מה עושים כשאתר נעלם מגוגל

קמתם בוקר אחד וגיליתם שהאתר שלכם נעלם מתוצאות החיפוש במילה המרכזית. לפני שאתם ממהרים לצעוק על מקדם האתרים שלכם, רצוי להבין שדבר כזה יכול לקרות גם לאתר שמקודם בצורה לבנה. ישנם לא מעט גורמים שיכולים להעיף את האתר ולא תמיד מומחה קידום אתרים שעובד על האתר הוא האשם (אלא כן מדובר באיש seo חאפר שמקדם בצורה שחורה).

להלן כמה סיבות שעלולות להעיף אתר מגוגל

  • אופטימיזציית יתר – הכנסתם את מילות המפתח לכותרת של כל מאמר וכל תמונה? יכול להיות שהאתר הוענש על אופטימיזציית יתר. יש לבנות כותרות בצורה טבעית. לעלות כל מאמר לאתר עם כותרת הכוללת את מילות המפתח היא אופטימיזציית יתר ולכן יכול להיות שהאתר יעוף מתוצאות החיפוש של גוגל. אולי תקבלו על כך הודעה בכלי מנהל האתרים ואולי לא. שנו את הכותרות. במקום לכתוב בכל כותרת "חברת ניקיון" למשל, תנו כותרת מתאימה למאמר לפי הנושא שלו. 1000 מאמרים אם אותם מילות מפתח יזיקו לאתר.

 

  • גוגל דאנס –  לפעמים האתר יכול לקפוץ דפים שלמים אחורה, להיעלם ולחזור. זה קורה בגלל שגוגל עושים ניסויים על אלגוריתמים ובודקים מה עובד טוב ומה לא. אל תדאגו במקרה זה, מקדם אתרים יזהה את הגורם כי כל מקדמי האתרים ידווחו על קפיצות מיקומים של הלקוחות. חכו בסבלנות לתום הריקוד.

 

 

  • קידום שחור באדיבות המתחרה –  ישנם מקדמים שהמילה רמאים ונוכלים מתארת מתאימה להם יותר מאשר מומחי seo. במקום לקדם, הם עסוקים בלפגוע במתחרים ע"י קידום שלילי. הם יכולים לקנות אלפי לינקים מאתרים גרועים ולכוון אותם למתחרה. באופן זה גוגל  מעניש את האתר שהופנו אליו הקישורים. מה עושים? מה שצריך לעשות מומחה קידום אתרים הוא להעלות את רשימת האתרים המקשרים לאזור המיועד לכך בכלי מנהל האתרים – וגוגל פשוט יתעלם מהם. כך המצב יחזור לקדמותו.

 

 

כלי מנהל האתרים

בעקבות כל הסיבות הללו ואחרות  חשוב מאוד לדאוג שהאתר מחובר לכלי מנהל האתרים. גוגל שולחים התראות מידי פעם כך שניתן למנוע את העונש ע"י תיקון הבעיה.  כמו כן, גם דרך האנליטיקס אפשר להבין מהו הגורם שפגע באתר.

Call Now Button