יועץ קידום אתרים

ראשית בואו נגדיר מי הוא יועץ קידום אתרים ומה תפקידו. כיוון שתחום קידום האתרים האורגני בגוגל לא נמצא בשום סוג של פיקוח ממשלתי, למעשה כל אחד יכול להצהיר שהוא מקדם אתרים ואף יועץ קידום אתרים. זה יהיה חוקי והוא לא ישא בשום סוג של אחריות וככל הנראה גם לא יאושם בהתחזות ליועץ קידום אתרים כמו שהיה קורה לו בתחומים המצריכים רישיון מיוחד כמו מקצוע הרפואה ועריכת הדין בישראל.

אנשים המעוניינים להפוך למקדמי אתרים יכולים כאמור ללמוד את התחום לבד ממדריכים ומאמרים באינטרנט וסרטוני יוטיוב או לעבור קורס קידום אתרים "מקצועי" במכללה כזו או אחרת, שגם לה אין שום רישיון לעסוק בתחום וללמד את התחום תוך פיקוח מקצועי כזה או אחר. אופציה נוספת היא ללמוד אחד על אחד עם מישהו מנוסה בתחום או לא ללמוד כלל.

אז איך בכל זאת מגדירים יועץ קידום אתרים?

כמו בכל התחומים הכוללים בעלי מקצוע לא מפוקחים, יש צורך לבדוק ולחקור על האיש עצמו ועל העסק שלו. כדאי לחפש באינטרנט את שם האדם שאת שרותיו אתם מעוניינים לשכור וזאת על מנת לחפש כמה שיותר אינפורמציה על האיש. אם תראו לדוגמה שהאיש פורסם לפני חצי שנה כאינסטלטור או כגנן וחצי שנה לאחר מכן הוא כבר מצהיר שהוא יועץ לקידום אתרים מקצועי ומנוסה – ככל הנראה כדאי לוותר על אותו בעל מקצוע.
לעומת זאת אם תראו תוצאות הקשורות לקידום אתרים הכוללות לטובה את שם האדם ותמצאו למשל ברשת מאמרים שנראים לכם מקצועיים בתחום הSEO, אם תראו פרסומים בפורומים ובבלוגים שפורסמו לפני מספר שנים, אם תחשפו לראיונות של האיש אצל הקולגות או בערוצי התקשורת השונים,  סימן שאותו האדם עוסק ככל הנראה מאז ועד היום בתחום ויכול לתת לכם ייעוץ בנושאי קידום אתרים אורגני בגוגל.

כמובן שכדאי לחפש גם המלצות. כדאי לנסות לאתר לקוחות עבר של אותו האדם ולבקש מהם חוות דעת. אם תתקלו בחוות דעת בדפי פייסבוק ובדפי גוגל מפות, תתמקדו דווקא בחוות הדעת השליליות (אלו ככל הנראה יהיו חוות דעת אמיתיות ולא מזויפות) ותראו אם יש קשר ביניהן. אם יש מספר תלונות זהות מאנשים שונים – זה משהו שכדאי שידליק לכם נורת אזהרה.

ובשלב האחרון כמובן כדאי לקיים שיחת טלפון (ממש כמו פעם ולא באמצעות הודעות בווטסאפ) ישירות עם היועץ, לתחקר אותו, להקשיב טוב לתשובותיו ולנסות להבין האם הוא מדבר שיחה עניינית ומקצועית או שהוא מחלק הבטחות כלליות ומנופחות ל אנשי מכירות המעוניינים למכור לכם את המוצרים והשרותים שלהם. תשאלו את היועץ הפוטנציאלי כמה זמן הוא עוסק בתחום, האם הוא למד קידום אתרים ואם כן איכן ומתי. תשאלו אותו מי הלקוחות שלו בתחום והאם אפשר לדבר איתם על מנת לקבל מהם המלצה. בעל מקצוע שאין לו מה להסתיר ישמח מאוד לקשר אתכם עם מספר לקוחותיו.

