טעויות נפוצות בתכנון ובניית תפריטים

אם התפריט שלכם בנוי לא טוב הוא יכול לפגוע לכם לא רק בקידום האורגני של האתר אלא גם ליצור חווית משתמש לא טובה. תבדקו אם האתר שלכם סובל מאחת הבעיות הבאות.

תבדקו את התפריט שלכם

תבדקו את התפריט שלכם

לאורך השנים, אני חושב שעשיתי מעל 100 אופטימיזציות לאתרים. אחS הדברים הראשונים והחשובים ביותר שאותם אני בודק הוא התפריט. בלא מעט מהמקרים מצאתי תפריט בלתי תקין לחלוטין מבחינת קידום. בוני אתרים כמו גם בעלי אתרים, לא מודעים לחשיבות איכות התפריט מבחינת קידום אתרים. לכן אני רוצה להציג כאן כמה טעויות נפוצות שחשוב מאוד להימנע מהם כאשר בונים אתר כולל הצגת פתרונות אפשריים.

 

תפריט תמונות במקום מלל –  יופי זה לא הכל בחיים, גם ללא בעיצוב ובניית אתרים. כן תפריט המורכב מתמונות זה דבר מאוד יפה לעין, אבל זה דבר גרוע מאוד מבחינת קידום אתרים. מדוע? גוגל לא סורק תמונות. גם אם התמונות מכילות Alt, מבחינת גוגל כל מה שיש לכם באתר הוא רצף מילים ולא רצף קישורים המרכיבים תפריט מסודר. אתם יכולים לשכוח מהיררכיה מובנת לסריקה, אתם יכולים לשכוח מכך שגוגל יגיע בקלות לקטגוריות שלכם. ברגע שקיים תפריט תמונות באתר, יש להפוך אותו בהקדם האפשרי לתפריט קישורים עם מלל. איך תזהו שיש לכם תפריט תמונות? באחת מ 2 הדרכים הבאות:

  • CTRL + A –  לאחר הלחיצה, תבדקו האם מסומנות מילים או שפשוט מסומנות רק התמונות עצמן. אם המילים לא מסומנות –  אכלתם אותה. מדובר בתפריט המורכב מתמונות.

 

  • בדיקת גרסה טקסטואלית של העותק השמור – על תוצאת החיפוש של דף הבית שלכם, לחצו על המשולש שנמצא לצדה השמאלי של כתובת האתר. לאחר מכן לחצו על העותק השמור ולבסוף על גרסה טקסטואלית. רואים את התפריט שם? לא? סימן שגם גוגל לא רואה אותו.

קישורי תפריט רלטיבים במקום אבולוטיים – זהו קישור אבסולוטי: www.kishurabsoloti/blala. זהו קישור רלטיבי /blabla/. אם התפריט שלכם לא מורכב מכתובת מלאה של כל דף, יש לכם קישור רלטיבי וזה ממה לא בריא להיררכיה של האתר. בקשו מבונה האתר לשנות את הקישורים כך שיהיו רלטיבים לגמרי. שימו לב, זה יכול לקרות לא רק לתפריט עצמו אלא לכל קישור פנימי באתר. יש לבדוק זאת.

תפריט ללא סדר הגיוני – התפריט חייב להיות מורכב בסדר הגיוני וליתר דיוק בסדר שהגולש מורגל אליו. זהו הסדר המומלץ:

דף בית, אודות, קטגוריה 1 קטגוריה 2 קטגוריה 3, גלריה, בלוג, צור קשר

נכון השינוי יכול להיות שונה בהתאם למהות וסוג האתר אבל ישנם כמה כלליים בלתי כתובים אך בסיסים. כמו למשל דף הבית צריך להיות תמיד ראשון וצור קשר אחרון. לא הגיוני למשל שהבלוג יהיה הראשון בתפריט או שצור הקשר יהיה באמצע. העיניים והיד על העכבר הולכים אוטומטית לאזורים מסוימים באתר אליהם מורגל המשתמש, ולכן אין צורך להפתיע אותם בשינויים. חשוב מאוד ליצור היררכיה נכונה לתפריט. בוורדפרס למשל אפשר לעשות זאת בקלות, פשוט לגרור ולשנות את סדר הקטגוריות.

תפריט עמוס יתר על המידה ובקטגוריות ותת קטגוריות – לפעמים לא רק בוני אתרים עושים טעויות מבחינת בניית תפריטים. יתכן וגם מקדם אתרים יעשה טעות לא קטנה. למשל יצור תפריט עמוס יתר על המידה בקטגוריות במטרה להפוך אותם לנגישים וקלים יותר לסריקה לגוגל. מצד אחד זה נכון, גוגל מגיע מהר יותר כך לעמודים. מצד שני, תפריטי דרופ דאון בלתי נגמרים הם חוויה ממש לא טובה למשתמש. זה נראה עמוס ובמוקדם או מאוחר, זה עלול להזיק לאתר. איך? זה עלול לעורר טריגר של אופטימיזצית יתר.  איך פותרים את הבעיה?  ע"י תפריט צד – הפתרון המועדף עלי. יש לכם יותר מידי תת קטגוריות? פשוט צרו תפריט צד לכל קטגוריה ושם לא תהיו מוגבלים לכמות הדפים.

יותר מידי ילדים ליותר מידי אבות – עוד בעיה נפוצה. ממליץ להימנע ממצב שבו לתפריט דרופ דאון או תפריט צד יש לא רק תת קטגוריה אלא גם תת תת קטגוריה לכל תת קטגוריה שפשוט מופיעה כאשר לוחצים על התת קטגוריה. הלכתם לאיבוד. לא נורא. בקיצור, אם התפריט מתחיל להיראות כמו עץ משפחה –  עדיף לחשוב על הררכיה מסודרת יותר. יכול להיות שיש לכם דברים שיכולים להיכנס לקטגוריה אחת או פשוט להופיע בבלוג שבאתר. יועץ קידום אתרים יכול לעזור לכם אבל גם מומה UI או UX.

נשלח ב בלוג
Call Now Button