חברת קידום האתרים הטובה ביותר בישראל  – אין חיה כזו

מידי פעם, עולות בקבוצות הפייסובוק הקשורות לשיווק באינטרנט, שאלה שמצד אחת אני מבין אותה ומצד שני, אין לי מושג מה הטעם לשאול אותה. השאלה היא: מהי חברת קידום האתרים הטובה ביותר בישראל? נתחיל בשורה התחתנה של הפוסט הזה. אין דבר כזה ולעולם לא תהיה דרך לקבוע מיהו הטוב ביותר. האמת היא שגם אם יורכב המבחן הקשה ביותר בתחום ה SEO, וכל העוסקים בתחום יצטרכו לעבור אותו ומי שקיבל את הציון הכי גבוהה יוכרז כמנצח, גם אז לא ניתן יהיה לקבוע בוודאות מיהו המקדם הטוב ביותר בישראל. מעל לכל, מכיוון שלא מדובר בתחום מן המדעים המדויקים, אני חושב שזאת עוד סיבה. כמו כן, לא קיים קונצנזוס בנושא – בכל פעם שהשאלה הזו נשאלת, בקבוצות הפייסבוק, כל אחד מציג שם אחר. ניתן לראות כמה שמות חוזרים על עצמם, אבל אם היה דבר כזה, רוב התשובות היו מורכבות משם אחד בלבד.

 

אין דבר כזה חברת קידום האתרים הכי טובה

לא קיימת חברת קידום אתרים שאפשר להגדיר אותה כטובה ביותר.

עסק לקידום אתרים הוא לא חנות פלאפל

אין לי שום כוונה לפגוע באף אחד ולכן הפוסט הזה לא מכוון לאף אחד ספציפית. ראיתי כמה ומה פעמים אנשים מציגים את עצמם או את החברה בה הם עובדים כסוכנות קידום האתרים הטובה ביותר. בכלל, המילה סוכנות מעלה בי חלילה, אבל אשאיר את זה לפעם אחרת. בכל אופן. אנשי קידום אתרים אורגני, לא אמורים לרדת לרמה שיווק עצמית של חנויות פלאפל ולהכריז על עצמן כטובים ביותר. אפילו הייניקן לא מעיזים להיות חד משמעיים בסלוגן שלהם "כנראה הבירה הכי טובה בעולם…" כנראה… בכל מקרה. מי שמכריז על עצמו ככזה, סביר להניח שהוא רחוק מלהיות כזה. אם הוא היה כזה לא היה לו כל צורך להכריז על עצמו כי כל בעלי האתרים בארץ המעוניינים בקידום אתרים אורגני היו נוהרים אליו כמו עדר באפלו שלא אכל שבוע.

תחום שנוי במחלוקת עם בחירה קשה

בתחילת דבריי אמרתי שמצד אחד אני מבין את השאלה ומצד שני לא. עכשיו אני רוצה לדבר על מדוע אני מבין אנשים ששואלים מיהי חברת קידום האתרים הכי טובה בישראל. התשובה לכך היא פשוטה מאוד: תחום ה SEO בארץ הנו שנוי במחלוקות. יש בו כמות רמאים לא פחותה מבכל תחום אחר של בעלי מקצוע כמו שיפוצניקים או שרברבים שאפשר לראות אותם נופלים בפח של
"יצאת צדיק". הנה כמה דוגמאות למקרים של פרילנסרים וחברות קידום שהונו לקוחות:

 
לוקחים כסף ולא עושים כלום – חברות קידום אתרים כמו גם פרילנסרים רבים פועלים בשיטה זו. קל מאוד לפעול בשיטה הזו כאשר הלקוח לא מבקש דוחות וגם כשהוא מבקש, אפשר לחרטט. איך אני יודע שזה קיים?

 

• מידע מלקוחות שבחרו לעזוב – לקוחות שלי לשעבר שהחליטו לעבור לחברת קידום אחרת, חזרו אלי והסבירו שפשוט אותן חברות קידום אתרים שכל אחד מכיר לא עשו כלום, או עשו משהו רק בחודש הראשון ומשם הפסיקו לעבוד. חלקם חזרו אלי כלקוחות, אחרים פשוט איבדו אמון לגמרי בתחום וויתרו על קידום האתר.

