מדוע אנשים מפחדים מקידום אתרים?

 

קידום אתרים הוא תחום צעיר יחסית. לרוב בעלי האתרים הוא נראה תחום אפור ולא ברור. SEO  הוא לא מדע מדויק. מה שיכול להצליח בתחום אחד עלול שלא לעבוד בכלל בתחום אחר. למשל אם תיקחו אתר בנושא השכרת רכב ואתר בנושא חנות פרחים ותקדמו אותם בדיוק באותן השיטות –  זה לא אומר שהתקדמותם בגוגל תהיה זהה משום שמדובר בשני נושאים שונים. חוסר הוודאות הזאת היא רק סיבה אחת בגללה אנשים מפחדים מקידום אתרים ומעדיפים להשתמש בשיטות שיווק אחרות. הינה עוד כמה גורמים כאלה.

  • חוסר התחייבות לתוצאות: הרבה לקוחות שואלים אותי האם אני מתחייב לתוצאות. התשובה שלי היא תמיד: "אני מתחייב לעבודה איכותית בשקיפות מלאה –  את השיפור במיקום האתר אפשר יהיה לראות לאחר מספר חודשים. אבל מתי האתר יגיע לדף הראשון? זאת אני לא יכול לדעת בוודאות –  אי אפשר לחזור תוצאות מראש, במיוחד בתחומים תחרותיים ומי שטוען שכן –  עושה זאת רק כדי לסגור לקוח". 
  • נתונים אתר: כל אתר הוא שונה. לכל אתר יש את ההיסטוריה שלו. לפעמים יש צורך לתקן את האתר או אפילו לבנות אותו מחדש. גורמים כמו חוויית משתמש –  חשובים לקידומו.
  • מתחרים: דירוג האתר לא נקבע ביחס לגוגל בלבד אלא גם ביחס למתחריו. אם כל שאר האתרים הם הרבה יותר טובים וידידותיים למשתמש – יהיה קשה יותר לקדם אתר שהוא פחות נגיש.
  • ותק: כל מומחה קידום אתרים יאמר לכם שאתר עם ותק הוא קל יותר לקידום מכיוון שיש לו כבר קישורים ותוכן. אתר חדש לגמרי  דורש יותר זמן, סבלנות והשקעה כי הכל מתחיל מאפס.

מחירים   

 אנשים רבים לא מבינים מדוע שירות SEO אינו עולה רק כמה מאות בודדות לחודש. חלקם לא מוכנים לשלם למקדם אלא רק לאחר שהאתר מגיע לדף הראשון. שיטת עבודה זו אינה הוגנת מכיוון שנדרשת השקעה גדולה בקידום האתר ולכל מקדם ישנו תקציב הוצאות על הלקוחות שלו, הרי לא כל מקדם יכול לכתוב תוכן. המחיר יכולים להגיע מ 1000 ש"ח ועד למשכורת במשרה מלאה כאשר המקדם מגיע לבית הלקוח למשך כמה שעות ביום. ככל שהתקציב קטן יותר –  כל הסיכויים קטנים יותר להצלחה. עם כמה מאוד בודדות תקבלו מקדם אתרים הפועל בשיטות שחורות שבסופו של דבר יוביל לנזק.

 

יחס לא טוב

חלק מהלקוחות שפנו אלי כשהייתי שכיר וגם כעת כאשר אני מקדם אתרים פרילנסר –  טענו שהם מבינים לגמרי שתהליך הקידום לוקח זמן, אבל הם לא יכולים לסבול את היחס של המקדם שלהם לשעבר או שהם הרגישו בורג חסר חשיבות במערכת בחברת קידום גדולה. כך שלא רק  הכסף והזמן גורם לאנשים לפחד מקידום אתרים  – אלא היחס. בישראל פועלים אלפי מקדמי אתרים ולרבים מהם את סבלנות כלפי הלקוח.

Call Now Button