מה זה גוגל פנדה?

זה קרה בתחילת שנת 2011: גוגל שחררו את אלגוריתם פנדה שהפך למפלצת שהעיפה אתרים רבים כמה דפים אחורה. מה זה גוגל פנדה ? זהו אלגוריתם דרכו גוגל הכריזו מלחמה על תוכן גרוע. כך שאם יש באתר שלכם תוכן כזה, ועדיין לא נתפסתם –  יכול להיות שבעדכון אלגוריתם הבא אתם תהיו אלה שמאבדים את המיקום בדף הראשון. האם כל מומחה קידום אתרים דואג לתוכן איכותי באתר? ממש לא! הקפידו על קבלת תוכן איכותי.

איך אפשר לדעת אם יש תוכן גרוע באתר?

להלן כמה פרמטרים לזיהוי תוכן גרוע באתר

  • מאמרים מפוחלצים במילות מפתח: פעם היה נהוג לשלב מאמרים באתר עם ריכוז מילות מפתח המהווה 3% מהדף. היום מדובר באסון קידומי, אם כי ישנם עוד לא מעט אתרים שלא נתפסו ע"י הפנדה. בכל אופן, אתר שבדפיו ישנו ריכוז מילות מפתח לא טבעי, הוא אתר עם תוכן גרוע.
  • תוכן כפול: אם מאמר אחד משוכפל בתוך האתר שלכם כמה פעמים ומופיע גם באתרים אחרים –  סימן שמדובר בתוכן לא יעיל לגולשים. מה אפשר לעשות? לומר למקדם האתרים שישים תג קנוניקל או להסיר את התוכן המשוכפל ממקורות אחרים.
  • כתיבה רעה ומפוזרת: אם המאמרים שלכם מלאים בשגיאות כתיב,  יש קישור על כל משפט שני, אין רצף הגיוני בכתיבה, הפונט שונה ממשפט למשפט, האתר מוצף בתמונות ויותר מידיי סרטוני וידאו בלי שום הסבר הגיוני –  מדובר באתר עם תוכן רע.

האם אפשר לחזור בתשובה?

קידום אתרים שנעשה בצורה כזאת יכול לגרור עונש ולא רק דרך אלגוריתם פנדה אלא גם ע"י בדיקה ידנית. מידי פעם אנשי גוגל בודקים אתרים, כך שאם האלגוריתם לא תפס את הפושע, אז אחד מעובדי גוגל יכול להעיף אותו מהדף הראשון. לכן חשוב לחבר את האתר לכלי מנהל האתרים. בחלק מהמקרים תקבלו הודעה מגוגל לתקן את האתר לפני העונש וכך אפשר להימנע ממנו. במקרים אחרים האתר יחטוף עונש ותוכלו לראות שפעולה זו בוצעה ע"י בדיקה בכלי מנהל האתרים.

מומחה קידום אתרים אמור לדעת שתוכן רע מזיק בסופו של דבר לאתר. לכן חשוב לבדוק את התוכן שהוא מעלה לאתר:

  • קראו את כל האמרים שהוא מעלה.
  • בדקו שלא מדובר במאמרים שהוא משתמש בהם גם למטרות אחרות. את הבדיקה אפשר לבצע ע"י הכנסת כתובת הדף לתוכנת קופיסקייפ.
Call Now Button