מדוע לא כדאי להשתמש באתרי מאמרים

ידוע שכדי לקדם את האתר צריך לא רק תוכן פנימי אלא גם תוכן חיצוני. מקדם אתרים פרילנסר או בעל עסק אשר מקדם את האתר שלו באופן עצמאי, עדיין עושים את הטעות שבפרסום מאמרים באתרים המשמשים בית למאמרים בכל נושא אפשרי בעולם. עד לפני כמה שנים זה היה די יעיל. לאתרים האלה היה אפילו PR גבוה. אולם כיום אתרים אלה מסבים יותר נזק לאתר מאשר תועלת. ולכן אני ממליץ להתרחק מהם ולהימנע מבניית קישורים מתוכם.

מדוע אתרי מאמרים נחשבים כיום למזיקים?

אתרי המאמרים האלה הינם חסרי תועלת בנושא קידום אתרים. גוגל הבין שמדובר בחוות תוכן ולכן גם ה PR ברבים מהם ירד באופן משמעותי בפעולה ידנית. מה שאומר שהקישורים מהם כבר לא נחשבים לחזקים במיוחד. בנוסף אלגוריתם פינגווין שנועד להילחם בספאם, ובין היתר בקישורים גרועים המגיעים מחוות תוכן, עלול לתפוס את האתר שלכם על חם ולהעניש אותו. לא מעט אנשים דווחו לאחר עדכון האלגוריתם על כך שקבלו הודעה בכלי מנהל האתרים על קישורים לא טבעיים, שנבנו בין היתר מאתרי מאמרים.

מזבלת תוכן

גם אחרי שאנשים הבינו שהאתרים האלה לא ממש יעילים, הם עדיין ממשיכים לפרסם בהם מאמרים בטענה שאנשים מגיעים אליהם כדי למצוא מידע וכך הם מגיעים לאתר העסק. האמת היא שרוב האנשים שנכנסים לאתרי המאמרים האלה, הינם מקדמי אתרים בעצמם או כותבי תוכן. מה יש למומחי קידום אתרים לחפש שם מלבן עדכון מאמר? הם קוראים את המידע כדי לכתוב מאמרים משלהם. כך שלדעתי הקהל שאתם מגיעים אליו עם המאמרים הללו, הוא למעשה קהל אנשי ה SEO וכותבי תוכן. אם אתם בכל זאת מתעקשים לפרסם מאמרים באתרים האלה כדי שאחרים יקראו, פשוט אל תקשרו אותם לאתר על מנת לא לחטוף עונש מגוגל בגלל קישור גרוע.

אז איפה כדאי לפרסם מאמרים?

מלבד אתרי לוויין, השתמשו בפלטפורמות בלוגים והפכו אותם לאתרי תמיכה. למשל אם אתם מקדמים לקוח עם מוצר או שירות בתחום הנשי פתחו בלוג בסלונה. לא משנה באיזה תחום אתם מקדמים, תמיד אפשר לפתוח בלוג בתפוז. קישורים ממקומות כאלה, כל עוד  הם נבנים באיזון ולא בהגזמה, מועילים לאתר ומגיעים ללקוחות פוטנציאלים. אל תשכחו לבדוק הודעות בבלוגים הללו כי לפעמים תגדלו שפניות מגיעות גם משם. פרסו שם מאמרים יעילים ומעניינים כדי והימנעו מתוכן ספאמי שנועד רק להחזיק קישורים.

 

Call Now Button