חדשות: גוגל הפסיק לסרוק את דפי הבית באתרים

 

הכתבה עודכנה לאחרונה ב 19.11.14

בין ה 18.10.14-22.11.14 גוגל הפסיק לסרוק את דפי הבית של רובם המוחלט של האתרים. זה התגלה כ 3 שבועות לאחר  שזה קרה: מקדמי אתרים בדקו בגוגל את העותק השמור של האתר וגילו שכבר חודש השינויים שהם עשו לא נסרקו. אבל אין זה אומר שכל האתר לא נסרק. למעשה הדפים הפנימיים ממשיכים להיסרק. כל מומחה קידום אתרים שהבחין בכך התחיל לחשוש. האם יש באמת סיבה לחשוש? נכון לכתיבת שורות אלו, אף אחד לא באמת יודע.

מה משמעות הדבר?

קידום אתרים אורגני הוא לא ממש מדע מדויק. לכן כל מה שאתם קוראים מכאן והלאה הוא בגדר השערות או ניסיון אישי.

תקלה בגוגל – יכול להיות שמדובר בתקלה בדרך בה גוגל סורק את האתרים. יכול להיות שיש בעיה באיזה אלגוריתם או יכול להיות שאנשי גוגל עושים עבודת תחזוקה. יכול להיות  שאנשי גוגל עושים בעצמם ניסוי כלשהו והם אינם מעוניינים לעדכן את קהילת ה SEO  בכך.

שינוי גדול מתקרב – יש מקדמי אתרים הטוענים שבגוגל מתכננים משהו. העובדה שזה קרה בסמיכות לעדכון המתגלגל של אלגוריתם פינגווין הוא כנראה לא מקרי. יכול להיות שבקרוב נראה מהפכה בדרך בה גוגל סורק את האתרים. זה יכול להוביל לשינויים דרסטיים. יכול להיות שסוף סוף אתרים גרועים ולא רלוונטיים ייעלמו ויכול להיות שאתרים איכותיים שמעולם לא הצליחו לקבל את מה שמגיע להם ויזכו עכשיו ברגע התהילה שלהם. העובדה כי גוגל ממשיך לסרוק את הדפים הפנימיים אבל לא את דף הבית היא סימן שלא מדובר בתקלה אלא במשהו מכוון.

 

גוגל לא סבור

 האם זה משפיע על דירוג האתרים?

איך דיווחים על שינויים שקשורים ישירות לכך. עוד לא שמעתי על אף מקדם אתרים שהתחיל לעשות מהפכה באתרים שלו בעקבות העובדה שהם לא נסרקו חודש. נכון לעכשיו מוקדם מידי לעשות צעדים דרסטיים. באופן אישי, העובדה כי גוגל לא ביקר באף אחד מדפי הבית של האתרים שאני מקדם כבר חודש לא השפיע בכלל על מיקומם. למעשה נכון ל 19.11.14, הלקוח החדש ביותר שאני מקדם (כשבועיים) רק ממשיך לעלות בדירוג גם על מילים בהם מקודם דף הבית.

מה בכל זאת כדאי לעשות

  • קידום דפים פנימיים – המשיכו לקדם דפים פנימיים על ידי תוכן ובניית קישורים פנימית וחיצונית.
  • תוכן בדף הבית – אם הגישה למדור המאמרים שלכם היא מדף הבית או שיש לכם רולר שמציג את המאמרים, על מנת לסייע לגוגל לסרוק אותו ממקומות אחרים באתר –  בנו לכל מאמר חדש שאתם מעלים קישור מדף פנימי אחר באתר. סביר להניח שגוגל מגיע לדפים הפנימיים האלה בכל זאת –  אבל אפשר לסייע לסריקה באופן זה (אפשר גם להשתמש באתרי HIT).

לדעתי מי שדואג לעדכן מאמרים באתר בין פעם ביום לפעמיים בשבוע לא יושפע כלל מבעיית הסריקה.

Call Now Button