 

• לקוחות חדשים – הם הגיעו אלי, ביקשו שאבדוק את הדוחות של חברות הקידום האחרות כמו גם את העבודה שנעשה – בדקתי, גיליתי דוחות שכל מה שהיה בהם זה דוח מיקומים, 3-4 קישורים מאתרי תמיכה וטבלאות של אנליטיקס. זה לא קידום אתרים, זה פשוט שיטת השלם ולא תקבל כלום. היה לקוח שיצר איתי קשר אחרי הפסקה של שנה. חברת הקידום שעבדה על האתר שלו, לא העלתה שום תוכן לאתר. המאמר החדש האחרון באתר שלו היה שלי. מלפני שנה.

• מקדמים שהתקשו להתייעץ –  בשנים האחרונות, כמה מקדמים שאחראים על 30-40 לקוחות יצרו איתי קשר להחלפת קישורים. על הדרך הם הבינו שאני פרילנסר ואמרו לי בפירוש: "לאתרים של חלק גדול מהלקוחות שלי אני לא מספיק להגיע כי אין לי זמן, מה עושים?" אומר לכם את האמת, אין שום מקדם אתרים בעולם שמסוגל לקדם בו זמנים 40 לקוחות בעצמו. כדי להצליח עליו להעסיק פרילנסרים שייסעו לו או לפחות עובד נוסף במשרה מלאה.

אז אם אי אפשר לדעת מי חברת קידום האתרים הטובה ביותר? איך בוחרים נכון

צריך להתאים את חברת קידום האתרים ללקוח ולא להפך – תהיו שקופים לגבי הצרכים שלהם והסבירו אותם בפגישה או בשיחת הטלפון שלכם. יש אנשים שרוצים לשמור על קשר יום יומי עם המקדם, יש כאלה שמספיק להם עדכון פעם בשבוע או חודש ויש כאלה שמעבר לדוח השבועי, שגם אותו הם לא תמיד קוראים, הם לא צריכים יותר מזה. תראו אם התנאים שלכם מתאימים למקדם. תראו אם יש כימייה.

 
תיאום ציפיות – לא רק לגבי הסעיף הקודם אלא גם לכל דבר אפשרי שקשור בעבודת הקידום. השלב הזה הוא חיוני לקשר יציב בין המקדם ללקוח שלו. ללא התיאום, כבר במהלך החודש הראשון העסקה יכולה להתפרק. תדאגו לבדוק שאתם מקבלים עבודה איכותית ששווה את ההשקעה שלכם. חשוב שיופיע פירוט עבודה לפני שאתם נותנים אור ירוק.

>> שאלות שאתם חייבים לשאול את המקדם שלכם לפני תחילת עבודה

בקשו דוגמאות ללקוחות שהוא קידום מהתחלה– אצל מקדמים רבים, תראו קטגוריה של רשימת לקוחות שהם מקדמים. חשוב להבין, מקדמים רבים מקבלים לקוחות שהרבה לפני שהגיעו אליהם כבר היו בדף הראשון. כמו כן, מותגים רבים מגיעים לדף הראשון כמעט ללא קידום ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון. מה עושים? מבקשים ממנו לתת דוגמאות ללקוחות שהוא קידם מהתחלה ולא לקוחות שהוא קידם לאחר שהגיעו אליו כשהם כבר בדף הראשון. אין לו כאלה? זה בסדר גמור, אפשר לבקש ממנו דוגמאות של לקוחות שהוא קידם בעבר, קשה לי להאמין שיש מקדם אתרים שלא קידום אתר מאפס. בנוסף חשוב לוודא שאכן הוא מקדם אותם ולא סתם אומר זאת: תבדקו אם יש קישור קרדיט באתר של הלקוחות שלו אליו. לא תמיד יהיה. במקרה ואין, צרו קשר עם בעל האתר כדי לוודא שאו אכן מקדם אותו ועל הדרך בקשו תבקשו חוות דעת.

נשלח ב בלוג
Call Now Button