מדריך לרכישת לידים

אין לכם אתר? יש לכם אבל אתם עוד רחוקים מלייצר לידים לעצמכם או שכרגע אין לכם כסף להשקיע ב SEO? אחד הפתרונות הוא רכישת לידים. כיום המון אנשים מציעים לידים, זוהי עוד דרך בה מקדמי אתרים מתפרנסים. אז רגע לפני שאתם רוכשים ליד –  להלן מדריך שיעזור לכם לבחור נכון.

הקמתם עסק ועכשיו אתם צריכים לקוחות. אין לכם כסף כרגע להשקיע בפרסום. יהיה לכם כסף כאשר יהיו לקוחות. אבל איך יגיעו לקוחות אם לא תפרסמו? כן, זה סיפור על מה לא בא קודם: הביצה או התרנגולת. במקרים כאלה, בהם אתם לא יכולים להוציא אלפי שקלים בחודש על קידום אורגני או ממומן כדי לייצר לידים, אפשר להגיע בצורה מהירה יותר ללידים. פשוט לשלם פר ליד עצמו במקום על קידום הנכס שלכם שבו לא תשלמו על הליד אלא על השיווק עצמו. ישנם תחומים בהם לידים עולים עשרות שקלים וישנם תחומים בהם לידים עולים מעל 100 ₪. לפני שאתם קונים: קחו בחשבון את את הדברים הבאים:

מאיפה מגיעים הלידים

מקדמי אתרים רבים מקימים לעצמם רשת של אתרי תמיכה או אתרים של בעלי מקצוע ומקדמים אותם. זה יכול להיות אתר של שירת תיקון מזגנים, אתר שמייצר לידים לביטוח, או אתר שמציע לגולשים להשאיר פרטים כדי לקבל הצעות מחיר בנושא הלוואות למשל. חלק מהלידים הם מוכרים לכל מי שרוצה לרכוש. כך שליד אחד יכול להגיע ל 10 ספקי שירות, חלק מהמקדמים מוכרים את הלידים לספק אחד. בקיצור – מקדם עושה SEO  לאתר, מקבל פניות ומוכר אותן.

2 סוגי לידים

ליד חם –  ליד שנשלח באותו היום למי שמעוניין בו. המטרה היא לקשר כמה שיותר מהר בין הלקוח לבין ספק השירות שמעוניין בליד.

לידים קרים –  לידים של לקוחות מתעניינים שנמצאים במערכת במשך כמה שבועות או חודשים של לקוחות מתלבטים או כאלה שעוד לא הספיקו לממש את השירות או המוצר שהם צריכים.

מצב הליד

לידים מבושלים – הליד מגיע אליכם כאשר כבר שוחחו אם אותו אדם, לקחו ממנו פרטים וסיפרו לכם מידע שממנו תוכלו להמשיך במקום להתחיל מאפס. מי שקיבל את הפניה גם בירר עם מדובר במשהו רציני או אדם שעושה עכשיו השוואת מחירים ו/או שהוא בכלל לא יודע אם הוא ירצה לרכוש או לא.

ליד  לא מבושל –  לי שהגיע מהאתר של המקדם כמו שהוא ללא שום הכנה, בירור פרטים או כל מידע אחר.

ליד חם שווה יותר מליד קר כי קשה יותר להמיר ליד קר ללקוח משלם. ליד קר יכול להיות כבר לא רלוונטי כי הלקוח שינה את דעתו וכבר לא צריך את השירות, או שהוא כבר קיבל את השירות במקור אחר או שהוא עוד יתלבט עוד זמן רב עד שיגיע להחלטה.

תמיד מומלץ להעדיף לידים חמים, במיוחד בנושאים שהעלות השירות או המוצר אינם יקרים. לידים קרים יכולים להיות טובים כשמדובר בהחלטות שלוקח זמן לקבל אותו וכשמעורבים סכומים גדולים. למשל רכישת רכב או רכישת משכנתא. יכול להיות שאדם השאיר פרטים ב 20 מקומות. טס לחודש לחו"ל וחזר. יכול להיות שאותו אדם החליט לבדוק 50 הצעות שונות וזה לוקח לו זמן רב להחליט והליד שמגיע אליכם יכול לשנות את החלטתו.

מה כדאי לבדוק כאשר רוכשים ליד

 

  • אתר או אתרים ליצור לידים – לא כל מקדם יסכים לחשוף לכם את זה, אבל שווה לנסות. לפני שאתם בוחרים מקום לרכוש לידים כדאי שתבדקו האם זה מקור טוב שמייצר הרבה לידים או מקור שמייצר לעיתים רחובות. כמובן שאתם יכולים לרכוש מכמה מקומות. איך תדעו אם המקור הוא טוב? תבדקו כמה ביטויים משמעותיים יש לו במקום הראשון בגוגל. אם לא, תבדקו האם האתר מופיע בתוצאות הממומנות. תבדקו מה משדר האתר ואם הוא בכלל מתאים לאופי העסק שלכם. האם הוא מתאים בכלל למיתוג שלכם.

 

  • כמה עולה הליד? יש מקדמים שימכרו לכם ליד במחיר קבוע מראש ויש כאלה שיציעו לכם אחוזים מכל עסקה שתסגרו. תבדקו מה משתלם לכם יותר. אם מדובר בתחום שבו הלידים נסגרים אחת ל 50 אז יכול להיות שיהיה עדיף לשלם אחוז מסוים משווי העסקה. לעומת זאת, כשמדובר בתחום שבו כל ליד שלישי נסגר, עדיף לשלם פר ליד. בכל מקרה, יש לסכם בחוזה מראש את שיטת וגובה התשלום.

 

  • חודש ניסיון – תנסו את אל איכות הלידים במשך חודש. תראו האם  הם איכותיים או לא בין אם מדובר בחמים או קרים. דברו אם האנשים ותבינו עד כמה הם רציניים. זה יכול להשתנות מנושא לנושא ולכן חשוב לבדוק את המים לפני שמתחייבים.

 

  • ליד מדויק לתחום שלכם – חשוב לוודא שמקור הלידים מספק לידים לאזור שלכם ולא לכל הארץ אם אתם עסק מקומי. כמו כן, שהוא מכוון לקהל היעד שלכם. למשל אם אתם עובדים בתחום התיווך של נכסי יוקרה, אין כל טעם שתקנו לידים באתר שמתעסק באופן כללי בנדל"I אלא ליד מאתר שקשור לנישה של נכסי יוקרה.

 

נשלח ב בלוג
Call Now Button