מדוע כדאי לקדם מילים עם ממוצע של 0 חיפושים בחודש

כל מקדם אתרים, כמו גם אנשים המפרסמים לעצמם מודעות ממומנות, מכירים את כלי תכנון מילות המפתח של גוגל. בכל אשר נוגע לנושא קידום אתרים אורגני, על מנת לערוך חקר מפתח ולדעת איזה מילים לקדם, ניתן לדעת מהו נפח החיפוש הממוצע לכל מילה דרך כלי זה. הנתונים הם ממוצע שנתי. יש לקחת בחשבון שיש עונתיות בתחומים מסוימים כך שבפועל בחודש אחד יכולים להיות יותר חיפושים על מילה x  וכמה חודשים לאחר מכן פי 2 פחות חיפושים על אותה מילה. כלי התכנון הוא מקור מידע מצוין אבל אסור להסתמך רק עליו כאשר מקדמים אתר.

נתונים מכלי מנהל האתרים

כל מומחה קידום אתרים צריך לחבר את אתר הלקוח שלו לכלי מנהל האתרים של גוגל.  שם ניתן לראות באזור שאילתות חיפוש, על איזה מילים הופיע האתר וכמה פעמים הקליקו הגולשים על התוצאה. כמו כן, ניתן לראות את המיקום הממוצע של האתר לפי מילה זו. תמיד יש לקחת בערבון מוגבל את הנתונים שם ולבדוק אותם בפועל.

חשוב לדעת: לפעמים ניתן לראות עשרות הופעות של אתר על מילים מסוימות כאשר בכלי תכנון מילות המפתח אין שום ממוצע חיפושים עליהן.

חקר מקרה

השבוע (נובמבר 2014) עשיתי דו"ח אופטימיזציה וחקר מילות מפתח ללקוח שהזמין שרות זה בלבד ללא קידום קבוע. שלחתי לו שאלות לפני שהתחלתי לעשות את העבודה ואחת השאלות הייתה "מה השירות הכי ריווחי שלך?" במטרה לדעת מה להמליץ לו לקדם. על השירות הזה אין ממוצע חיפושים בכלי התכנון. בכלי מנהל האתרים יש קרוב ל 40 הופעות כל חודש ומספר כניסות (הוא לא מופע בהדף הראשון) אנשים מזמינים שירות זה מהאתר. זאת לא פעם ראשונה שזה קורה. במספר מקרים אני מקדם ללקוחות מילים עם נפח של 0 אחוזים אבל עם עשרות ולפעמים גם מאות הופעות בחודש בכלי מנהל האתרים.

מקרה זה ועוד כמה מקרים אחרים גרמו לי להבין שאסור להסתמך על כלי התכנון בלבד אלה תמיד לקחת בחשבון בתחילת הדרך כמו גם במהלכה את הנתונים מכלי מנהל האתרים.

השלמות אוטומטיות בגוגל

מלבד כלי מנהל האתרים, רצוי גם לקדם מילים שיש עליהן השלמות אוטומטיות כאשר מקדימים מילה בשורת החיפוש של גוגל. את הנתונים האלה רצוי להצליב מול הנתונים של השאילתות חיפוש בתחילת הדרך כמו גם בהמשך הקידום.

Call Now Button