על חשיבות הגרפיקה בקידום אתרים ומיתוגם

אחד הפרמטרים להשגת תוצאות טובות מתהליך קידום אתרים הוא חווית משתמש טובה. לגוגל אין שום עניין לדרג אתר בדף הראשון כאשר הגרפיקה בו גרועה והאתר עצמו לא נוח לשימוש. תבדקו את הדפים הראשונים בכל נושא תחרותי ודי מהר תגלו שמדובר באתר טובים ונוחים. לכן אל תוותרו על הכנת גרפיקה טובה לאתר החל מעיצוב לוגו לעסק ועד למראה האתר כולו.

לוגו לאתר

כדי לבדל את העסק שלכם מאחרים חשוב  ליצור לוגו ייחודי. אין זה משנה אם מדובר בלוגו כתוב או לוגו המורכב מציור, העיקר שהוא יהיה ייחודי לאתר שלכם. כך הוא יישאר בזיכרונם של הלקוחות הפוטנציאלים. כאשר מדובר בלוגו המופיע באתרים, יש לו שימוש נוסף –  לחיצה עליו צריכה להחזיר את הגולש לדף הבית מהדף בו הוא נמצא במקרה ואין מקור אחר לכך. חשוב לוודא שהלוגו באתר שלכם לחיץ ואינו משמש כסתם תמונה. מומחה קידום אתרים צריך לבדוק את זה כבר בתחילת התהליך.

גרפיקה לא איכותית מזיקה לאתר

באתרים לא טובים ניתן לראות באנרים שהוכנו ע"י בעל האתר עצמו. ברוב המקרים הם אינם נראים מקצועיים. במקרים אחרים, הם מופיעים ברזולוציה לא טובה כך שהם נראים מרוחים. כאמור, איכות הגרפיקה היא חלק חשוב ביצירת חווית משתמש טובה. אתר עם גרפיקה גרועה עלול להיפגע בתהליך קידום אתרים בצורה משמעתית. לכן חשוב שיהיה מעורב מעצב אתרים ו/או גרפיקאי מנוסה בתהליך בניית האתר.

גרפיקה ומלל

במקרים רבים אנשים נסחפים עם הגרפיקה כל שכל האתר הופך להיות מורכב מתמונות כולל התפריט. מה קורה כאשר התפריט מורכת מתמונות ולא מילים? גוגל לא מסוגל לקרוא את התפריט באתר ולכן הוא לא יכול לסרוק אותו. אין זה אומר שצריך לוותר על תפריט תמונות, פשוט יש לדאוג שהמלל בתפריט  לא מורכב מתמונה אלא מטקסט שאפשר לסמן אותו עם העכבר.

התאמת הגרפיקה לנושא האתר

אפשר להשתמש באינספור אפשרויות פונטים באתר כמו גם צבעים. אבל לכל נושא יש להתאים את הסגנון והצבעים משלו. הפונט צריך להיות אחיד בכל דפי האתר כמו גם איזון הצבעים. פונט שיתאים לאתר של חברת בנייה, יכול שלא לעבוד טוב באתר של אירועים למסיבות רווקים למשל. כמו כך צבעים קרים כמו כחול וירוק לא יכולים להתאים לאתר בו נמכרים מוצרי חימום כמו תנורים וקמינים. לתחום זה עדיף להשתמש בצבעים חמים כמו כתום, אדום וצהוב.

חשוב מאוד להתייעץ עם הגרפיקאי/ת שלכם לפני שאתם מגיעים להחלטה סופית כדי ליצור אתר המעוצב בצורה המתאימה ביותר לתחום העסק שלכם.

במידה ואין לכם תקציב גדול, ניתן להזמין דרך אתר Logobank  לוגו לעסק החל מ 50 ₪.

Call Now Button