מה אפשר לעשות עם 500 ₪ בחודש לטובת קידום אורגני?

"אני חשבתי יותר מכיוון של 500 ₪ חודש".  כך לא מעט בעלי עסקים בתחילת הדרך אומרים כאשר הם נשאלים לגבי גובה התקציב שהם מוכנים להשקיע בקידום אתרים אורגני. אם תקציב כזה לא ניתן להשיג תוצאות טובות, אלא אם כן המקדם עובד בשכר רעב או בהפסד. מה שכן, אפשר לנתב את התקציב לדברים אחרים בעולם ה SEO וכך להימנע מבזבזו.

לפני שנה פנה אלי לקוח עם אתר שמוכר מוצרים שכל אחד קונה כל כמה חודשים. המתחרים שלו הם חברות ענק שנתפסות כמותגים בעיני גוגל. המטרה שלו, כמו של כל לקוח אחר, הייתה להתברג כמה שיותר מהר בדף הראשון. עברה שנה, בדקתי איפה הוא נמצא היום ולא מצאתי אותו ב 10 הדפים הראשונים.

נצלו את התקציב שלכם בתבונה

נצלו את התקציב שלכם בתבונה

בכל אופן, הבעיה הייתה שהוא חשב שהוא יכול לנצח את מתחריו עם תקציב של 500 ₪ בחודש לטובת קידום אתרים אורגני. כמובן שאמרתי לו שזה בלתי אפשרי ושאין כל סיכוי להצליח עם תקציב כזה, אלא עם כן המקדם עובד בהפסד, כותב את כל התוכן בעצמו ובקיצור מוכן לעבוד בשכר רעב. מצד שני, אפשר להבין גם את צד הלקוח: בתור בעל עסק בתחילת הדרך מובן שאין לו תקציב של אלפי שקלים לטובת קידום הפרויקט כזה.  על כל פנים – שירות קידום אתרים אורגני בזירה תחרותית בתקציב נמוך הוא בזבוז כסף מוחלט.

 אז מה בכל זאת אפשר לעשות עם 500 ₪ בחודש (לא כולל מע"מ)?

בכל חודש תוכלו לעשות משהו אחר עם התקציב הזה וכך, לאט אבל בטוח תוכלו לנצל אותו מבלי שהכסף יבוזבז. אלה עבודות שיכולות לעלות לכם כ 500 ₪ כאשר מדובר באתר קטן. כמובן שיש מקדמים שיתמחרו את העבודות ביותר ויש כאלה שבפחות את יש להתייחס לסכום כאל ממוצע.

  • דו"ח אופטימיזציה – פנו ליועץ קידום אתרים ובקשו ממנו לעבוד על האתר שלכם ולהכין לכם דו"ח אופטימיזציה. הוא יבדוק את האתר לעומק ויכין לכם רשימה של כל מה שצריך לתקן בו. למשל תוכן כפול, תגיות מטא חסרות, תמונות כבדות מידיי, קישורים שבורים ועוד. לאחר שתקבלו את הדו"ח המלא, תוכלו לטפל בבעיות או לפחות בחלק מהן בעצמכם. לפעמים הזנת נתוני מטא יכולה כבר להקפיץ את מיקומי האתר שלכם.

 

  • חקר מילות מפתח – העבודה הכי בסיסית שיש. כאשר מדובר באתר קטן, או חקר שדורש 2-5 נושאים, העלות תהיה בסביבות ה 500 ₪. בחודש הראשון לקידום, עם תקציב כזה, זה מה שתוכלו לעשות. הרי מדובר בבסיס לקידום האתרים. לפי כך תוכלו לעדכן כותרות ותיאורים לאתר ולהזמין את התוכן הנדרש לקטגוריות, תת קטגוריות ומאמרים בבלוג.

 

  • להשיג קישורים – אתר קטן-בינוני לא צריך יותר מ 3-5 קישורים בחודש. 500 ₪ בהחלט יכולים להספיק לכם לבניית כמות קישורים זו אך ללא תוכן. כלומר את התוכן תוכלו לכתוב בעצמכם ולספק אותו למומחה קידום אתרים אורגני. יש היום מקדמי אתרים שמספקים שירות זה בנפרד. לא כל אחד עושה את זה. אני למשל לא מספק שירות כזה. אבל כדאי לכם לבדוק מי יכול לבנות לכם קישורים בנפרד. כמובן שתמיד כדאי להעדיף קישורים מאתרים איכותיים ולא סתם אתרי תמיכה חסרי ערך.

 

  • שיעור פרטי בקידום אתרים – פשוט עשו זאת בעצמכם. קורס קידום אתרים יעלה לכם מעל ל 8000 אלף ₪. לעומת זאת שיעור פרטי יעלה לכם כמה מאות שקלים לשעה. תוכלו ללמוד במפגש או דרך כמה מפגשים את הבסיס לקידום אתרים, וכל מה שצריך לדעת בהתאם לאתר שלכם וכיצד לקדם אותו. כל מקדם אתרים מתמחר את המפגש אחרת ויש כאלה שמציעים לימוד אונליין. תבדקו את האופציה המתאימה לכם. אם התקציב הנדרש חורג מ 500 ₪, כדאי לחסוך כמה חודשים.

 

  • לרכוש שעות ייעוץ קידום אתרים – לא מעט בעלי עסקים לומדים בעצמם דרך אתרים, סרטונים ובלוגים כיצד לקדם את האתר שלהם. יחד עם זאת, לא הכל ברור ולא תמיד הם מעודכנים בשינויים. 500 ₪ יספיקו לכם לרכישת כמה שעות אצל יועץ קידום אתרים אורגני שיכול לכוון אתכם כיצד לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר.

 

  • פתרון לתקלות –  יש לכם כמה תקלות נקודתיות באתר שמפריעות לקידום? בעבור 500 ₪ תוכלו לרכוש כמה שעות עבודה לתיקון התקלות הללו. אלה יכולות להיות תקלות טכניות וגם עניינים של שיפור מבנה, למשל שיפור ההיררכיה של האתר ע"י שינוי מבנה תפריטים, העלאת מפת xml, טיפול בדפי 404 וכל בעיה שיכולה להופיע גם בכלי מנהל האתרים.

 

  • אסטרטגיה קידומית – למדתם קידום אבל אתם לא יודעים מאיפה להתחיל ומהו המסלול הכי טוב לקידום האתר שלכם? פנו ליועץ קידום אתרים והזמינו ממנו תכנית לקידום האתר שלכם. למעשה זה היה כמו לצאת לדרך כאשר יש לכם GPS שמכוון אתכם בכל שלב ושלב במהלך הדרך וכך הסיכוי שלכם לטעות או ללכת לאיבוד יהיה הרבה יותר נמוך.

 

חשוב מאוד להבין ולכן אחזור על זה שוב: 500 ש"ח זהו סכום ממש לא יעיל לקידום האתר. במקרים רבים, רק עלות התוכן לקידום האתר תסתכם ב 1000 ₪ כל חודש ואפילו הרבה יותר כאשר מדובר בתחומים תחרותיים במיוחד ותחומים שבהם יש צורך מובהק בתוכן ארוך מאוד ומפורט כמו אתרים בתחום התיירות. מקדם אתרים כלשהו הסכים לקדם אתכם ב 500 ₪? תבדקו בדיוק מה אתם מקבלים כי או שהוא מקדם אתכם בהפסד על חשבונו או שהוא נותן לכם שירות מאוד דל שכולל בעיקר בניית קישורים מאתרים זניחים וחסרי משמעות. בדקו כל עניין לגופו.

נשלח ב בלוג
Call Now Button