מי אני?לאון דייטש יועץ קידום אתרים

עכשיו כמה מילים עלי, כותב המאמר. למי מכם שעדיין לא מכיר אותי – שמי לאון דייטש, אני עצמאי מ01.02.2001. התחלתי את הקריירה המקצועית שלי כאיש IT הנותן שרותי IT ללקוחות עסקיים, מתקין ומתחזק שרתים, מתקין על השרתים שירותים שונים. עo הופעת האינטרנט באופן מאסיבי בחיינו, התחלתי לבנות אתרי אינטרנט ועם הופעת גוגל, התחלתי לעסוק במניפולאציות על גוגל – אלו היו פעילות הקידום בתחילת הדרך כשמנוע החיפוש היה עדיין פרימיטיבי והיה קל מאוד לעבוד עליו. היום התחום כבר הרבה יותר מורכב ומקצועי. יש לי משרד פרסום בשם Best-SEO, לימדתי קידום אתרים בכל המכללות הגדולות בארץ המלמדות את התחום ואף הייתה לי מכללה פרונטאלית משלי במרכז תל אביב שהקורונה חיסלה, כמו הרבה עסקים אחרים בארץ ובעולם.

בשנת 2012 לערך, אחרי שבניתי לעצמי חנות אינטרנטית שמכרה מצלמות אבטחה ומערכות אזעקה ולא הייתה לי אף מכירה במשך שנה שלמה – הבנתי שחסר לי ידע בקידום אתרים כיוון שהתחום החל להתקדם ולהמקצע מהר מאוד, במיוחד לאחר הופעתם של עדכוני גוגל בתחום התוכן והקישורים ועברתי את הלימודים הכי מקצועיים ונעימים שהיו לי עד כה (ולמדתי בדי הרבה מסגרות בחיים). עברתי קורס קידום אתרים במכללת נס טכנולוגיות בהנחייתו של האחד והיחיד – עמית מלכי הדגול! בהמשך לימדתי את הקורס הזה בעצמי תחת ניהולי של עמית ועם הזמן אף הפכתי לראש תחום דיגיטל במכללת נס טכנולוגיות. נכון להיום לצערי הרב קורס זה ואף המכללה עצמה כבר לא קיימים יותר.

אחרי הקורס שעברתי, למעשה עזבתי את כל העיסוקים האחרים שלי ועברתי ב100% לעסקי האינטרנט. התחלתי לקדם אתרי חנויות המוכרות מוצרים  ואתרי תוכן עבור עצמי ועבור לקוחותי ועם הזמן התחלתי גם לייעץ ללקוחות שרצו לעשות את העבודה בעצמם – שיטה שאני דוגל בה מאוד וגם ללקוחות שרצו לבדוק את עבודתם של מקדמי האתרים שלהם, הן העובדים השכירים שלהם והן מקדמי אתרים ומשרדי פרסום חיצוניים שנתנו להם שרות.

בשנים האחרונות אני עובד גם כיועץ קידום אתרים ותחומים נוספים הקשורים לשיווק עסקים באינטרנט מטעם מעוף – הגוף האחראי לעזור לעסקים להתפתח ולגדול מטעם משרד הכלכלה. על מנת להתקבל להיות יועץ מטעם מעוף, יש להציג למעוף לא מעט הוכחות והמלצות מלקוחות אמיתיים ועסקאות שבוצעו בפועל בתחום ובנוסף יש להציג תעודות מקצועיות רלוונטיות לתחום, תעודות של תואר אקדמי ו\או הוכחת ניסיון של 10 שנים לפחות בתחום העיסוק הרלוונטי.

השרות שאני מציע כיועץ קידום אתרים

אם אתם רוצים לקבל חוות דעת מיועץ קידום אתרים מנוסה וותיק, אם אתם רוצים לבדוק את מצב האתר שלכם ו\או אם אתם רוצים לבדוק האם מקדמים לכם את האתר באופן מקצועי – אתם בהחלט מוזמנים לפנות אלי ואני אשמח לעזור לכם. ניתן כאמור להגיע אלי גם במחיר מסובסד דרך המעוף, סניף תל אביב.

Call Now Button