כספים אבודים של מקדמי אתרים

 

מכירים את הנושא הזה של כספים אבודים – אותם כספי ציבור שסתם שוכבים ככה בקופות גמל, פנסיות שונות ועוד? אז אמנם נושא אחר לגמרי – אבל כזה שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף.

 

במידה והינך עוסק בקידום כבר כמה שנים, סביר להניח שברקורד שלך ישנם מאות, אם לא אלפי מאמרים שפורסמו במקומות כאלה ואחרים ברשת. בגלל האופי הדינמי של האינטרנט, סביר להניח שחלק מאותם מאמרים נמחקו, בין אם ביוזמת בעל האתר או שהאתר בכלל לא קיים יותר, ועוד סיבות כאלו ואחרות. עכשיו, תכפיל את זה בכמות הלקוחות שהיו לך במהלך השנים ותוכל לגלות אוצר בלום של מאמרים שנמחקו וכבר הספיקו להימחק ממזמן מהאינדקס של גוגל – שתוכל לעשות בהם שימוש חוזר!

בתור אחד שמוציא אלפי שקלים בחודש על תוכן בלבד, עובדה זו יכולה לחסוך לי לא מעט כסף. מדי פעם אני עובר על ארכיון המאמרים שלי שפורסמו במהלך השנים, ובודק אחד אחד האם הם קיימים ברשת.

יש כמה דרכים לעשות זאת:

  1. השיטה הסיזיפית – לחפש קטעי מאמר בגוגל: בשיטה זו, עוברים מאמר מאמר ומחפשים קטעים שלו בגוגל בכדי לראות האם הם קיימים באינדקס. מומלץ לדגום אקראית 2-3 קטעים מכל מאמר כי לפעמים גוגל מפספס. את כל אותם מאמרים שלא נמצאו בגוגל לאחר 2-3 בדיקות – אפשר לפרסם בשנית, או כמו שאני אוהב לקרוא לזה – "קידום אתרים ירוק".

 

  1. השיטה האלגנטית – לעבור על הדוחות החודשיים של הלקוחות: בשיטה זו, ניתן לעבור על הסיכומים החודשיים ששלחתם ללקוחות – אך רק במידה וציינתם שם את כל הקישורים שנבנו במהלך התקופה. בדוחות אלו, ניתן לעבור על רשימת האתרים ולבדוק רק את אלו שאתם חודשים שאולי כבר לא קיימים – כמו למשל אינדקסים או אתרי מאמרים ישנים שיש מצב שכבר לא קיימים או שהמאמרים מהם נמחקו. בדרך זו, אתם עושים סימון מושכל ומהיר יותר וגם כך ניתן למצוא לא מעט מאמרים שכבר לא קיימים ברשת וניתן להשתמש בהם לצרכים שוב.

 

נכון שמדובר בשיטה די סיזיפית שגוזלת זמן, אך גם כזו שיכולה לחסוך לא מעט כסף.

בהצלחה!

 

מאמר מאת דניאל זריהן

Call Now Button