסיק אבל בדרך שלי? יש לתהליך הזה כמה שלבים עד שמגיעים להחלטה הסופית.

ניתוח מצב הגורמים המזיקים

הקלישאה אומרת שאם זה לא שבור אז אל תתקן. מצד שני זה יכול להיות מצב של השקט שלפני הסערה. הזרימה השקטה שלפני הנפילה במפל. אז כדי להגיע להחלטה, צריך לבדוק לעומק את המצב האתר.

  • כמה קישורים גרועים יש לו?
  • האם מדובר בעשרות או מאות?
  • האם יש לו קישורים ממש מזיקים מאתרי פורנו למשל או קישוריים ספאם קנויים, או שכמה קישורים מבלוגים בודדים וחסרי משמעות?
  • האם יש המון תוכן כפול באתר? האם הוא פנימי או חיצוני?

 

ועוד…

 

בעיית קידום שחור

בעיית קידום שחור –  מה אתם הייתם עושים?

כאשר הדברים הלא טובים שנעשו הם מינוריים, אפשר להסיר אותם בהדרגה אבל יחד עם זאת לבנות תחליפים. כלומר. אם הסרתם קישור גרוע, תבנו במקביל קישור טוב.

זהירות –  לא לגעת!

כן, זה קצת אבסורד, דווקא כאשר האתר הוא פצוע קל, מגישים לו עזרה אינטנסיבית, אבל כשהוא פצוע קשה, עוזבים אותו לנפשו. אתר עם עבודת קידום שחורה, אמור היה לחטוף עונש מגוגל. אבל מה לעשות, עם כל הכבוד לגוגל, תמיד יש איזה אתר שעד כמה שהוא מקודם בצורה שחורה, הוא תמיד צף למעלה. אם האתר הזה מכניס כסף ועדיין הוא לא סובל מעונשים, אל תמהרו להסיר את כל הזבל.  המשיכו לעשות קידום אתרים בשיטות לבנות.

עבודה בשקיפות מלאה

מה שאני אישית עושה במצב כזה זה קודם כל מדבר בשקיפות עם הלקוח ומסביר לו את המצב בפירוט. הוא יראה את כל הבעיות של האתר בדו"ח האופטימיזציה. אני אומר לו שמצד אחד חיסול כל הקידום השחור שהיה לו בעבר עלול לפגוע לו במיקום האתר בגוגל. מצד שני אני אמר לו שיום אחד האתר עלול לחטוף עונש על הקידום השחור ושייקח זאת בחשבון. בסופו של דבר אני ממליץ ללקוח שלא לגעת בו במצב כזה. אבל בסופו של דבר הלקוח הוא זה שמחליט כי הוא תלוי באתר לפרנסתו.

נשלח ב בלוג
Call Now Button