קידום אתרים אורגני ללא בניית קישורים – יש חיה כזו?

מידי פעם עולה בקבוצות הפייסבוק של מקדמי האתרים שאלה האם אפשר לקדם אתר ללא קישורים או שמדובר במשימה בלתי אפשרית. אז הרשו לי להתחיל מהסוף. אפשרי בהחלט, אבל לא בכל תחום ובמיוחד לא בתחומים תחרותיים כמו צימרים והשכרת רכב. הינה כמה נקודות בנוגע למתי אפשר לקדם ללא קישורים ומתי זה פשוט לא יעבוד.

מתי אפשר להסתדר גם ללא בנית קישורים

 

  • תחרות נמוכה יחסית – לא מזמן התחלתי לקדם אתר של בעל מקצוע. דאגתי לפרסם בו כמות גדולה של מאמרים. עשרות מאמרים של 500 מילים. לאחר שהוא עלה לאוויר, ומבלי שבניתי קישור, פתאום הוא הופיע בדף השני בגוגל על מילת בעלת נפח חיפושים של 800. זה לא שחשבתי לוותר על קישורים. ממש לא, פשוט לא הספקתי. לאחר שבניתי 2-3 קישורים הוא כבר קפץ לדף הראשון. איך זה קרה? המאמר היה איכותי, ארוך יחסית והיה מרוכז סביב עיר ולא התבסס על מילה גנרית. המילה עצמה הייתה בתחרות נמוכה או בינונית. האם זה היה יכול לקרות אם הביטוי הראשי של האתר, הכללי – ממש לא. אבל הינה לכם דוגמא.

 

  • מותגים ותיקים וגדולים– ישנם מותגים שלא ממש צריכים שירות קידום אתרים אורגני. הם פשוט נמצאים שם בדף הראשון כי הם מותג ותיק וגדול בתחומו. אף אחד לא קידום אותם מעולם. האתר פשוט נמצא שם. אף אחד לא בנה קישורים לאתר, אולי יש לו כמה שנבנו באופן טבעי, אבל בגדול לא נבנו אליו קישורים. גוגל, כידוע מחבב מותגים. כמובן שכל מותג אפשר לקדם עוד ולעשות לו אופטימיזציה להמרות ולהשיג לו עוד מיקומים טובים, אבל אני מניח שהבנתם את הנקודה.

 

  • טוב נו, יש קישורים אבל הם נוצרים בצורה טבעית – קחו לדוגמא אתר תיירות גדול שעולים בו מדריכים באופן קבוע. מדריכים ארוכים. אנשים מקשרים אליהם, מדריכים טיולים נותנים להם קישור, יש עליהם דיבור ברשת, נוצרים אזכורים על האתר, והינה שלא רק נוצר מותג אלה פשוט נבנו אליו קישורים טבעיים מבלי שאף מקדם אתרים היה צריך לבנות להם קישורים.

 

מתי בשום פנים ואופן אסור לוותר על קישורים

 

כאמור, בתחומים עם תחרות גבוהה במיוחד, קידום ללא קישורים יהיה רחוק מלהיות אופטימלי. בתחומים כמו צימרים והשכרת רכב לא רק שצריך לדאוג לקישורים אלא גם להקפיד על קישורים מאוד חזקים כדי להיות בנקודות יתרון בכל דבר קטן מול המתחרים. מקדמי אתרים רבים סבורים, שככל שהתחום תחרותי יותר, כך גם לדברים הכי קטנים ישנה השפעה הכי גדולה, מה שיכול לגרום לאתר מסוים להיות מועדף ע"י גוגל על פני אתר אחר.

אז אם האתר חזק, והוא לא זקוק לקישורים חדשים על בסיס קבוע –  מה עושים?

קודם כל אם אתם נוהגים לבנות 3-5 קישורים חדשים לאתר כל חודש תמשיכו. אבל אם אתם מבינים שהתוכן הוא הגורם המשפיע ביותר, והקישורים האלה הם לא ממש מועילים, תתחילו לחשוב על קישורים שיוצרים לא רק כח אלא גם תנועה לאתר. למשל:

  • קישורים במסגרת פרסום באאוטבריין או טבולה
  • מאמרי אורח בבלוגים מובילים מהתחום של הלקוח שכלם.
  • קמפיינים ממומנים בפייסבוק.

 

חשוב להבין: אני בשום פני ואופן לא טוען שצריך לוותר על בניית קישורים. מקדמים אתר קטן עד בינוני? 3-5 קישורים בחודש זאת כמות מספיק טובה. אבל אם תבנו את כל הקידום שלכם סביב הקישורים – זה לא יהיה קידום אידאלי. לבעלי אתרים יש לי לומר דבר אחד: קחו בחשבון שקידום אתרים המבוסס על קישורים בלבד שקול לבניית בניין על כרעי תרנגולת. קישורים יכולים להימחק (אנשים בונים מחדש אתרים, יש מקדמים שמורידים ללקוחות קישורים לאחר שהחוזה נגמר והלקוח עוזב ועוד). בנו קישורים אבל השקיעו יותר מאמצים בתוכן בתור האתר שלכם. תדאגו שהאתר מבוסס בעיקר על קידום בעזרת תוכן איכותי כי את הבסיס הזה –  אף אחד לא יכול לקחת לכם.

נשלח ב בלוג
Call Now Button