טעויות שיש להימנע מהן בעת שיווק בפייסבוק

 

אם אתם מתכוונים להשקיע ולהתמקד בפורמט שיווק בפייסבוק, שימו לב לטעויות הבאות והמנעו מהן ומפגיעה עתידית בקמפיין שלכם.

 

שיווק בפייסבוק

הסטנדרטים של פייסבוק לא גבוהים מאוד מבחינת תכנים. כל אחד יכול לעלות סרטונים ותכנים ככל שירצה. ניתן לראות סרטון ראיון פוליטי חשוב ומשפיע על כלל העולם לצד סרטון של חתול ישן שצופרים באוזנו והוא קופץ מתוך שינה. באופן תיאורטי, שני סרטונים אלו יכולים להיות באותה מידה כחלק מקמפיין שיווק בפייסבוק של עסק כזה או אחר.

 

הכל מתחיל מטרגוט

 

כבעל עסק הרוצה לחשוף את העסק שלו, קידום בפייסבוק יכול להקפיץ אותך כמה שלבים קדימה. הפייסבוק מורכב ותלוי באנשים ובפעילות שלהם. לאנשים יש רצונות, צרכים ותחומי עניין ולפיהם ועוד גורמים נוספים, יש לטרגט את הקמפיין, אחרת אתם מפספסים לגמרי את מהות השיווק בפייסבוק.  בדרך לקהל היעד שלכם ישנם חוקים וכללים מסוימים שיש להקפיד כשמעלים תוכן לקהלים כה גדולים. מי שלא יקפיד, המודעה לא תתפרסם.

 

טעויות שיש להמנע כשמתחילים שיווק בפייסבוק

 

תוכן מיני – פייסבוק חסרי סבלנות כלפי מודעות בעלות אופי מיני למשל, מכירה של שירות מין או מוצר מין כמו גם הרצאה מוחצנת מדי למודעות מינית יקבלו את אותו טיפול. מודעות שמקדמות תוכן לא חוקי לא יוצגו בפייסבוק (חשוב לדעת כי יש כללים שמשתנים בהתאם למדינות).

 

הטעיה – לעתים אנו רוצים להאדיר את העסק שלנו או להדגיש את השירות שלנו על פני שירות של אחרים. מצאו דרך לעשות זאת מבלי שתוכן המודעה יהיה שקרי, מוריד, גס או מטעה היות שסביר שהתוכן לא יאושר.

 

עשו שימוש בתוכן מקורי – שיווק בפייסבוק דורש המון אנרגיה, זמן וכסף, וודאו שהתכנים שלכם מקוריים או שיש לכם זכויות או אישור להעלותם. אין טעם להעלות תוכן שאינו שייך לכם ושהאלגוריתמים של פייסבוק יורידו אותם בהמשך או שתקבלו תביעה על הפרת זכויות יוצרים. גם אם הפיתוי גדול כדי לקדם את העסק באופן מהיר. הקפידו לא לעשות את הטעות הזו.

 

לא כדאי: להשתמש בתמונות מאגר כדי לקדם פוסטים. זה חוקי אבל לא מקורי, לא אומר שום דבר עליכם ובמיוחד לא מתאים לקהל הישראלי כי בארץ לא קיים מאגר תמונות כזה ולכן תמונות ממאגרים כללים לא כוללות אנשים שנראים כמו ישראלים. זה לא מעורר רגש ונראה מאולץ. רצוי להשקיע יום בצילום תמונות אוטנטיות מאשר להשתמש בויז'ואל גנרי.

 

מומלץ להימנע: שימוש בקריאייטיב של מתחרים או בכלל קראייטיב מנישות אחרות כדי לקדם מוצר שלכם. זה עלול להסתיים בשיימינג בקבוצות של שיווק דיגיטלי בפייסבוק.

 

קליק בייט: זוכרים איך פעם כל פוסט שני בפייסבוק התחיל ב"לא תאמינו…." יודעים למה כבר לא רואים כאלה יותר? כי הם היו מטעים ופייסבוק פתחו אלגוריתם שהוריד את החשיפה של פוסטים כאלה באופן משמעותי. חשוב להימנע מיצירת פוסטים כאלה. לנסות לשים קישור שאינו תואם למה שאתם מציגים במודעה או בפוסט שלכם לא מומלץ בכלל. מחד, אתם רוצים לעניין את הקהל שלכם ורוצים שהוא ילחץ על הקישור, מנגד, המודעה חייבת להיות רלוונטית לאתר שהקישור יחבר אליו ושזה לא יהיה רק כדי ליצור באז מעניין או להגדיל את קהל העוקבים. זהב גם מיותר כי זה יעלה לכם את אחוז הנטישה באתר ויפגע לכם בקידום האורגני של האתר שלכם.

 

על מה להקפיד?

 

מעבר להמנעות מטעויות, הקפידו על עקרון חשוב אחד. וודאו שאף פוסט, מודעה או כל תוכן אחר שאתם מפרסמים בפלטפורמה זו הוא לא מדגיש אפליה או אי שוויון בין אוכלוסיות שונות. לא יתקבלו תכנים שמפלים אוכלוסייה אחת על פני השנייה מסיבות כמו שוני מגדרי, שוני אתני או שוני אמונה. כמובן גם שוני בגלל נטייה מינית או מוגבלות מסויימת לא יתקבלו בהבנה וסביר שיוסרו מעל הפלטפורמה.

 

השקיעו וכתבו תכנים העומדים בעקרונות אלו ותאפשרו לעצמכם שיווק בפייסבוק שיהיה יעיל ובהמשך יוביל לחשיפה וללקוחות רבים.

נשלח ב בלוג
Call Now Button