זהירות! אופטימיזציית יתר

אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך קידום אתרים הוא האופטימיזציה. אתר שלא בנוי בהיררכיה נכונה, אתר שלא מספק חווית משתמש נוחה, עלול להתדרדר בדירוג. אחוז הנטישה באנליטיקס  יכול  להוות סימן במקרים רבים לאתר שלא בנוי טוב, אבל זהו לא הסימן היחיד. חלק מתהליך האופטימיזציה הוא הכנסת מילות מפתח לכותרות האתר, בניית טייטלים ודסקריפשים נכונים ועד. הכל צריך להיות בנוי במידה.

מה זה אופטימיזציה יתר?

כל מקדם אתרים מכניס מילות מפתח לא רק כדי שיהיה ברור על מה עוסק הדף, אלא בעיקר כדי לעלות את דירוג האתר בגוגל. לפעמים, מקדמי אתרים מפריזים ודוחפים מילות מפתח באופן לא טבעי בכל מקום.

דוגמאות:

מילות מפתח בכותרות – אם האתר המקודם הוא בנושא אינסטלציה ובכל כותרת של כל מאמר מופיע המילה אינסטלטור –  זה עלול להיחשב לאופטימית יתר. יש לכתוב אופן טבעי ולשלב את המילה רק כשבאת יש צורך בה. למשל.

אלטים וכיתובי תמונה – אלטים וכתובי תמונה יכולים לסייע בקידום האתר בחיפוש תמונות.  אבל אם בכל תמונה באתר תכניסו את מילת המפתח המרכזית, זה עלול להיחשב כמניפולציה זולה בעיני גוגל.

אז איך אתרים אחרים לא נתפסים?

לא כל אתר נתפס. יכול להיות אתר שיחמוק מעונש במשך שנים, עד שיום אחד, אחרי עדכון אלגוריתם, ההוצאה לפועל תגיע אליו. מומחה קידום אתרים צריך לעבוד בצורה שקולה וסבלנית ולא ע"י הפעלת טריקים זולים. עבודה סבלנית ואיכותית, תשתלם בסופו של דבר ובמקרים רבים אפילו יותר מסתם עבודה מניפולטיבית.

Call Now Button