מדריך שימוש באופציות החשובות ביותר בגוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס לא בכדי נקרא בפי מומחים לקידום "כלי הכל יכול" שכל מי שמחזיק ברשותו אתר אינטרנט חייב להכיר אותו מקרוב, ומאוד. מדובר בכלי בעל אמינות גבוה המאפשר לעקוב אחרי ביצועי האתר בכדי לקבל מידע סטטיסטי, יעיל ומקיף אודות גולשי האתר ולעקוב אחרי מעשיהם. בקיצור, גוגל אנליטקס הוא החוקר הפרטי שלכם שנותן לכם מידע מהימן בכל רגע נתון, עם זאת, השימוש בגוגל אנליטיקס הוא אומנם ידידותי וחינמי, אולם דורש הבנה בסיסית שתאפשר לכל בעל אתר לדעת לנצל את הכלי עד תומו ולהוציא ממנו בתבונה את כל הנתונים האפשריים לצורך ייעול ושיפור נתוני קידום אתרים ויחס ההמרה.

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

התפתחות שלבי הקידום וניתוח מדויק של פעילות הגולשים באתר

הם כמובן רק חלק מהנתונים אותם תוכלו לקבל דרך גוגל אנליטיקס, כאשר המטרה היא לשפר את הנתונים ולהתמקד באפיק הפרסום שהביא לכם מספר כניסות גבוה יותר, אם זה דרך רשתות חברתיות, קידום אורגני, קידום ממומן וכו'. בדרך זאת תוכלו לנתח סטטיסטיקות ולראות גם את איכות הכניסות ממקורות אלה, הרי ייתכן כי הכניסות דרך רשתות חברתיות הן איכותיות יותר וגולשים שהגיעו דרכן השאירו פרטים או בצעו רכישה, וייתכן כי אולי הגולשים שהגיעו דרך קידום אורגני היו פחות ממירים, ולכן כדאי להתמקד בשיווק ברשתות חברתיות. מובן שהכל יכול להיות, מה שבטוח שכל המידע הזה זמין עבורכם בדוחות של גוגל אנליטיקס.

ניתוח הנתונים בגוגל אנליטיקס חשוב במיוחד בעת קידום האתר בצורה אורגנית, כיוון שניתן לבצע ניתוח מעמיק של מילות מפתח, כדי לבדוק את המילים והביטויים דרכם גולשים מגיעים לאתר ובסופו של דבר להתמקד בביטויים שהביאו הכי הרבה גולשים לאתר. כמו כן, ניתן לראות אלו דפים הכי נצפים באתר, את אחוזי הנטישה, דפי היציאה העיקריים באתר, את אחוזי הגולשים ממכשירי מובייל ואייפד, מידע על הגולשים מבחינת מיקום, גיל וכו'. האינפורמציה הזו שווה לא מעט כסף לבעלי האתר, כיוון שהיא כוללת גרפים המאפשרים בחינת מגמות של עליה או ירידה.

הכירו את העמוד הראשי של גוגל אנליטיקס

העמוד הראשי, מאפשר סקירה כללית של כל המידע באתר ודרכו תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי של החודש החולף. העמוד מורכב מגרפים וטבלאות המסייעים לנו לדעת מידע על הנתונים הבאים:

  • פעילות באתר – מספר הביקורים באתר (ניתן לסנן על פי תאריכים).
  • מבקרים חדשים, ייחודיים או חוזרים.
  • מהם הדפים הנצפים ביותר (גם בביקור אחד בודד).
  • אחוזי נטישה וזמן ממוצע שגולש נמצא באתר או בדף מסוים.

הקלקה על אחד מפרמטרים הללו תאפשר לכם לקבל מידע מורחב יותר אפשרות לראות גרפים, אחוזים ונתונים רבים שונים.

פעילות באתר   

נתון זה מציג את מספר הכניסות הפעילות בטווח תאריכים שניתן לבחור. הנתונים כוללים צפייה במספר דפים באתר, ביצוע פעולות אינטראקטיביות, רכישות, השארות פרטים, פעילות חברתית ועוד. הנתונים מאפשרים לנו לדעת מה הגולש עשה במהלך הסשן וכך להסיק מסקנות לגבי נראות האתר וחווית המשתמש.

משתמש חדש/ייחודי/חוזר

גוגל יודע לזהות אם מדובר בגולש חדש או גולש חוזר. למה זה חשוב? כיוון שהנתון משקף עד כמה גולשים חוזרים לאתר ולא גולשים חדשים. דבר זה הוא קריטי לנתוני הקידום, הרי אם גולש נכנס 10 פעמים, הוא ייספר כגולש אחד ולא כ- 10 כניסות. גולש ייחודי הוא גולש שנכנס לראשונה דרך דפדפן והוא משתמש בפני עצמו ולא חוזר.

דפים נצפים ביותר

נתון זה מציג לנו את רמת ההתעניינות של הגולשים בדפים ספציפיים, כלומר הוא מציג לנו את הממוצע של הדפים שנצפו ואת כמות הצפיות החוזרות בכל עמוד. פרמטר זה הוא חשוב, כיוון שהוא מאפשר לנו לדעת איזה דף פופולרי באתר, ואולי כדאי להביא את הגולש ישירות לדף הזה או לפתח בו כפתורים שונים שיניעו את הגולש לפעולה.

זמן שהייה באתר/דפים

בעזרת תווית הזמן גוגל אנליטיקס מחשב כמה זמן הגולש נמצא באתר או בדף ספציפי. פרמטר זה הוא חשוב בעיקר עבור מי שמנהל בלוג, כך הוא יכול לדעת כמה זמן בפועל גולשים קראו את הפוסט והאם הכתבה אכן סייעה להם. כמו כן, ניתן להסיק מסקנות ולראות האם דפי התוכן באתר מעבירים מסרים ברורים ובכך גורמים לגולש להתעניין, או שכעבור כמה שניות הוא החליט לצאת מהדף/האתר.

שיעורי נטישה

מטרת נתון זה להעריך את איכות התכנים והשירותים המוצעים לגולשים. את מדד זה אנשי קידום אתרי מנתחים בצורה יוצאת דופן, וניתן לומר כי הוא גם הנתון החביב עליהם, כיוון שיש לו השפעה רבה מבחינת הקידום בגוגל. על יד ניתוח מעמיק של אחוזי הנטישה והבנה מתי ואיפה גולשים רבים נטשו, נוכל להסיק מסקנות ולדעת האם האתר מציע חווית משתמש טובה עבור הגולשים, האם המסרים באתר ברורים, האם יש צורך בכפתורי הנעה לפעולה כדי לחזק את הגולש לבצע רכישה או ליצור קשר וכו'.

לסיכום, ניתן לומר כי גוגל אנליטיקס הוא אחד מהכלים ההכרחיים עבור מקדמי אתרים ובכלל לכל מי שיש ברשותו אתר אינטרנט, בין אם מדובר על חנות וירטואלית או אתר תדמיתי. הפיצ'רים והנתונים המופלאים יכולים להראות לכל בעל אתר מה קורה מאחורי הקלעים ולאפשר לו להגיע לתובנות שיסייעו לו לשפר את חווית הגלישה ואת התקדמות של האתר במנוע החיפוש של גוגל. בקיצור, מומלץ לנצל את הכלי עד תומו.

 

 

נשלח ב בלוג
Call Now Button