ממה כדאי להיזהר כשבונים קישורים

בניית קישורים היא חלק חשוב מתהליך קידום אתרים. פעם הוא היה התהליך העיקרי, אבל ביום, גוגל הבינו שקל מאוד להשיג קישורים ולכן השפעתם ירדה באופן משמעותי. ככל שאתרים חזקים יותר היו מפנים יותר קישורים, כך האתר היה מקבל דירוגי גבוהה יותר. היום, כאמור, זה לא הגורם היחיד. אז בין אם אתם מקדמים את האתר לבד, או שיש לכם מקדם אתרים מומחה –  כדאי שתיקחו בחשבון את הדברים הבאים לפני שאתם מבצעים החלפה.

החלפות הדדיות אינן מומלצות –  מומחה קידום אתרים לעולם לא יסכים לבצע החלפות הדדיות בין אתרים מכיוון שזה יהיה שקוף בעיני גוגל. מומחה יעשה זאת רק אם הוא מתקשה להשיג קישורים כבר זמן רב, או שמדובר בשני אתרים אם כמות אדירה של דפים. בכל מקרה, אל תבצעו הפניית קישורים הדדית. אסור לעשות זאת במיוחד כאשר מדובר באתרים עם מספק מועט של דפים.

אתרים לא רלוונטיים לנושא –  יש לכם אתר בנושא שיפוצים, ביקשו מכם להוציא קישור לאתר בנושא כלכלת המשפחה בתמורה לקישור נכנס מאתר של טכנאי מזגנים. אין כל טעם בהחלפה הזאת. אתם גם מוציאים קישורים לאתר לא רלוונטי וגם מקבלים קישור מאתר שלא קשור לנושא שלכם. האלגוריתמים של גוגל מסוגלים להריח קומבינה הזאת מקילומטרים.

כמות קישורים גדולה בו זמנית – מקדם אתרים שאתם מעסיקים שולח לכם מייל ובו הודעה: בניתי היום 20 קישורים לאתר. זה הזמן לומר לו –  סטופ. כל מומחה קידום אתרים צריך להבין שקישורים בונים לאורך זמן ולא בפעם אחת. אם גוגל יראה בניה של 20 קישורים בפעם אחת, יהיה ברור שמדובר במיניפולציה. עדיף לבנות 10 קישורים בחודש מאשר 20 ביום.

אז מה גוגל בעצם רוצים? מבחינת גוגל, כל קישור שאתם בונים לאתר שלכם הוא לא טבעי. קישורים צריכים להגיע ע"י גולשים אחרים ללא יוזמה של אף אחד. אבל הם מודעים לכך שזה לא יקרה. ובכל זאת אל תוותרו על יצירת תוכן איכותי או וויראלי כדי לגרום להופעת קישורים טבעיים.

Call Now Button