בעלי מקצוע רבים מתלבטים, האם להשקיע את הכסף בקידום ממומן בגוגל או בקידום אורגני. במאמר זה ננסה להסביר בקצרה, מדוע קידום אורגני הוא הרבה יותר חשוב ויעיל מקידום ממומן.

לפני שנעשה זאת נסביר במספר מילים את ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן. קידום רגיל, קרי אורגני, נועד לקדם את האתר באמצעות כלים שונים בדירוג שלו בגוגל, על מנת להביא אותו לעמוד הראשון בגוגל, אל אחד המקומות הראשונים. קידום אורגני, הוא קידום שמיועד להביא את האתר לאחד המקומות שגוגל שומר עבור קידום בכסף בביטוי מסוים, מדובר באחד המקומות הראשונים בכל עמוד (לפני תחילת הרשימה האורגנית), בתחתית העמוד, או בצידו. הכל כמובן בתשלום שהולך לגוגל.

אם בקידום ממומן אפשר להגיע למקומות ראשונים בכזו קלות, דרך תשלום לגוגל, למה לנו ללכת בדרך הארוכה של קידום אורגני? עדיף לנו לשלם לגוגל כל חודש כסף ולזכות במקומות הראשונים, לא? זהו שלא, בחלק הבא נסביר באמצעות מספר נקודות, מדוע קידום אתרים אורגני הרבה יותר חשוב מאשר קידום ממומן.

עלויות – לאורך זמן, העלויות של קידום ממומן גדלים, ככל שיותר אנשים מחפשים את הביטוי, כך הסיכוי שיותר אתרים ירצו להיות במקום הראשון בו גדל, ואז עלות הפרסום גדלה. לא בטוח שמבחינה כלכלית זה משתלם.

נראות – כאן אנחנו מדברים על שני דברים, ראשית, גם אם תשקיעו הרבה כסף, ייתכן ובגלל שיהיה ביקוש לאותו ביטוי עליו שילמתם, אתם לא תופיעו שם כל הזמן. זאת לעומת קידום אורגני בו תופיעו כל הזמן באותו מקום בביטוי שאתם מקדמים. הדבר השני הוא, שיותר ויותר גולשים משתמשים בתוספים שחוסמים פרסומות, בין היתר בגוגל, והם פשוט לא רואים את כל האתרים שמקודמים באופן ממומן.

תהליך עבודה – קידום אורגני באינטרנט מאפשר לנו לא רק לקדם את האתר אלא לשפר אותו, את הנראות שלו, את חווית הגלישה בו לאורך זמן. אם נוותר עליו אנחנו פוגעים קשות באתר ובגולשים שנכנסים וגולשים בו.

חשיבות האתר – אתר שמקודם טוב באופן אורגני, זוכה לא רק להרבה כניסות, אלא גם לבעל משמעות בעיניי הגולשים. מאחר והוא ממוקם גבוה, אז סביר להניח שהוא איכותי ולכן גולשים יישארו בו זמן רב. אתר שממוקם גובה בקידום ממומן, לא זוכה לחשיבות כזו, בין היתר כי מרבית הגולשים, גם מי שאיננו מבין בקידום, מבין שהוא נמצא שם בגלל שהוא שילם כסף והוא נתפס יותר כפרסומת מאשר כאתר ממשי.

קשרים עם אתרים אחרים – חלק בסיסי של קידום אתרים אורגני זה יצירת קשרים עם אתרים אחרים. זה תהליך שמאפשר יצירת קשרים עסקיים. אם אנחנו נוותר על קידום אורגני, אנחנו נוותר גם על תהליך, דבר שיכול לפגוע באתר ובהתנהלות שלו לאורך זמן.

נשלח ב בלוג
Call Now Button