לא רבים מודעים לכך אבל יחסי ציבור וקידום אתרים הם תחומים שנפגשים זה עם זה בעניין אחד חשוב: ניהול מוניטין. כאשר אדם או בעל חברה מסוים מגלים שבדף הראשון בגוגל מופיעות תוצאות שליליות לגביהם, משמעות הדבר היא נזק תדמיתי שיכול להוביל למצב שיפגע בצורה בלתי הפיכה בעסק שלהם ושמם. אז מהן בדיוק תוצאות שליליות?  להלן 3 דוגמאות.

  1. כתבה או ביקורת שלילית – ביקורת על מסעדה או כתבה שמתארת באופן שלילי את בעל העסק בדף הראשון בגוגל, יכולה להסב נזק תדמיתי. למשל אם יש לכם מסעדה במרכז תל אביב וכאשר מקלידים את שמה עולה ביקורת שלילית מאוד בגוגל –  סביר להניח שלא מעט אנשים יוותרו על הביקור בעסק שלכן.

 

  1. אייטם עם טוקבקים לא טובים – לפעמים הכתבה יכולה להיות טובה, אבל היא עלולה להיות מלאה בתגובות לא טובות של טוקבקיסטים. למשל המתחרים עלולים להתחזות למשתמשים  רגילים ולהציף את הכתבה בתגובות שליליות.
  1. פסקי דין – אם מחפשים את השם שלכם ותביעה כלשהי מופיעה עם שמכם בדף הראשן, זה בהחלט יכול להסב לכם נזק תדמיתי רב.

 

אז מה עושים?

 

כאשר נוצר משבר יחסי ציבור מסוג זה, מה שצריך לעשות הוא לחפש מומחה קידום אתרים אורגני. רצוי למצוא מומחה שמספק שירות ניהול מוניטין ברשת. ביכולתו יהיה לדחוק את התוצאות השליליות  על שמכם או שם העסק שלכם ברשת ולדאוג כך שרק תוצאות יעילות יופיעו שם.

 

איך עושים זאת?

 

שלב א: ראשית על המומחה לאתר ולמפות את כל התוצאות השליליות עליכם ברשת. יכול להיות שיהיה ניתן להסיר את חלקן ע"י פנייה למי שפרסם אותן. אבל ברובם המוחלט של המקרים זה לא קורה. המומחה יגיש לכן בקובץ אקסל את כל התוצאות השליליות ואפילו ימצא תוצאות שליליות על מילים שלא ידעתם שקיימות.

שלב ב: הוא יבקש מכם לאשר את דחיקת התוצאות השליליות.

שלב ג: השלב הזה הוא למעשה קידום אתרים לכל דבר. לכן מומלץ להתחיל לקדם את האתר שלכם על שמכם הפרטי או שם העסק שלכם אם עדיין לא עשיתם זאת. לאחר מכן הוא יקים לכם פלטפורמות נוספות כמו דפי  פייסבוק, בלוגים באתרים שונים ואפילו אתרים קטנים נוספים במטרה לקדם אותם על שמכם כדי שהם יתפסו את הדף הראשון והתוצאות השליליות ירדו לדף השני. אגב כאשר מדובר בניהול מוניטין, אין צורך לחשוש מתוצאות שליליות בדף השני והלאה, רוב האנשים לא טורחים להגיע לשם.

נשלח ב בלוג
Call Now Button