מיתוסים והנחות חצי שגויות או תלושות מהמציאות על קידום אתרים אורגני

כאשר אני נפגש עם לקוחות מתעניינים בשירות קידום אורגני, אני מגלה לא אחת הנחות שגויות על הנושא. חלקן מבוססות על השארה לא נכונה וחלקן על הבנה לא נכונה של התחום. בכל מקרה, אלה הם 10 מיתוסים והנחות שגויות על SEO.

מיתוסים על קידום אתרים

מיתוסים על קידום אתרים

1. המתחרים המרכזיים לא מעלים מאמרים בכלל אז אפשר לוותר על זה – בכל פעם שאני מגיע לפגישה  עם לקוח מתעניין אני אומר לו שלטובת הקידום אצטרך כ 10 מאמרים איכותיים כל חודש. בחלק מהמקרים הלקוחות אומרים –  "אני עוקב אחרי המתחרים שלי והם לא מפרסמים תוכן חדש בכלל". וכאן הלקוח בעצם מספק לעצמו את התשובה מדוע אסור לוותר על תוכן. העלאת תוכן איכותי בכמות גדולה יותר מהמתחרה, או מול מתחרה שלא מעלה בכלל תוכן חדש, יכולה להוות יתרון משמעותי. וחוץ מזה העובדה שלא רואים מאמרים חדשים אצל המתחרה, לא אומרת שהם לא קיימים. לפעמים המאמרים עולים באיזה מקום זניח ולא נגיש מדף הבית –  כנראה בגלל שמדובר במאמרים שלא ראויים לקריאה אלא יותר מאמרים מכווני גוגל. אגב, בהרבה מאוד תחומים אנשים מגיעים ישירות למאמרים או שקוראים את הבלוג של האתר כדי לדעת אם מי יש להם עסק –  תוכן איכותי יעזור לכם להפוך לקוח מתעניין ללקוח משלם. אתן לכן דוגמא: כאשר חיפשתי תקליטן לחתונה שלי, כמה משפטים מתוך האתר של אחד התקליטנים גרמו לבחור בו עוד לפני שנפגשתי אתו.

2. ככל שיהיו יותר קישורים נכנסים לאתר ככה הקידום יהיה מהיר וטוב יותר- קידום אתרים אורגני שמבוסס על בניית קישורים איכותית ולא כמותית יהיה הרבה יותר יעיל. הפגזת קישורים בצורה מסיבית אכן יכולה להקפיץ את האתר לדף הראשון. א-ב-ל: באותה מהירות האתר יכול להיענש. אם תבנו מאות קישורים כל חודש, אל תתפלאו אם תקבלו הודעה על בניית קישורים לא טבעית בכלי מנהל האתרים רגע לפני העונש. כמה קישורים צריך לבנות –  3-5 בחודש זה מספיק.

3. אי אפשר להצליח בלי קישורים מאתרי חדשות – קישורים ממדורי יח"צ של אתרים מסויימים ללא קישור מדף הבית בחלק מהמקרים יעלו לכם בין 500-2500  לקישור. ישנם אתרי חדשות  שמתחת ל 10 אלף ₪ לא תקבלו מהם דבר. אומנם גוגל הכריזו שהם יודעים להתעלם מקישורים כאלה ומזהירים שלא לבזבז עליהם כסף, אבל נכון לכתיבת שורות אלה, בישראל, זה עדיין עובד. באיזה רמה? זה יכול לתת בוסט, בעיקר לאתרים חדשים אבל לא יחרוץ גורלות. בשום פנים ואופן אתם לא חייבים לרכוש לעצמכם קישורים מאתרי חדשות כדי להגיע לדף הראשון. בכל תחום תמצאו המון אתרים שאין להם אף קישור מאתר חדשות והם מקודמים מעולה. מה שחשוב הוא בשום פנים ואופן לא לבסס על כך את הקידום.

4. אם אני אחמיא על עבודתו של המקדם שלי הוא יזניח את הקידום –  אצל מקדמי אתרים הוגנים מנוחה על זרי הדפנה לאחר מחמאה היא לא פעולה שהם נוהגים לעשות. אין לכם מה לחשוש מכך במיוחד אם אתם מקבלים דו"ח שקוף מידי חודש עם כל כמה מה שנעשה לטובת הקידום. לא אחת קורה שבעלי אתרים אמרו למקדם שלהם שהם לא מקבלים טלפונים, כאשר בפועל הם מקבלים המון פניות. מדוע הם עושים זאת – רק כדי לדרבן אותו לעבוד קשה יותר. עוד טעות שלא כדאי לעשות. אם הבסיס להתקשרות שלכם טוב – הוא לא יזניח אתכם.

