לא תמיד מקדמי אתרים והלקוחות שלהם עובדים בתאום מושלם. האם זה יכול להזיק לקידום האתר? מאוד. איך בדיוק? כאשר הלקוח, על דעת עצמו, מחליט לעשות שינויים שהוא חושב שהם מועילים לקידום האתר או שינויים שהוא רוצה לעשות ללא קשר לקידום האתר. אז לפני שאתם עושים שינויים באתר –  כדאי לוודא את הנושא מול מומחה קידום אתרים אורגני, אחרת אתם עלולים להזיק לאתר שלכם. אז הינה כמה שינויים שממש לא כדאי לעשות באתר.

מחיקת דפים

לעולם אל תמחקו דפים באתר. למשל אם יש לכם דף הכולל מוצר שכבר לא נמצא במלאי –  פשוט הוסיפו אזל מהמלאי. מדוע לא כדאי למחוק דף זה? כי הגולשים שלכם יגיעו לדף 404 וזה פוגע בחוויית המשתמש. לפני מספק שנים, נתקלתי בהתראות שהגיעו מכלי מנהל האתרים על גדילה בכמות דפי 404. לא הבנתי למה זה קורה וחשבתי שיש תקלה באתר. לאחר שיחה עם הלקוח, הבנתי שהוא החליט למחוק המון דפים באתר. הסברתי לו שישנה עוד סיבה מדוע לא כדאי למחוק. הדפים האלה מלאים בתוכן שמחזק את האתר. הורדת התוכן עלולה לפגוע במיקומים. עוד פתרון: במקום למחוק – חסמו את האתר לאינדוקס בגוגל.

road-sign-1076229_640

שינוי כתובות URL

עוד מקרה: אחד הלקוחות שלי הבין שכובות Url בעברית הינן יותר ידידותיות ויעילות מאשר כתובות מאנגלית. הוא שאל אם אפשר לשנות את כל הכתבות באתר שלו מאנגלית לעברית. אמרתי לו שטוב שהוא שאל אותי –  כי אם הוא היה עושה זאת מבלי לדבר איתי הוא היה מזיק לאתר. ברגע שמשנים כתובת לדף –  הוא יהפוך לדף 404. הדף בכתובת החדשה יהיה דף חדש בעבור גוגל. לכן לא כדאי לעשות זאת במיוחד לא לדפים בעמוד הראשון בגוגל. יש לאחר אתר עם כתובות באנגלית שממוקם טוב? אל תעשו דבר. אם יש לכם אפשרות לעלות כתובות בעברים בדפים החדשים –  עשו זאת –  רק אל תגעו בדפים הישנים.

שינוי תוכן הדף

כל דף שנועד לקידום עובר אופטימיזציה ע"י מומחה קידום אתרים. הוא מעדכן בו את כל מה שצריך כדי שיעלה במיקומים. בין היתר זה כולל מאמר. החלטתם שהמאמר לא מתאים? אתם מסתכנים באיבוד המקום בגוגל. מה עושים? משכתבים את המאמר אבל שומרים על מיקומי וצפיפות מילות המפתח. אגב, ניתן להוסיף תוכן למאמר בצורה חופשים בהמשך למאמר הקיים.

 

במקרים רבים לקוחות מבינים עד כמה יעיל הוורדפרס לקידום האתר. אז הם מחליטים לבנות אתר חדש ופשוט להעתיק את התוכן מהאתר הישן לחדש. מה שהם לא ידעים הוא שהאתר יאבד את כל המיקומים שלו בגוגל. מה צריך לעשות? הפניות 301. מה זה אומר? כך משדרים לגוגל שהדף הישן עבר לכתובת החדשה והמיקומים ישמרו.

נשלח ב בלוג
Call Now Button