טעויות נפוצות בכתיבת תוכן

טעויות נפוצות בתוכן לאתרים

 תהליך כתיבת תוכן איכותי לאתרים הוא אחד הדברים החשובים יותר לנושא קידום אתרים. למרות זאת מקדמים ובעלי אתרים עדיין עושים מידי פעם טעויות שהן למעשה גול עצמי. תוכן איכותי לאתרים חשוב למטרות הבאות:

1) להוריד את אחוז הנטישה –  אחד הפרמטרים החשובים ביותר בגוגל אנליטיקס הוא אחוז נטישה. איך מחושב האחוז? כל גולש שנכנס לאתר ולא ביצע בו פעולה כלשהי  –  נחשב לגולש שנטש אותו. התוכן כמו גם העיצוב הם גורמים מכריעים בהורדת אחוז זה.  אחוז נטישה גבוהה מזיק לקידום האתר.

2) מידע אפקטיבי –  כתיבת תוכן לשם התוכן לא צריכה להופיע בדפים הראשיים של האתר, אם כי ברור שבתחומים לא מורכבים אי אפשר לחדש כל הזמן. הדפים הראשיים חייבים להיות מורכבים מתוכן שנותן לגולש את המידע החשוב ביותר בנושא –  כלומר מידע אפקטיבי.

3) שיווק –  התוכן בדפים הראשיים / דפי נחיתה צריך להניע את הגולש לפעולה.

 

כמה טעויות נפוצות

 

כתיבת תוכן לאתרים  בצורה נכונה, בין אם בעלי האתר כותב אותו או מומחה קידום אתרים, יכולה להיות מה שיפיל את האתר או יקדם אותו. להלן כמה טעויות.

  • כתיבת טקס כגוש אחד – התוכן צריך להיות מחולק לפסקאות ולכותרות ביניים. רצוי אפילו להכניס כותרת משנה עם מהות המאמר במקרה ומדובר באתר שמתבסס על כתבות ולא מוצר כלשהו.
  • קישורים כל שני משפטים –  נכון, קישורים הינם חשובים לקידום אתרים והם גם אלה שאמורים להניע את הגולש לפעולה, אבל אין זה אומר שצריך לקשר על כל משפט שני. אחרת הגולש ילך לאיבוד או יעזוב את האתר.
  • שילוב יותר מידי תמונות –  תמונות נחשבות ליעילות לריווח הטקס כמו גם להמחשה, אבל אם תכניסו אחרי כל פסקה תמונה (כמו במקרה של הקישורים)  זה יצור רק בלבול.
  • שיווק יתר –  בעלי אתרים רבים דואגים לשלב טקסטים שיווקיים בכל מאמר באתר. אין צורך לעשות זאת בכל מאמר –  זה עלול להבריח גולשים.
  • תוכן לא מקצועי –  כאשר מדובר בתכנים מורכבים שדורשים מומחיות ומתן זווית אישית, אל תתנו למקדם לכתוב אותם. כתבו אותם בעצמכם או הזמינו תוכן ממוחה בנושא.
  • כתיבה ע"י מי שלא מוכשר לכך –  לא כל אחד יודע לכתוב. במקרים רבים אפשר לראות מאמרים שלא מנוסחים בצורה טובה. זה משדר חוסר מקצועיות.

טיפים

  •  במידה ויש לכם תקציב לכך רצוי לשלוח את המאמרים לעורך לשוני ולעלות אותם לאתר רק לאחר שעברו תהליך הגהה.
  • מומחה קידום אתרים ישאל אתכם מידי פעם על מה אתם רוצים שהוא יכתוב או שספק התוכן שלו יכתוב. הכינו רשימה נושאים מסודרת פעם בחודש. אחר יכול להיות שתקבלו מאמרים שאין בהם ערך מוסף לגולש אלא לגוגל בלבד.
  • במקרים רבים זה נכון שכמו חשובה יותר מאיכות –  אבל בנושא קידום אתרים שני הגורמים חשובים באותה מידה.  2  מאמרים בחודש לאתר לא יספיקו. הכמות המינימלית צריכה להיות לפחות 10.
Call Now Button