5. אפשר להפסיק לקדם את האתר אחרי שהוא מגיע לדף הראשון – זאת עוד טעות שאני נתקל בה כשאני מגיע לפגישות. "נגיע לדף הראשון – ואז אפשר להפסיק, נכון? אומרים לי חלק הלקוחות המתעניינים. אז ממש לא. קידום אתרים אורגני הוא כמו מרתון –  מי שמוריד מהירות ומפסיק לרוץ –  יישאר מאחור. הירידה במיקומם כמובן לא תקרה מהיום למחר, אבל הפסקה כללית של הקידום –  תוביל בסופו של דבר לירידה במיקומים תוך כמה חודשים במיוחד כאשר מדובר בתחומים תחרותיים.

6. האתר ירד במיקומים –  המקדם בטוח אשם בזה – התעוררתם בוקר אחד וגיליתם שהאתר שלכם ירד במיקומים? אל תמהרו להאשים את המקדם. בעוד שיתכן והיו מקרים שטעות מקדם הובילה לכך, לא בכל מקרה הוא בהכרח אשם. לא כל ירידה במיקומים פירושה עונש מגוגל או בעיה באתר. גם שינויים וניסויים בגוגל שיכולים לגרום לכך. כמו כן, לפעמים בעל האתר עושה פעולות ללא תיאום עם המקדם וזה מה שיוצר את הבעיה. במקום להתקשר למקדם ולזרוק עליו האשמות –  צרו איתו קשר ובררו ביחד מה יכול לגרום לכן והאם יש באמת בעיה או שזה סתם גוגל דאנס.

7. לא כדאי לעבוד עם מקדם אתרים שלא מתחייב לתוצאות – להפך! עדיך להיזהר ממי שמתחייב לתוצאות. גוגל הוא לא של אף אחד ולכן כל התחייבות היא בגדר ניחוש. יש כאלה שיתחייבו לכם, יקבלו מכם כמה אלפי שקלים כל חודש, וכשיתברר שההתחייבות הייתה בלוף, אתם תעבו ובינתיים הם הרוויחו אלפי שקלים ללקוח וכך הם יכולים לעבור ללקוח הבא. בגדול: אפשר לשער, אפשר להניח אפשר לנחשב אבל מי שלא מתחייב להם –  הוא מקדם רציני, אחראי ומציאותי –  אין לכם מה לחשוש ממנו אלא להפך. כך תדאגו שהסיכוי גדול יותר ששאתם מפקידים את האתר בידיים טובות.

8. לא מעניין אותי איך הקידום עובד, אני לא קורא דוחות. העיקר שאגיע לדף הראשון – האם הייתם פועלים כך בזמן קורס טיפוס הרים? האם הייתם מסכימים לטפס על ההר, לא משנה באיזו דרך, העיקר שתגיעו לפסגה? ומה אם המקדם משתמש בשיטות שחורות שיזיקו בטווח הרחוק? ומה אם הוא מעלה לאתר שלכם תוכן שהוא בכלל מנוגד לאני מאמין שלכם? תבדקו מה בדיוק הוא עושה ותקראו את הדוחות החודשיים. תדאגו שהם לא מכילים רק מיקומים אלא תיעוד של מה שהוא עשה.

9. קידום אתרים ממומן משפיע עד הקידום האורגני –  אין שום השפעה של ה PPC על ה SEO  לטובה או לרעה. אם תפסיקו את הקמפיין הממומן זה לא יפגע במיקומים האורגניים. אם תתחילו קמפיין ממומן זה לא יעלה אתכם במיקומים בצורה אורגנית.

10. הזרמת תנועה לאתר תקפיץ אותו במיקומים – הקמתם קבוצת פייסבוק והפגזתם בקישורים לאתר שלכם כדי להזרים תנועה? קניתם תנועה לאתר מאיזה חברה טראפיק? זה לא יקפיץ את האתר שלכם לדף הראשון תשכחו מזה. אומנם תנועה מרשתות חברתיות בפרט ותנועה בכלל לאתר יכולה לעזור לקידום, במיוחד כאשר מדובר בתנועה איכותית הכולל פעולות באתר, אבל מדובר מאחד ממאות גורמים המשפיעים על הקידום ובהחלט לא פקטור שיקפיץ אתכם באופן משמעותי משום מקום לדף הראשון.

נשלח ב בלוג
Call Now Button