הסרת קישורים מגוגל

 

אם האתר שלכם עף אחורה כמה דפים לאחר עוד עדכון אלגוריתם פינגווין סימן שאתם חייבים לבדוק את הקישורים הנכנסים לאתר שלכם ולהסיר את כל הקישורים הלא טובים. גם אם מקדם האתרים שלכם בונה אך ורק קישורים בשיטת האיכות ולא הכמות, אין זה אומר שכל הקישורים שלכם תקינים.  מקדם אתרים טוב, דואג לבדוק את כלי מנהל האתרים של האתר לפחות פעם בשבוע כדי לגלות האם הופנו קישורים רעים ממתחרים או שפשוט נבנו קישורים  מאתרים לא רלוונטיים שמפזרים קישורים לכל עבר. למשל לאחרונה (פברואר 2015) הרבה בעלי אתרים גילו שהם קיבלו עשרות קישורים מאתר איראני וגם מאתר קוראני ומיהרו להתנער מהם. אז איך עושים הסרת קישורים מגוגל? להלן מדריך קצר.

בדיקה בכלי מנהל האתרים

בדקו את כל הקישורים הנכנסים שלכם דרך כלי מנהל האתרים. יש לעבור על כל קישור בנפרד ולבנות קובץ אקסל שמנתח את הקישורים. יש להתייחס לפרמטרים הבאים:

  • כמות קישורים מאותו האתר (אם יש קישור מהפוטר של דף הבית שרץ בכל האתר ואין עליו No Follow – יכולים להיות לכם מאות ואלפי קישורים מאתר אחד וזה לא בריא. אם יש מספר אתרים בודדים כאלה –  זה לא נורא. אם מדובר בכמות גדולה –  האתר שלכם בסכנה).

 

  • מאיזה דפים מגיעים הקישורים (האם יש שם עוד עשרות קישורים בדף. אם כן, הקישור לא שווה כלום במקרה הטוב או שהוא יכול להזיק במקרה הרע).

 

  • על איזה מילות מפתח הקישורים (האם כולם על מילת מפתח אחר או שיש מילות מפתח נוספות).

 

 

  • האם מדובר באתר רלוונטי (כלומר האם מדובר בקישור איכותי מאתר טוב הקשור לנושא שלכם בצורה כלשהי).

 

  • האם מדובר בקישור לא רלוונטי (אתר שלא קשור בשום צורה לנושא שלכם).

 

  • האם מדובר בקישור מאתר זדוני (אתרי זבל, אתרי בעלי תוכן מיני ועוד).

 

  • קישורים מאתרי תמיכה טובים (אתרים עם תוכן איכותי , מקורי ומעניין).

 

  • קישורים מאתרי תמיכה גרועים (בלוגים עם תוכך חסר ערך).

 

  • פיזור הקישורים בין דפי האתר שלכם (האם כולם מפנים לדף אחד או שיש איזון בין דפי האתר המקודמים).

 

 

חשוב לדעת: מבחינת גוגל לא מומלץ לבנות קישורים בכלל אלא לחכות שהקישורים יגיעו באופן טבעי לאתר שלכם בזכות תוכן איכותי. ברור שאף מומחה קידום אתרים לא עובד ככה. וברור שלא כל אתר יכול להכיל תוכן שיוביל לבניית קישורים טבעית. לכן צריך לבנות קישורים בצורה מאוזנת.  במקרה שהאתר שלכם סובל מקישורים לא טובים, עליכם לנתח את הקישורים מהטבלה הנ"ל ולהסיר אותם מהאתרים המפנים. להלן גורמים שהחמיר בעניינם:

 

  • יותר מידי קישורים על מילות מפתח – לאחר שעשיתם את ניתוח הקישורים בדקו את אחוז הקישורים שמופיעים על מילות מפתח. אם כל הקישורים שלכם הם על מילות מפתח –  יש לפנות לפחות לשליש מבעלי האתרים הללו ולבקש או להסיר אותם, או לשנות את הטקס לקישור טבעי. מהו קישור טבעי?
  1.  קישור על רצף מילים – למשל כך:  רוצים לדעת עוד על בניית קישורים? רצוי לבדוק כמה שיותר מאמרי מומחים בנושא. (להבדיל מקישור רק על מילות המפתח "בניית קישורים").
  2.  קישור שכולל רק url של הדף.
  3. קישור מכוון – למשך כך: כאן אתם יכולים לקבל מידע נוסף בנושא קישורים.
  4. קישורים על שם העסק או המותג שלכם.

