טיפים לבדיקת חווית משתשש בניידים

אחד השירותים שמספקת כל חברת קידום אתרים (כמעט) כוללת דו"ח אופטימיזציה. הבעיה היא שלא תמיד מייחסים חשיבות במהלך הדו"ח לבדיקת חווית משתמש בנייד כך שאולי האתר הנייח הוא מעולה –  אבל הנייד טעון שיפור. זאת יכולה להיות בעיה גדולה מכיוון שכיום אחוז לא קטן מהמשתמשים מחפשים במובייל כך שבסופו של דבר, זה מה שיכול לגרום לכך שיהיו המון כניסות לאתר, אבל בפועל מעט רכישות. אז רגע לפני שאתם מתחילים לקדם את  האתר –  קבלו כמה טיפים לשיפור חווית משתמש בניידים.

 

בלי פופאפים פולשניים –  גוגל אמרו לא אחת שאתרים עם פופאפים פולשניים בניידים יענשו. מהו בדיוק פופאפ פולשני? כזה שנפתח מיד עם הכניסה לאתר וחוסם לגולש את הכניסה. יש לכם כאלה? לא רק שזה איום ונורא לחוויית המשתמש זה גם בסופו של דבר עלול לפגוע במיקומים שלכם. זה לא שגוגל מתנגדים לפופאפים. ממש לא. נאמר ואתם רוצים לעשות פופ אף שמכריז על מבצעי בלאק פריידי 2017, במקום להקפיץ אותו עם הכניסה לאתר –  תנו לגולש לשהות בו לפחות 10-20 שניות לפני שאתם מקפיצים לו אותו.

אל תציגו תת קטגוריות עם פתיחת התפריט –  במובייל נהוג לבנות תפריט המבורגר. לא אחת קורה שכאשר לוחצים עליו כל הקטגוריות והתת קטגוריות יוצאות במטרה להציג אותן לגולש. כמו שלא נהוג לעשות בנייחים –  אל תעשו זאת בניידים –  הצפה כזו של תפריט לא תהיה נוחה. היא תפריע לגולש והוא יעדיף לעבור למקום אחר. כמו כן, תפריט כזה חוסם לו את הגלישה באתר.

פרטי יצירת קשר צפים – חשוב מאוד שיהיה קל ופשוט ליצור קשר טלפוני דרך הנייד. לכן יש לשלב פרטי קשר צפים כמו טופס קצר של שאר פרטים וגם כפתור חיוג ישים.  האמת היא שאפשר להסתפק רק בכפתור חיוג. חשוב שזה יהיה פיצ'ר גורף לכל דפי האתר ולא רק משהו שמופיע בדף הבית או בדפים מסוימים. גם מאמר בבלוג שבאתר יכול לגרום לגולש ליצור אתכם קשר.

מוצרים לפני התוכן – יש לכם חנות וירטואלית, שימו את המוצרים עצמם לפני התוכן. אין טעם להציג 300 מילים ואחרי זה את המוצרים. נכון, התוכן הוא בריא לקידום, אבל אם הוא מתחת למוצרים, זה באמת לא ישנה מבחינת קידום. ניתן לשלב שורה וחצי של פתיח, אבל יש להפקיד שכבר במסך הראשון יראו את המוצרים ושלא יהיה צורך לגלול כדי להגיע אליהם.

שיפור מהירות – המהירות בנייד היא קריטית. צריך לשאוף לקבל ציון של לפחות 80 בבדיקה של גוגל. זמן טעינה בניידים הוא עוד יותר קריטי. אנשים שגולשים מהניידים, לא יהיו סבלניים כמו מהנייחים, במיוחד לא כשהם לחוצים לקבל שירות. לכן גם השימוש ב AMP הולך ותופס תאוצה עם הזמן. בגדול –  כאשר מדובר במובייל, הזמן הוא באמת כסף.

טפסי צור קשר קצרים – בניידים ממש לא נוח לכתוב –  אם תציגו למשתמשים טפסי צור קשר מפורטים מידי –  הם יתייאשו ולא ישאירו פרטים.  חשוב לנתח את השימוש בניידים ובנייחים כדי לדעת כיצד לשפר את חווית השימוש. לבדוק איפה המשתמשים נתקעים, באיזה מהטפסים הם משאירים פרטים ובאיזה לא. אפשר להחליף מיקומים כדי לדעת מה משפר את אחוז ההמרה ומה לא ממש משפיע.

Call Now Button