דברים שחשוב לעשות כשעוברים ממקדם למקדם

אומר לכם את האמת: בעיני רבים, לא קל למצוא מקדם אתרים הגון. כמעט כל לקוח שהגיע אלי לאורך השנים נכווה בדרך זו או אחרת בעבודה מול חברת קידום אתרים או פרילנסר. מעטים היו הלקוחות שהיו מרוצים. אם אתם תוהים איזו סיבה יכולה להיות ללקוח לעזוב מקדם אתרים שהוא מרוצה ממנו? לפעמים המקדם עצמו מוותר על הלקוח בגלל חוסר זמן, או שהלקוח הפסיק לקדם את האתר אבל כשרצה לחזור לאותו מקדם הוא כבר לא היה פנוי. על כל, פנים, זה לא הנושא. מה שחשוב לעשות הוא לנהוג בזהירות מרבית כאשר אתרם מעבירים את האתר שלכם ממקדם אחד למקדם שני.

מעבר בטוח בין מקדמי אתרים

מעבר בטוח בין מקדמי אתרים

כבדהו וחשדהו

בין אם מערכת היחסים אם המקדם שלכם הסתיימה בחיבוק, או בין אם בטונים צורמים – לפני שאתם אפילו מתחילים לקרוא את המאמר הזה בצעו את הדברים הבאים:

החליפו את הססמה לאתר.

נתקו את הגישה שלו מאנליטיקס ומכלי מנהל האתרים.

 

היסטוריה

חשוב מאוד לפעול בצורה שקופה עם מקדם האתרים החדש שלכם ולספר לו על מערכת היחסים שלכם עם המקדם הקודם. העבירו לו את כל הדוחות החודשיים שקיבלתם. זה יעזור לו להבין טוב יותר את היתרונות והחסרונות של מצבו הנוכחי של האתר שלכם הן במסגרת דברים קטנים כמו למשל לדעת מאיפה נבנו קישורים ללא צורך בחפירות רבות והן בדברים גדולים יותר כמו מה לא אהבתם ביחס שלו כלפיכם. קחו בחשבון שלא רק בגלל עבודה לא מספיק ראויה בעיני לקוחות, אנשים עוזבים מקדמים, אלא גם בגלל תודעת שירות נמוכה. לא אחת קרה לי שלקוח חדש אמר: "המקדם שלי היה מעולה, לא הייתי עוזב אותו אם הוא היה מתייחס אלי כמו שצריך".

 

קישורים

זה נכון לא רק לגבי המקדם החדש שלכם אלא גם אותו המקדם שאתם עוזבים. לא בטוח שהקישורים שלכם יישארו שלכם לנצח. אם לא הייתם חתומים על חוזה, אז בכלל מדובר בבעיה. המקדם החדש שלכם יזהיר אתכם מהדבר הבא כדי לתאם ציפיות וזה בדיוק מה שאני עושה עם הלקוחות חדשים שלי: כאשר אני לא מכיר את חברת הקידום או מקדם האתרים הקודם שלהם, בגדול אני אומר להם שיתכן וכל הקישורים שנבנו לאתר שלהם לאורך תקופת הקידום  – ירדו. הרבה חברות  מסירות קישורים. אני, באופן אישי, לא נוהג לעשות זאת. אבל אתם, צריכים לדאוג לעצמכם:  במקרה ולא הוכנס סעיף של השארת קישורים לאחר עזיבה, זה יכול לקרות ולכן גם האתר יכול לרדת במיקומים בעת מעבר ממקדם למקדם.

גילוי נאות: לפחות פעם בחודש אני מקבל בקשה ממקדם אתרים או חברת קידום אתרים, להסיר קישורים מאתרים שלי שנבנו במסגרת החלפה. לפעמים הם מבקשים או להפנות אותם למקור אחר. זה לא ענייני למה הם בוחרים לעשות זאת ולכן אני לא שואל, אבל אני יכול להניח מדוע זה קורה. בכל מקרה, תמיד כדאי לשלב סעיף של אי הסרת קישורים לאחר עזיבה כדי למנוע נזק קידומי לאחר המעבר.

בדיקת האתר מחדש

נהוג לחשוב שאם אתר כלשהו עבר תהליך ארוך של קידום אתרים, למשל של כמה שנים, אז לא יכול להיות שהוא לא עבר התאמה מלאה לקידום. טעות. בין אם אני מקבל לידי אתר שעבר קידום של 5 שנים לפני שנגעתי בו, או בין אם הוא לא קודם מעולם, אני מתייחס אליו כאילו הוא אתר חדש שמעולם לא עבר שום בדיקה. אני מתחיל מאפס. תתפלאו לדעת שגם באתרים שהיו ברשות מקדמים מנוסים וותיקים, התגלו בעיות בסיסיות כמו פוסטים ודפים שלא עודכנו בהם כותרות ותיאורים.  יחד אם זאת, קחו בחשבון שיש הבדלים בין עבודות של מקדמי אתרים. בכל מקרה, חשוב לדרוש ביצוע דו"ח אופטימיזציה מלא לאתר. לפעמים, גם עם עבודת המקדם הקודם הייתה מושלמת, נוצרות בעיות שונות באתר. שווה לבדוק.

חקר מילות מפתח ותוכן

העברתם למקדם האתרים שלכם את חקר מילות המפתח החדש שלהם? נהדר, זה חשוב ולא כל אחד עושה את זה. תבקשו ממנו שיבדוק אותו לעומק ובמידת האפשר – שירחיב אותו. כמו כן, תמיד אפשר למצוא מילים נוספות גם אם מדובר בזנב ארוך ע"י בדיקה בכלי מנהל האתרים וכלים שמציגים את השלמות החיפוש של גוגל. קחו בחשבון שהתקבעות על מילות מפתח מובילות זה מעשה לא ממש יעיל. צריך להתמקד גם בזנב ארוך, קידום שאלות מפתח ובגדול למצוא אסטרטגיית תוכן יעילה בהתאם לתחום האתר שלכם.

נשלח ב בלוג
Call Now Button