8 דברים שכדאי לדעת לפני שמקימים אתר איקורמס

 

מאת: נתן ליכטר

 

בשנת 2020, שנת הקורונה, לא מעט אנשים שמצאו את עצמם עסק פיזי סגור, הבינו שהם חייבים לעבור לאינטרנט.עסקים שדחו את המעבר לדיגיטל, זרזו תהליכים ופנו לכל מיני חברות לבניית אתרי Ecommerce במטרה להוציא את העסק שלהם מהבוץ. אז אם גם אתם כרגע עוברים תהליך של דיגיטליזציה –  הנה 10 דברים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם מתחילים בתהליך.

לפני שבונים איקומרס

 

1.לא בונים אתר ללא ליוווי SEO – אפיון אתר איקומרס זה תהליך שיכול להיות מורכב, אבל אם אתם עושים אותו ללא מומחה קידום אתרים שנותן הנחיות מדויקות מה צריך לעשות כדי שהאתר יהיה מושלם לקידום אורגני, כולל פרטים טכנים, מבניים וגם כאלה שקשורים לחווית משתמש, אתם תמצאו את עצמכם מוציאים הון על תיקונים ולא מממשים את פוטנציאל התנועה האורגנית שלכם.

 

2. אל תכריחו אנשים להירשם –  רוצים למכור יותר? תקצרו את הדרך לרכישה באתר שלכם. חלק משמעותי מנטשת עגלת קניות מרחשת בגלל שאי אפשר לרכוש מבלי להירשם לאתר. רוצים שהם ירשמו, תציעו מבצעים למי שנרשם, קופון לקניה הבאה, או הנחה לקניה הנוכחית. לבקש מגולש להירשם כדי שהוא יכנס למאגר שלכם, זה כמו לתקוע כיסא בגלגלים לרוכב האופניים שאתם רוצים שיזכה במקום הראשון בתחרות.

 

3. אם זה זול, זה כנראה לא מספיק טוב –  מציעים לכם אתר איקומרס ב 2000 ש"ח? תזהרו ממלכודות דבש. סביר להניח שבסכום הזה תקבלו אתר גרוע, מקרטע ולא ממיר. תבדקו את כל המערכות. תתיעצו עם מומחה קידום אתרים. הוא כבר ידע על איזה מערכת כדאי לבנות ואיזה מערכת יוצרת המון בעיות טכניות.

 

4. שמרו על מיתוג אחיד –  יש לכם כבר מיתוג שרץ בפייסבוק ובשלטי חוצות? הקפידו שהמיתוג יהיה זהה לאתר החדש מבחינת לוגו, שפה וצבעים. חשוב לבחור צבעים שקשורים לנושא. אם זה אתר בריאותי המנעו מהצבע האדום שמעורר חרדה במקום רוגע. אל תבחרו צבעים ללא מחשבה, להיבט הפסיכולוגי של חלק לא מבוטל בתהליךה הרכישה. אם אתם מוכרים מוצר רפואי שמקל על מצבים מסוימים, אל תשלבו תמונות של מצוקה מתוך המצבים האלה אלא של הקלה לאחר שימוש בשירות או מוצרי האתר.

 

5. פייפל ואפשרויות תשלום אחרות –  חברו הטוב של הלקוח. כדאי לאפשר לשלם בפייפל. לפעמים אנשים רוצים לקנות בלהט הרגע וללכת למצוא את כרטיס האשראי שלהם, עלול לכבות את הרגע. כמו כן, כדאי גם להכניס או אפשרויות תשלום כמו ביט למשל. ככל שתאפשרו יותר אופציות רכישה באתר ללא הזנת פרטי כרטיס אשראי, כך תוכלו לשפר את אחוזי ההמרה אצכלם.

 

6. הקפידו התאמה למובייל כולל חוויית משתמש – בלא מעט מקרים אנשים לוקחים מומחה חווית משתמש לאתר כדי שימליץ להם על התיקונים הנדרשים לשימוש טוב בו. רבים מהם שוכחים את המובייל למרות שרוב הכניסות לאתרים היום, הם דרך המובייל. בחלק מהמקרים מדובר ב 80% לכן חשוב שהאתר לא רק יהיה מותאם למובייל אלא גם שהמומחה חווית המשתמש יעבור גם על גרסת המובייל שלכם. קל מאוד לבעלי אתרים שיושבים במשרד מול המחשב שלכם לשכוח מהמובייל. עוד דבר נוסף שכדאי לדעת. משתמשים רבים מחפשים מהמובייל, אבל רוכשים מהדסקטופ, כי פשוט לא נוח להם להשתמש במובייל. תהליך זה שבו יש יותר מכירות מהדסקטופ מאשר מהמובייל, יכול לבלבל ולגרום לבעלי עסקים, לחשוב בהמובייל פחות חשוב למכירות. זה לא נכון, הוא פשוט פחות נוח. במעבר של הגולשים מחיפוש למובייל לרכישה בדסקטופ, חלק מהם שוכחים ונעלמים לכם. כמו שכבר אמרתי קודם, אל תכבו להם את האש. הקפידו על חווית רכישה נוחה במובייל.

 

7. אל תבנו 2 אתרים על אותו מותג –  לא אחת נתקלתי בבעלי אתרים שבונים 2 או אפילו 3 אתרים תחת אותו שם מותג, ומבקשים לקדם אותו שיצליחו לתפוס עוד מקומות בגוגל. זה לא עובד ככה. אתם יכולים להגיע לעמוד הראשון עם כמה אתרים, אבל אם הם זהים במהותם, מבוססים על אותו מותג, גוגל יבין די מהר את הטריק הזה וישאיר רק אחר אחד בדף הראשון. לפעמים יכולה אפילו להיווצר התנגשות כאשר גוגל יציג לכם נתונים גרף ידע מבולבלים ולא רלוונטים כמו כרטיס גוגל מיי ביזנס של אתר אחד במקום אתר אחר, בגלל שאתם יורים לכל הכיוונים. רוצים להגיע עם 2 אתרים לעמוד הראשון. תדאגו שהם ממותגים ומבודלים ברמת הדומיין, שם העסק ואפילו השרת בו העסק מאוחסן. 

8. אל תמחקו מוצרים –  לפני כמה שנים הזמינה אותי בעלת אתר איקומרס קטן לבדוק מדוע היא איבדה 50 אחוז מהתנועה לאתר שלה תוך פחות משבועיים. לאחר שחקרתי את האתר, הבנתי שהיא החליטה למחוק עשרות מוצרים שאזלו לה מהמלאי, במטרה לעלות אותם מחדש כשהוא יתחדש. לא פלא שהיא איבדה כל-כך הרבה תנועה, במיוחד שחלק מהמוצרים היו יחודים ונוצרה אליהם תנועה ישירה. אין לכם מוצר זמין במלאי, עדיף שלא למחוק אותו אלא לרשום שהוא לא זמין במלאי כרגע ולמנוע רכישה. אפשר גם להפנות בקישור למוצר הכי רלוונטי אליו באתר.

נשלח ב בלוג
Call Now Button