לקדם או לא לקדם – זאת השאלה (לפעמים)

חשוב לדעת: קידום אתרים בגוגל לא מתאים לכל עסק, נושא או אתר. האם כל מקדם אתרים הוא יהיה מספיק הגון לומר לכם זאת כאשר אתם פונים אליו? ממש לא. באופן אישי, אני לא לוקח על עצמי פרויקטים כאשר אני בטוח מראש שזה לא ישתלם ללקוח בשום אופן. בחודש האחרון לא לקחתי על עצמי שני פרויקטים מהסיבות הבאות:

  • כמות חיפושים נמוכה מידי – פנה אלי לקוח פוטנציאלי על מנת לקבל הצעת מחיר למילה אחת בלבד. בדקתי את נפח החיפוש שלה בכלי תכנון מילות המפתח והסתבר שיש עליה 70 חיפושים בחודש. זוהי כמות קטנה מידי וממש לא משתלם לקדם אתר על כמות כזאת. משלם לקדם אותה על כמות כזאת כאשר היא לא המילה היחידה.

 

  • אתר קשה עד בלתי אפשרי לקידום– לפני כמה שבועות פנה אלי לקוח עם אתר ויקס. אמרתי לו שאתרים כאלה הם מאוד קשים על בלתי יעילים לקידום ולכן עדיף שיבנה אתר חדש. אתרי ויקס יכולים להיות יפים מאוד, אבל לדעתי לקידום הם לא יעילים, אלא אם כן מדובר בקמפיין ממומן.

עוד סיבות בגללן לא תמיד כדאי לצאת לדרך עם קידום אתרים אורגני

  • אתר בעייתי עם תקלות רבות – בחלק מהמקרים המקדם יכול לזהות ע"י כמה בדיקות פשוטות עוד לפני שהוא לוקח את הפרויקט עליו שמדובר באתר מלא בתקלות ובעייתי ולהציע ללקוח לבנות אתר חדש או קודם כל להשקיע כסף כדי לתקן אותו לפני שמתחילים בתהליך שהוא יעיל כמו גלגול סלע במעלה ההר. במקרים אחרים, מומחה קידום אתרים יגלה זאת רק תוך כדי העבודה לאחר בדיקת האתר והכנת דו"ח האופטימיזציה.

 

  • עסק שאין בו יעילות בקידום אורני – כל על עוסק באמת צריך קידום אורגני. בחלק מהמקרים אנשים מחפשים מפה לאוזן או הולכים ישירות למותגים גדולים, ואתרים גדולים המציעים את נותני השירות הללו. כל מקדם אמור לדעת מראש עד כמה כדאי התחום בעקבות ניסיונו. אם הוא לא יודע, עליו לבדוק את נפח החיפוש.
Call Now Button