מדוע פרסום יתר באתר עלול לפגוע בו

קידום אתרים הוא תחום מאוד דינמי. מה שעבד לפני שנה עלול לעשות בדיוק את האפקט ההפוך שנה אחרי. לכן תמיד צריך לעקוב אחר הנחיות גוגל כמו גם אחרי עדכון האלגוריתמים פנדה ופינגווין. גוגל תמיד מדגישים עד כמה חשוב לשמור על חווית משתמש איכותית באתר. לכן זהו אחד הדברים הכי חשובים לכל מי שרואה את עצמו מומחה קידום אתרים. המקדם שלכם הציע לכם לשנות את דף הבית? ככל הנראה משהו בו לא מספק חוות משתמש אופטימלית ולכן כדאי להקשיב לו.

להימנע מיותר מידי פרסומות באתר

נכון לכתיבת שורות אלו (פברואר 2014) גוגל הכריזו שהם יענישו אתרים המשלבים יותר מידי פרסומות באתר. בין היתר זה כולל גם אתרים עם באנרים גדולים מידי. אם רוב התוכן הבולט ביותר באתר שלכם הוא פרסומות ולא שירותי העסק ואם בכל מקום מהבהב לו באנר שמפנה למקום אחר, האתר עלול לרדת בדירוג.

איך ליצור חווית משתמש טובה?

עליהם לחשוב מזווית הראיה של הגולש עצמו ולא מהזווית שלכם. זה נכון שבעלי אתרים רבים רוצים להרוויח גם מפרסומות, במיוחד בעלי אתרים שזאת עיקר ההכנסה שלהם מהאתר, אבל אם הדבר פוגע בחוויית המשתמש, זה עלול להוביל לעונש. חווית משמש איכותית נוצרת כאשר הגולש מוצא בקלות ולאחר כמה שניות את מה שהוא מחפש (לא יותר מ 3-4 קליקים). זה קורה כאשר הגולש מבין במה עוסק האתר ואיזה שירותים הוא נותן. אחד הדרכים לדעת עד כמה האתר נוח לשימוש היא ע"י בדיקת אחוז הנטישה. אם הוא גבוה, סימן שאתם צריכים לבדוק מה לא בסדר בדפי הנחיתה האורגניים באתר.

מומחה קידום אתרים או מומחה UI?

חווית משמש היא נושא בפני עצמו בעולם השיווק והפרסום. כל מי שמבין בנושא קידום אתרים לומד עם הזמן איך ליצור חווית משמש יעילה. מצד שני ישנם מומחה UI, אשר זוהי ההתמחות שלהם. כאשר מדובר באתר עסק קטן, רצוי להיעזר בשירותיו של מקדם האתרים. אבל כאשר מדובר בפורטל ענק מורכב ומסועף –  כדאי לפנות למומחה UI  מנוסה לעיצוב האתר. עשו זאת כבר בשלב בניית האתר ולא לאחר שהכל גמור.

Call Now Button