מה חשוב לכלול בחוזה עם מקדם אתרים

תחום ה Seo אינו תחום הנתון לפיקוח בניגוד למקצועות כמו עריכת דין. למרות טווח המחירים הממוצע, כל מקדם אתרים יכול לדרוש איזה סכום שהוא ירצה. מקדם אחד תן את כל כולו לעבודה ואפילו מעבר למצופה ממנו. השני, באותו סכום, ייתן שליש עבודה. בכל מקרה, בין אם אתם חותמים על חוזה עם מומחה קידום אתרים או חברת SEO, כדאי להקפיד על הדברים הבאים.

קישורים

חלק מתהליך קידום האתרים כולל בניית קישורים. למשל קישור אחד מאתר חזק יכול להקפיץ את האתר בכמה מקומות. במקרה שלקוח עזב את המקדם, יכול להיות שאותו מומחה SEO, יחליט להוריד את הקישורים שהוא בנה דרך אתרים לקוחות ואתרי תמיכה. במצב כזה, האתר עלול להתדרדר במיקום. הקפידו להכניס סעיף המחייב את המקדם שלא להוריד את הקישורים לאחר סיום החוזה.

מקדם אתרים

נתן ליכטר | צילום – שי פרנקו

התחייבות

ישנם חברות אשר מתחייבות למיקומים תוך פרק זמן מסוים. אני ממליץ לקחת התחייבות בערבון מוגבל כי במקרים רבים חברות לא עומדות בהתחייבות בגלל סיבות שלאו דווקא תלויות בהן. במידה וקיבלתם התחייבות הכוללת החזר כספי במידה של אי הצלחה, הקפידו שסעיף זה נמצא בחוזה.

כמות מילות מפתח

במקרים רבים מקדם אתרים יקבע את המחיר על פי כמות מילות מפתח. כדי שלא תהיה אי הבנה, יש להקפיד על כך שהכמות רשומה בחוזה בהתאם למחיר. במקרים רבים לאחר הגעת מומחה קידום אתרים ליעד –  הלקוחות מבקשים ממנו לקדם מילים נוספות והוא מבקש לעלות את המחיר מכיוון שמדובר בתוספת עבודה.

יצאה מהחוזה

רוב החוזים נחתמים לחצי שנה עד שנה. במקרים מסוימים בעלי עסקים נכנסים לקשיים כלכליים ולכן הם לא מסוגלים לשלם. כדאי להימנע מתביעות וסחרת בבית משפט. הכניסו סעיף בחוזה המאפשר להם לצאת לפני תום התקופה אבל רק לאחר תשלום מלא על העבודה באותו החודש.

אי תחרות

כל מקדם אתרים זכאי לחופש פעולה. זכותו המלאה לקדם כמה לקוחות מאותו התחום. מצד שני זכותו של כל לקוח לא לעבוד אם אותו מומחה קידום אתרים במידה והוא מקדם את המתחרה. אם אתם לא מוכנים שהוא יעבוד עם מתחרה –  הקפידו להכניס סעיף אי תחרות.

Call Now Button