הבעייתיות של קידום בעזרת מילות מפתח

איך שלא תסתכלו על זה, קידום אתרים אורגני הוא תהליך לא טבעי ולא ממש אהוב במיוחד על גוגל. למשל מבחינתם קישורים לאתר צריכים להיבנות באופן טבעי ולא להיבנות ע"י מקדמי אתרים (מי יקשר לאתר של אינסטלטור על מאמר לפתיחת סתימות). מצד, לדעתי,  הם צריכים את מקדמי האתרים משום שהם עוסקים בקמפיינים ממומנים ומזרימים מיליארדים לקופת מנוע החיפוש הפופולארי בעולם. ישנו תהליך דו כיווני של אהבה שנאה בין גוגל למקדמים אבל הם צריכים האחד את השני כדי להתקיים.

שינויים בגוגל

כל מומחה קידום אורגני, מוצא את עצמו נאלץ לעשות שינויים בדרכי הקידום שלו מידי פעם, כי גוגל משנים את הכללים בעצמם. בסופו של דבר המניעים של גוגל הם לטובת המשתמשים במנועי החיפוש, כך שמדובר בכוונה טובה. אבל לפעמים כוונות טובות יוצרות בעיות כך שאתרים שמקדמיהם שלא עשו שום דבר רע נפגעים בעקבות שינוי זה או אחר. מכיוון שגוגל רוצים  שהגול ש יקבל את התוצאות הטובות ביותר, בסופו של דבר הם יגרמו לכך שקידום בעזרת מילות מפתח יעבור מן העולם.

מה בדיוק לא נראה טוב כאשר מקדמים בעזרת מילות מפתח

ספאם קישורים – קידום אתר דורש בניית קישורים מאתרים אחרים בנושא דומה, קרוב או אותו נושא. אנשים מקשרים על מילות מפתח בכל הזדמנות אפשרית ובמקרים רבים בלי שום רלוונטיות לגולש. כל שלפעמים אפשר לראות ספאם קישורים בתוך דפים שונים שהורסים את הטקסט ומבלבלים את הקורא. אפשר לראות גם קישורים שהם ממש לא רלוונטיים ולא נותנים כל ערך מוסך לגולש.

ספאם בטקסטים –  על מנת שאתר יתברג גבוהה בגול יש צריך בתוכן עם חזרה על מילות המפתח בכל מיני מקומות. לרוב הלקוחות אין את התקציב לקנות מאמרים סופר איכותיים במאות שקלים. לכן מקדמי אתרים מספקים להם מאמרי קידום שלא ממש נותנים ערך מוסף במקרה הטוב ובמקרה הרע מדובר במאמרים שנועדו להחזיק מילות מפתח. הדברים הכי נוראיים הם טקסטים שנכבו ע"י מכונות ואין בהם שום הגיון, פשוט בולשיט של מילות מפתח.

היום בו לא יקודמו יותר מילות מפתח

כדי למנוע את הדברים הללו, סביר להניח שיום אחד לא תהיה השפעה למילות המפתח אל הקידום, יהיו קריטריונים אחרים. עדכון ההאמינגבירד וגרף הידע הם סממן ראוני לכן. כמו כן, בכמה תחומים התגלה ע"י אנשי seo שהתוצאות המתקבלות הם בהתאם לאזור ממנו מתבצע החיפוש.

Call Now Button