הדרכים הגרועות ביותר לקידום אתרים

במקרים רבים אני מצטער על כך שאין גוף המפקח על קידום אתרים. לפעמים קידום אתר בשיטות שחורות יכול לגרום לכך שהאתר לא יתאושש מהעונש של גוגל מעולם. לפעמים יש אפילו צורך בבניית אתר חדש מכיוון שהוא נכנס לארגז החול של גוגל. מה זה בדיוק ארגז החול? עונש במהלכו גוגל מוצאים את האתר מתוצאות החיפוש ושמים אותו בפינה כמו ילד קטן עד שהוא לומד את הלקח. במקרים קיצוניים יכולות לעבוד שנים עד שהאתר יוצא משם, אם בכלל, ולכן כבר עדיף לבנות אתר חדש.

אז איך אפשר לדעת שהמקדם שלכם עושה עבודה מסוכנת?

בליץ קישורים

אחד הלקוחות שלי פני אלי ואמר שמתחרה שלו הגיע לדף הראשון תוך חודשיים בתקציב של מעל ל 2000 ₪ בחודש. מבדיקה קצרה שעשיתי באתר גיליתי שאין בו אף מאמר. האתר קודם בקישורים, כמות גדולה מאוד של קישורים, ולכך הוקפץ לדף הראשון. עכשיו אתם בוודאי אומרים לעצמכם, מה זה משנה איך מקדמים את האתר, העיקר שהוא מגיע לדף  הראשון. קידום אתרים שחור מסוג זה, מזיק יותר לאתר ממה שהוא מועיל. סביר להניח שבעדכון הבא של גוגל, האתר יחטוף עונש או אפילו יעוף לארגז החול.

   שימוש יתר במילות מפתח

איך גוגל יודע לדרג את האתר על מילת מפתח? זה קורה לא רק בזכות קישורים אלא בזכות הנושא בו עוסק האתר. לכן חשוב להכניס מילות מפתח בטייטלים, דסקריפשנים ואלטים. חשוב להבין כי גוגל לא מסוגל לקרוא או להבין מילים. מה שגוגל סורק הוא הקוד. מומחה קידום אתרים שעושה עבודה שחורה, יכול לשלב 100 פעמים את מילת המפתח בכל מאמר כמו גם בדף הראשון. עדיין ניתן לראות אתרים כאלה בדף הראשון. הם לא יחזיקו מעמד לאורך זמן כי באחד העדכונים גם הם יקבלו עונש מגוגל.

 הפצת סרטוני יוטיוב חסרי משמעות

 

קישורים מיוטיוב זאת דרך נפלאה למתג את האתר כמו גם לכוון אליו קישורים איכותיים. כמובן כל עוד עושים זאת במינון נכון. במקרים רבים מגיעים "סוסים שחורים" לדף הראשון. משום מקום מגיע סרטון, או יותר נכון מצגת לדף הראשון בתחום תחרותי. לפני כשבוע, באחד התחומים התחרותיים שאני מקדם, הגיע סרטון כזה. מבדיקה שעשיתי גיליתי שהמקדם שלו הפנה אליו כ 500 קישורים מאתרים גרועים. כמו כן, היו לסרטון הגרוע (מצגת) כ 5000 צפיות. כל התגובות היו של מקדמי אתרים. נעשה פה צעד של הספמה לקידום הסרטון. כמה ימים לאחר מכן, הסרטון כמו גם אחרים שנעשו, עפו מגוגל או פשוט ירדו במיקום.

אז מה עושים?

התרחקו ממקדמים שעובדים בשיטות הנ"ל. אין שום דבר רע בלעשות מצגת ליוטיוב, אבל כאשר נוצר תהליך הספמה –  זה מביא ליותר נזק מאשר תועלת. קידום אתרים צריך להיות תהליך הדרגתי. העדיפו מקדם אתרים הפועל בשיטות המקובלות ע"י גוגל. כלומר, בניית קישורים איכותית ולא כמותית וכתיבת תוכן איכותי לאתר.

Call Now Button