חקר מקרה: מה קורה כשגוגל מחליט להעיף את האתר ממנוע החיפוש

לפני כחודשיים, התחלתי לעבוד על אתר של לקוח שלא היה מרוצה מחברת קידום האתרים שלו. במקרה נפגעי קידום אתרים כאלה אני נתקל רבות לצערי. הלקוח  עזב את החברה אבל היא לא הסכימה לשחרר לו את האתר. האתר היה בדף 7 במילה המרכזית, וכדי לא להתחיל את הקידום מאפס, פניתי ללאון דייטש במטרה שישחזר את האתר. איך עושים זאת? תוכלו לקרוא כאן בהרחבה על השיטה שלו.

משחזרים ומתקדמים

תוך כדי תהליך שחזור האתר התחלתי לעשות עבודת Offsite  (בניית קישורים+ הקמת אתרי תמיכה). לאחר שחיברתי אותו לכלי מנהל האתרים, התברר שיש המון קישורים נכנסים לדף הבית ורובם לא איכותיים עד מזיקים.

 מקדמי כובע שחור אכלו בוסר ושיני מקדמי אתרים כובע לבן תכהנה

לצערי העונש על העבודה השחורה שעשה מקדם אתרים חאפר מאחת מחברות ה Seo הקודמות נפל על האתר כחודש לאחר שהתחלתי לקדמו. האתר עף מגוגל על המילה המרכזית. לפעמים הוא חזר ליום יומיים ואז עף שוב ולפעמים הוא נעלם לשבועות ואז חזר פעם נוספת.

מה עושים כשהאתר נעלם מגוגל?

במילים האחרות, שחלקן הגיעו לדף הראשון, האתר נשאר יציב.  אבל עדיין, כאשר אתר לא מופיע על המילה המרכזית, נוצרת בעיה קריטית. האינסטינקט הראשוני אמר לי שעדין להחליף דומיין. אבל די מהר הבנתי שכך ילכו לאיבוד המיקומים של הדפים האחרים. מקרה כזה הוא אתגר לכל מומחה קידום אתרים. בסופו של דבר מה שהוחלט הוא להוריד את הקישורים הגרועים דרך כלי מנהל האתרים (Disavow Tool). לאחר מכן בניתי עמוד חדש למקד אליו את הקידום מחדש על חשבון עמוד הבית. כתבתי בעמוד תוכן של 500+ ועשיתי לו אופטימיזציה. בניתי אליו קישורים פנימיים כמו גם קישורים חיצוניים (לא כולם על מילות עוגן ממוקדות). דף זה עוצב במבנה של דף הבית ואפילו טוב יותר מדף הבית הנוכחי.

האם זה יעבוד?

את השורות הללו אני כותב ב 4 למאי 2014. יכול להיות שהאתר יחזור לקדמותו עם הדף הבית המקורי ויכול להיות שהאתר יחזור על דף הבית המחודש שהוא בעצם דף פנימי באתר. אגב, האתר לא היה בענישה ידנית ולא הייתה שום הודעה בכלי מנהל האתרים. החלטתי לחכות כשבוע כדי לבדוק מה קורה. אעדכן פוסט זה ברגע שיכול שינוי לטובה. מקווה שלא יהיה צורך בהחלפת דומיין.

מסקנות ביניים

  • עוד הפעם הוכח עד כמה מזיקה שיטת הקידום המבוססת על כמות קישורים ולא איכות קישורים.
  • עדיף לפעול בסבלנות ולא בפזיזות. לא לעשות פעולות דרסטיות של החלפת דומיין אלא לנסות לתקן את מה שיש. כי אחרי שהתחלתי לקדם את האתר, הוא התקדם 2 דפים תוך כמה שבועות ורק אז נתפס ע"י על עבודת הקידום הגרוע של החברה הקודמת.
  • קידום אתרים הוא במקרים תהליך של ניסויי כי לא תמיד אפשר לדעת מה גוגל מעולל לאתר.
Call Now Button