אני בטוח שכל אחד יכול למצוא עוד דרכים טבעיות נוספות לבנות קישורים לאתר שלו. לאחר ניתוח הקישורים חשוב שיהיה פיזור טבעי של קישורים. למשל שליש על מילות מפתח, שליש על מילים טבעיות ושליש על כתובות אתר.

חשוב לדעת על כלי מנהל האתרים:

  1. ישנם מקרים נדירים בהם כלי מנהל האתרים לא קולט אף קישור.
  2. לא תראו את כל הקישורים הקיימים שם.
  3. לפעמים לוקח זמן רב עד שכלי מנהל האתרים מזהה קישור שנבנה לאתר.

 

לכן חשוב להשתמש במקביל בכלים אחרים לבדיקת קישורים כמו למשל זה.

 

איך מסירים פיזית את הקישורים

 

שיטה ראשונה: לנסח מייל ולשלוח אותו לכל בעל אתר שאתם מעוניינים להסיר ממנו את הקישורים. דוגמא לניסוח:

 

שלום.

שמי ____ ואני בעל אתר/מקדם אתר _____.

עקב הנחיות האיכות של גוגל בנושא בניית קישורים, אשמח אם תסיר את הקישור שמופנה מתוך האתר שלך מדף x אל האתר שלי.

 

 תודה רבה על שיתוף הפעולה.

 

שיטה שנייה: גוגל מודעים לכך שאנשים עלולים להפנות קישורים זדוניים למתחרים שלהם. לכך תהליך הסרת קישורים בגוגל, הוא בעצם שימוש בכלי להתנערות מקישורים שנקרא Disavow Tool. הוא נמצא בתוך כלי מנהל האתרים. יש לעלות קובץ txt בצורה הבאה

 

Domain: www.sspamlinks.com

 

כלומר אחרי המילה דומיין ונקודתיים אתם רושמים את הכתובת הראשית של האתר. יש לרשום כל דומיין בשורה נפרדת. כך הקישור יישאר פיזית באתר אבל גוגל יתעלם לגמרי מכל הקישורים שיוצאים מהאתר הזה והוא לא יזיק לכם.

 

השימוש בכלי עלול להזיק לאתר ממנו אתם מבקשים להתעלם כי אז הוא יחשב לאתר ספאם. לכן, כאשר מדובר באתרים טובים שמפנים קישורים לא טובים אליכם, קודם כל בקשו להסיר את הקישור ואם זה לא קורה –  השתמשו בכלי. כאשר מדובר באתרים זדוניים  –  השתמשו ישירות בכלי. בדרך כלל אנשים יסירו מיד את הקישורים שלכם לבקשתכם. במקרים אחרים אף אחד לא יענה לכם. אנשים לא הוגנים יבקשו מכן תשלום על הסרת הקישור. במקרה זה  –  פשוט תעדכנו אותם שאתם תשמשו בשיטה השנייה להסרת הקישורים. שיטה שתפגע בהם.

 

חשוב לדעת: הדבר שהכי מעצבן את גוגל הוא קישורים קנויים. לעולם על תעשו זאת ואם יש לכם –  אולי כדאי לכם לשקול להסיר אותם. באופן כללי: הסירו את הקישורים רק כאשר אתם בטוחים ב 100% שהם מזיקים. אחרת אתם יכולים לפגוע באתר שלכם. יכול להיות שיש לכם קישורים גרועים כבר זמן רב שעוזרים לקידום האתר, אבל גוגל עדיין לא עלה עליהם ולכן הסרתם יכולה לפגוע במיקום האתר. כאן עליכם לקבל החלטה –  האם לסכן את מיקום האתר ולהסיר את הקישורים ולבנות קישורים איכותיים במקום –  או להמשיך לקחת את הסיכון שהאתר לא ייענש.

 

לייעוץ ללא עלות בנושא הסרת קישורים מגוגל אתם מוזמנים להשאיר פרטים באתר דרך טופס הצור קשר. להזמנת שירות קידום אורגני צרו איתי קשר.

Call Now Button