6 כללי לקראת ראיון עבודה בהייטק

הייטק הוא מקצוע דינמי שמבטיח הכנסה לא רעה כבר מההתחלה. יחד עם זאת יתכנו פערי מחירים די משמעותיים ממקצוע למקצוע. הותר כמובן מגדיל את השכר, כמו גם האופן בו העובד ממש את עצמו ותורם להתפתחות החברה. בין אם אתם מחפשים עבדוה בתחום קידום האתרים או שאתם רוצים להיכנס לתחום התוכנה, להלן 10 כללי שחשוב לפעול לפיהן לפני שמגיעים לראיון העבודה.

  1. אספו כמה שיותר מידע על על החברה והבעלים – תהיו בטוחים שמי שיראיין אתכם, יבדוק את פרופיל הפייסבוק שלכם. לכן מראש כדאי גם לכם לבדוק את הפרופיל של בעל החברה או המנהלים על מנת לדעת מול מי אתם עובדים. חשוב להבין גם מהי מהות החברה, האני מאמין שלה ומה היתרון שלה מול המתחרים. מידע כזה יכול לשחק לטובתכם שכן אם תדעו פרטים על החברה, המראיין ידע שאתם מכירים את התחום לעומק ולא סתם מחפשים עבודה כדי להעביר את הזמן.

 

  1. חפשו תפקיד שהולם את היכולות שלכם – אין כל טעם להגיע לראיון עבודה למשרה שמראש לא מתאימה ליכולות שלכם. את תשלחו סתם קורות חיים רק כדי להגיע לראיון עבודה. כי אם יזמינו אתכם לראיון לתפקיד מתקדם כאשר אתם במצב של מתחילים – זה עלול לפסול אתכם לעתיק. אז אל תפסלו את העתיק שלכם לפני שהגעתם אליו.

 

  1. תבדקו את החידושים בתחוםחיפוש עבודה בתחום התוכנה יכול להסתיים בפוטו פיניש. רוצים להיות הראשונים שעוברים את קו הסיום בהבדל של מילימטר? תפנימו שידע הוא כוח. כן זאת קלישאה אבל היא מאוד נכונה. שבוע לפני ראיון העבודה שלכם, תקראו באופן יומיומי את החדשות בתחום שלכם. כף תמנעו מצב שאתם עונים על שאלה בתשובה לא רלוונטית ואפילו מיושנת ולא נכונה.

 

  1. אל תהססו לשרוד שכר שאורי ליכולות שלכם – ביטחון עצמו הוא נושא חשוב לכל מי שמעסיק עובדים מוכשרים. בדקו מהו טווח השכר המקובל בתחום שלכם. התבקשתם לתת ציפיות שכר, לעולם אל תדרשו שכר נמוך ממה שאתם חושבים שמגיע לכם רק כדי למצוא עבודה כמה שיותר מהר. כי אם אתם לא מעריכים את עצמכם, המעסיק הפוטנציאלי יחשוב שאתם לא מתאימים כי אתם מבססים את השכר לפי היכולות שלכם. ואם אתם מבקשים שכר נמוך, כנראה שהביטחון העצמי שלכם נמוך וגם היכולות שלכם. גם אם זה ממש לא נכון –  עדיף להימנע מכך ככל הניתן.

 

  1. שבו ישר ובגב זקוף – אחוז לא מבוטל מהסיכוי שלכם להתקבל למקום העבודה הרצוי לא רק תלוי בותק והניסיון שלכם אלא גם במה שאתם משדרים. שבו ישר, דברו בקול רב וברור (לא חזק מידי) ואל תשקעו בכיסה. אחרת יכולים לפרש אתכם כנירפים, עייפים וחסרי מוטיבציה. זה לא בא לכם בטבעי? דורש מאמץ? עשו זאת ועל תהססו בשום פנים ואופן.

 

  1. הגיעו בזמן – גם אם זה אומר שתקדימו בחצי שעה ותאלצו להסתובב באזור, עשו זאת. נכון, בישראל רוב האנשים לא עומדים בזמנים, אבל במקצועות ההייטק, הדייקנות היא תכונה חשובה ודייקנות בזמן יכולה לתת לכם ערך מוסף משמעותי על פני המתחרים. הזמן שלכם יקר? גם הזמן של המעסיק יקר. כבדו אותו והציבו סטנדרט גבוהה כבר מראיון העבודה שלכם.
Call Now Button